Feb 25

7 modalitati de promovare online gratuite

7 modalitati de promovare online gratuite

Sunt destul de des intrebat despre cum se poate promova o afacere si, eventual, daca se poate sa le ofer cateva solutii care sa nu coste, ca nu au buget pentru promovare. In functie de tipul de afacere pe care il are interlocutorul, ii dau cateva sfaturi relevante pentru el, desi ii spun intotdeauna ca e bine ca, din profitul pe care il are lunar, sa aloce un procent pentru marketing si publicitate, daca vrea ca afacerea lui sa creasca.

Astfel m-am gandit sa va impartasesc astazi 7 metode de promovare gratuite in mediul online (desi unele din ele implica un volum de munca), menite sa va ajute, mai ales pe cei care se afla la inceput de drum si nu reusesc sa gaseasca in portofelul companiei si un buget de marketing.

 

1. Foloseste-te de prieteni pentru a-ti promova afacerea

Prietenii tai sunt cei care te pot ajuta intotdeauna in identificarea potentialilor clienti. Povesteste-le despre afacerea ta, despre serviciile si produsele oferite si cu siguranta, daca vor sti pe cineva care are nevoie de ele, te vor recomanda si astfel vei ajunge sa ai mai multi clienti. Nu profita totusi de prietenia ta cu ei si nu le cere mai mult decat pot ei sa ofereș daca sunt dispusi sa te ajute, bine, daca nu, treci la urmatorul prieten care crezi ca te poate ajuta.

 

2. Fa-ti un blog si conturi pe retelele de socializare

Desi sa-ti faci cont e gratis, implica totusi multa munca in spate si crearea unei comunitati care indrageste produsele sau serviciile tale. Pentru a-ti face un blog gratuit, iti recomand wordpress.com, iar pentru retelele sociale recomand, pe langa facebook, acele retele sociale care se potrivesc cel mai bine produselor si serviciilor tale. Daca faci chestii faine homemade si care arata wow, s-ar putea sa ai un succes enorm pe pinterest sau instagram. Daca filmezi pe la nunti sau faci chestii pe video, probabil youtube este primul pe care trebuie sa ai cont.

 

3. Articole de tip guest post

Exista bloguri care accepta si articole scrise de altii. Alege cu atentie acele bloguri care crezi ca se potrivesc cu afacerea ta si cauta sa oferi prin guest post-ul respectiv un plus de valoare comunitatii careia i te adresezi, astfel incat sa ii atragi catre produsele si serviciile tale. Nu pune articole proaste pe toate blogurile dispuse sa accepte guest post-uri, pentru ca nu vei avea mai nimic de castigat, din contra vei pierde mult timp inutil si cu siguranta se vor aduna frustrari.

 

4. Barter: link exchange, banner exchange, parteneriate

Cauta firme cu care poti avea clienti in comun si fa parteneriate atat online, cat si offline. De exemplu, un fotograf de nunti si un DJ care ofera muzica la nunti pot face usor un parteneriat, avand in principiu aceiasi clienti si astfel ajutandu-se unul pe celalalt. Un alt exemplu, mai personal de data aceasta, sunt parteneriatele mele cu graficienii care se ocupa de partea de imagine a unei firme, constructie logo sau bannere pentru site-urile pe care eu le fac. E un parteneriat in care toata lumea are de castigat.

 

5. Pune logo-ul si brandul tau pe toate materialele online

Foarte multi clienti ma intreaba, dupa ce le finalizez site-ul, ce au de facut mai departe. Le explic ca odata ce au site-ul gata, trebuie sa il promoveze pentru a deveni cat mai cunoscut si ca primul pas pentru a face asta este sa il puna pe cartile de vizita, in semnatura de la e-mail si practic pe orice material online si offline pe care il trimite catre clienti, parteneri, colaboratori etc.

 

6. Ofera ceva potentialilor clienti

Ca e vorba de un simplu e-book care sa le aduca informatii in plus legate de aria ta de activitate sau de un product sample, ofera-le intotdeauna ceva care sa le fie util si care sa ii faca sa isi aduca aminte de tine cand e vorba de servicii si produse pe care le oferi. Spre exemplu, eu am oferit la un moment dat bloggerilor un simplu desfacator de bere pe care era trecuta adresa blogului meu. De cate ori vor sa bea o bere si nu au un desfacator la indemana, isi aduc aminte de campania mea si spun: “Ce bun era acum desfacatorul ala de la Haotik!“.

 

7. Trimite comunicate de presa ziarelor locale

Nu te costa nimic si daca serviciile sau produsele tale vin cu ceva nou pe piata, ai toate sansele sa fii preluat si sa scrie toata lumea de tine. Cel mai bun exemplu care imi vine in minte acum este recenta Anticafenea deschisa la Ploiesti, despre care au scris majoritatea ziarelor locale si chiar si bloggeri.

Personal nu am experimentat aceasta metoda de promovare si sunt destul de reticent in privinta functionarii ei, cu exceptia catorva subiecte.

  1. Pai daca esti reticent cu metoda aia, de ce o promovezi?

    Raspunde
    • Dragos Schiopu 26/02/2016, 2:12 pm

      Pentru ca am vazut cazuri in care chiar a dat rezultate. Cel mai bun exemplu e cel cu Anticafeneaua.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.