Cat a costat calatoria #prinEuropa? (2015)

Posted by

La final de calatorie, trag linie, fac adunarile necesare si socotesc care au fost sumele cheltuite pe tot parcursul calatoriei. Desi am intotdeauna datele intr-un excel, cu informatii mult mai complexe, pe blog public de obicei doar suma totala si sumele impartite pe diverse categorii pe care le consider eu relevante, cum ar fi transport, cazare, mancare, suveniruri si de data aceasta a mai aparut o categorie speciala, cu ustensile necesare in calatorie si pe care nu le aveam sau nu le-am cumparat inainte de calatorie si astfel a trebuit sa le cumpar pe drum.

Inainte de a incepe cu costurile calatoriei, as vrea sa va prezint cateva costuri aditionale si cumparaturi pe care le-am facut inainte de plecare de la Decathlon.

• 1 cort de 2 persoane, Arpenaz 2 (aveam un cort mare, dar cautam ceva usor si care se monteaza rapid pentru aceasta calatorie). Pret: 190 lei.
  • 1 sac de dormit (aveam deja unul, asa ca a trebuit sa mai iau doar unul), Forclaz 10. Pret: 110 lei.
  • 2 bucati coarda de alpinism 6 mm, 5 m lungime (aveau sa fie mai mult decat utile cand mi-am cumparat hamacul). Pret: 23 de lei bucata.
  • 1 lanterna de drumetii Clic Camp (aici mai mult din pasiunea mea pentru lanterne, dar este una din cele mai tari lanterne pe care le-am vazut si cred ca mai cumpar una in curand). Pret: 58 lei.
  • 1 masuta joasa pentru drumetii (aveam deja una dar nu incape in pormagalui lui Jolie, asa ca am luat una si mai mica). Pret: 40 lei.
  • 1 pereche ochelari de snorkeling (se rupsese o pereche in calatoriile anterioare). Pret: 80 lei.

Aditional a mai trebuit sa cumpar pe drum:

• un scaunel (mi-a placut si e bun si in casa, rezista pana la 160 kg, desi e din plastic; a trebuit cumparat, deoarece s-a rupt unul din cele 2 scaune pliabile pe care le aveam cu mine)
  • un cablu de curent electric, 20 metri, pentru a putea avea curent de la stalpii de electricitate din campinguri (asta a fost greu de gasit pe afara, de fapt un magazin de electrice nu e chiar asa de usor de gasit, cand nu stii brandurile existente intr-o tara si nu ai orase mari pe aproape)
  • adaptor pentru prize de rulota (de fapt asta a fost primit cadou de la unul din campinguri)

travel-money

Suma cheltuita pe tot parcursul calatoriei: 2150 euro sau 9526 lei. De fapt, au fost 3 plati mari si late; in tarile sau locatiile unde am putut plati cu euro, am platit cu euro si suma cheltuita a fost de 1386 de euro, in restul locatiilor unde trebuia platit cu kuna, forinti sau alte monede, am utilizat un card bancar de pe care s-a cheltuit suma de 3076 lei. La benzina au mai fost 3 alimentari facute in tara, unde am platit cu cash in lei si lipseste din tabel un plin facut inainte de calatorie cu cateva zile.

Benzina: 720 lei + 233 euro

• E vorba de 3 alimentari in tara + plata cu cardul si de asemenea plata cu euro in tarile in care s-a putut cu euro. In Italia, multe din benzinarii sunt cu autoservire (benzinarii de tip „self-service”) si nu au niciun angajat. Depui suma dorita la un automat, dupa care selectezi pompa de benzina si cam asta e, alimentezi cat te lasa si in general nu te lasa sa pui mai mult decat suma pe care ai depus-o, dar tu poti sa speri 🙂 .

Cazare: 803 lei + 368 euro

• In general, reprezentand taxa de camping (2 persoane + 1 cort + 1 masina + taxe locale si uneori, cand nu erau incluse, + curent + internet). Cel mai ieftin camping a fost cel din Budapesta si a costat aproximativ 19 eur (5500 HUF), cel mai scump a fost Amici di Lazise (din Italia) care a costat 35 de euro / noapte. De asemenea, o singura noapte am stat intr-un bungalow care a costat 51 de euro / noapte.

Internet (in locatiile unde nu era inclus in pretul de cazare/camping): 2 euro

• E vorba de internetul de la Europa-Park (Germania), care era aproape gratis, in sensul ca aveai acces la facebook sau orice altceva (in afara de browsing) fara sa platesti, dar daca vroiai browsing, trebuia sa platesti 1 euro pentru 24 de ore de utilizare. Partea proasta e ca in cursul zilei, cand toata lumea era in parc si conectata la net, nu functiona nici daca plateai acel 1 euro. Eu aveam mare nevoie de net, asa ca m-am bucurat de el noaptea dupa ora 11, cat m-a tinut bateria la laptop. Nu batea in camping, ci doar la receptie.

Intrari la obiective turistice (muzee, zoo etc.): 376 lei + 249 euro

• Apele termale din Budapesta, Lacurile Plitvice, Zoo Zagreb, Muzeul Oceanografic Monaco, Europa-Park, Gardaland, Area 47.

Mancare: 930 lei + 323 euro

• Uneori mancare ieftina de la supermarket, alteori la restaurant, cred ca se putea si mai ieftin. Cea mai scumpa masa, la Plitvice, Korana Pecenjara Restaurant.

Unelte necesare pentru cort, vezi cele de mai sus: 144 lei + 66 euro

•  Un cablu electric de 5 metri de la un Muller din Croatia (pana sa-l gasesc pe cel de 20 de metri), apoi cel de 20 de metri, scaunul de cort si de asemenea in Elvetia au mai fost: 50 euro hamacul meu + 2 corzi 10 euro + o carabina 6 euro = 66 euro.

Parcare: 29 euro

• In principiu, e vorba de parcarea de 2 ore in Venetia, aproape o zi in Monaco, o zi in Gardaland, 2 ore in Munchen si vreo 2 ore intr-un mall in Viena, unde am mancat inainte de drumul spre casa.

Suveniruri: 59 lei + 143 euro

• Ciocolata paprika in Budapesta, sortimente nenumarate de ciocolata in Elvetia, ciocolata din Europa-Park, dar si cateva suveniruri din Gardaland. De asemenea, puteti exclude de la suma cele 2 masinute pe care le-am luat pe parcursul calatoriei: BMW 1:32 (Munchen) 18,5 euro si Mercedes SCX Slot Car 1:32 (Viena) 50 euro.

Taxe autostrada:  19 euro

• Aici suma este putin irelevanta. Am mers foarte mult pe drumuri nationale si uneori chiar si comunale (GPS-ul care vroia sa ne arate viata la tara). In Italia puteti sa sariti usor de 50-60 de euro taxe platite pe autostrada. De asemenea, in Elvetia exista o singura vigneta de 33 euro pe an (din ce am citit pe net ulterior). Cum nu am intrat pe autostrazile din Elvetia si am mers prin Alpi, nu ne-a intrebat nimeni de vreo vigneta sau ceva. Eu as zice, cand estimati bugetul de calatorie, sa puneti 100 de euro taxe de drum si vignete (depinde si de tarile pe care le vizitati)

Vignete: 43 de lei + 22 euro

• E vorba de 2 vignete in Ungaria, nu am stiut ca exista si pe 30 de zile, si inca 8 zile vigneta de Austria

P.S. Daca dorit intregul fisier excel, care contine detaliat pe ce s-au cheltuit banii, zilele calendaristice si alte detalii importante ale calatoriei, o sa va rog sa ma contactati pe privat.

7 comments

1. Saltut. Zi-mi si mie daca te-a plouat si daca da, cum sa comportat Arpenaz-ul am si eu un 4.1 am fost cu el in turcia anul asta, iar anul viitor vreau sa fac ceva asemanator cu ce ai faut tu.Merci

1. Nu intra apa in el de nici o culoare. Nici nu sta apa pe el, se face mici buline si se scutura pur si simplu. Deci poti sa stai linistit in privinta asta.

2. Una peste alta a fost o experiență pe care nu cred că o veți uita prea curând. De fapt o experiență care bănuiesc că o veți povesti la nepoți. 🙂

1. Am de gand sa am sute de astfel de experiente. E doar inceputul ce vezi mai sus. 🙂