Secretele unei campanii de succes

Posted by

Am auzit ceva mai multe comentarii in ultima vreme legate de Blogal Initiative, de campaniile organizate acolo si cateva nemultumiri legate de modul in care mi-am organizat eu campania QuickMobile.ro. De asemenea am constatat ca desi totul pare destul de clar, unii chiar nu au inteles deloc care este spiritul in care se desfasoara campaniile Blogal Initiative.

Asadar am zis sa fac un mic indrumar, cu ceaa ce am inteles eu din modul in care trebuie sa se desfasoare o campanie in online, si totul fara formule complicate, in trei pasi simpli si usor de retinut, si sper eu si de inteles.

1. Respectarea cerintelor clientului

Asta e primul lucru pe care trebuie sa-l faci atunci cand intri intr-o campanie, faci ce iti cere clientul, daca nu esti de acord cu ce cere el sau cere altceva decat ati convenit initial (cand nu lucrezi cu o agentie) atunci pur si simplu nu te bagi in campanie. Nu poti respecta cerintele clientului sau nu vrei sa le respecti, ai terminat cu campania respectiva si treci la alta. Sunt destule campanii, nu pierzi vremea cu ceva ce nu vrei sa faci sau nu iti place sa faci.

Ex: In campania QuickMobile acestea erau foarte simple:

– alege un produs din sectiunile laptopuri, tablete PC si/sau accesorii GSM si scrie pe blog de ce crezi ca respectivul produs este bun pentru un blogger
– sa dai link catre produsul respectiv
– sa trimiti pe contact at blogalinitiative.ro de fiecare data cand scrii cate o postare la acest concurs

Si eu am facut asta in cadrul articolului de aici, am ales produsul, un laptop, putea sa fie orice laptop Samsung, am scris de ce cred eu ca acest produs este bun pentru un blogger ( bateria tine 8 ore, ecranul este indeajuns de mare 12 inci, sistemul de operare ii ofera o viteza mare de functionare). Am uitat sa spun ca bloggerul cara laptopul peste tot si scrie si din santier, si din muzeu, si din parc pe o banca iar carcasa de titan e inca un avantaj.

Am cititori inteligenti si pasionati de gadgeturi pe blog dar totusi cati dintre ei credeti ca stiu care e diferenta intre ATOM N570 si ATOM N450? Cati dintre bloggeri credeti ca aleg laptopul dupa aceasta specificatie? Si atunci care ar fi fost rostul unui articol plin de specificatii tehnice plictisitoare? Asa ca am spus adevaratele avantaje pentru un blogger, mai ales daca e unul atehnic precum Chinezu care nu-i trebuie lui Mhz-uri dastea ci in intereseaza mai repede cat il tine bateria.

Pentru ca toata campanie sa fie un intreg, bineinteles ca a existat un plan dinainte, un fel de pas zero in care toata campania se planuieste intr-un draft pentru a stii macar in mare ce ai de facut.

2. Plus valoare sau viral

Aici e vorba de acel ceva in plus care face clientul sa fie multumit si incantat de ce ii oferi, fie ca e un articol bonus, fie ca e crearea unui viral, fie o idee care se leaga de articolul in care ai respectat brief-ul. Aici e locul unde dai drumul creativitatii si o lasi sa faca orice isi doreste. O faci in draftul de la inceputul campaniei, o finisezi aici.

O sa numesc mai jos filmuletul meu drept viral, desi cel putin in definitia mea un viral e cu totul altceva, daca chiar era un viral la ora asta eram la masa cu Bogdan Naumovici si imi negociam salariu. Dar multe virale sunt sprijinite de influenceri la inceput si nu sunt chiar virale in adevatul sens al cuvintului ci doar reclame cu elemente de viral.

Ex: Viralul meu cu obiectele Samsung din casa. Ideea a fost in draftul orifinal, cand am inceput aranjarea pentru filmari mi-a venit si „finisajul” adica ideea de a folosii incarcatoarele pentru a creea un drum virtual de la un device la altul. Astfel incat de la o prezentare a unor obiecte + cutia + mesaj s-a ajuns la o calatorie si o aventura minunata in lumea produselor Samsung, ca la final sa se incheie cu un laptop de blogger ce trebuia clar inlocuit. Nu am aratat ce obiecte Samsung am eu in casa, am creat povestea unui blogger pasionat de Samsung si care are din intamplare un laptop de alta marca decat Samsung dupa care bloguieste. Mai mult povestea era bazata pe intamplari reale, ca am scos la tote conferintele micutul meu laptop si am facut live blogging. (Va aduceti aminte de o campanie Vodafone?) Povestea din film  era sprijinita de textul din cele doua articole, dar cine sa citeasca textele cand filmul era asa misto.

3. Promovare si sustinerea campaniei si a elementelor virale

Pasul final al campaniei este promovarea ei. In cazul meu am folosit twitterul, am folosit messengerul, i-am rugat pe prietenii mei sa dea mai departe filmul doar daca le place. Rezultatul au fost peste 300 de vizualizari, sunt peste 350 in momentul acesta.

De asemenea trebuie sa te asiguri ca elementele virale ajung sa fie auzite pana pe „masa” clientului. In cazul meu am avut grija sa ajunga la cei de la QuickMobile dar am avut grija printr-un e-mail separat sa ajunga si la agentia care se ocupa de promovarea produselor Samsung in Romania. Daca nu se intampla nimic, macar un raspuns in care sa-mi spuna ca incearca sau ca nu se poate obtine ceea ce le-am cerut atunci voi ajunge fie eu direct la Samsung fie gasesc o alta agentie care sa duca ideile mele pe masa celor de la Samsung. Campania mea a avut doua obiective primul era castigarea concursului iar despre a doua nu va pot spune inca nimic.

As mai putea adauga eventual si pasul 4, masurarea rezultatelor, dar in general asta insemana multa durere de cap si fiti fericiti cand lucrati cu o agentie si se ocupa ea de partea aceasta, nici nu ar fi in mod normal in atributile bloggerului aceasta parte. Si exista doar in cazul in care bloggerul organizeaza si gestioneaza campania. Trebuie sa recunoastem ca se intampla si asta.

15 comments

  1. Eu sunt unul din cei ce au comentat acolo si nu am primit raspuns, iar daca tu ne explici cum se desfasoara campaniile Blogal Initiative imi permit sa iti pun cateva intrebari.
    1.Sunt doua articole diferite, in unul prezinti un laptop Samsung de la quickmobile.ro iar in unul colectia ta de produse Samsung. Ce legatura este intre cele doua articole si cum ti se pare ca se incadreaza al doilea in campania Blogal?
    2. In articolul cu filmul prezinti produse Samsung insa care este legatura cu site-ul quickmobile.ro? Bun, esti fan Samsung, Samsung e cel mai bun, insa cine e quickmobile si de ce as cumpara de la o firma minuscula ca ei si nu de la alte firme cunoscute?
    3. Prezinti in articolul anterior un laptop Samsung, iar in video prezinti un Vaio, si acum ne spui ca ai alt brand decat Samsung „din intamplare”. Defineste din intamplare te rog: l-ai gasit pe jos, ti-a fost facut cadou cand nu aveai nici un alt laptop in casa, cum se face ca fiind un fan al produselor Samsung nu ai gasit un laptop Samsung pentru tine?
    4. Tu practic ce promovezi? Samsung ca brand sau site-ul quickmobile.ro in cele 2 articole?
    Sunt chiar curios 🙂

  2. 1. „Un alt motiv pentru care as alege acest laptop ca fiind urmatorul meu device o sa vi-l explic maine, ”

    Deci am vorbit despre device, apoi am spus de ce ma intereseaza acel device printr-un filmulet foarte sugestiv.

    2. Filmuletul creaza o poveste, defapt intreaga campanie, povestea e a unui blogger care era fan Samsung si care din intamplare avea un laptop Vaio. la finalul filmului in care nu arata cate deviceuri am eu prin casa, ei o o calatorie imaginara in lumea produselor Samsung care la final se termina cu un laptop vaio si cu intrebarea: Vaio? De ce nu un Samsung? Cumpara-ti un Samsung Chromebook de la QuickMobile.ro

    Povestea a asocial marca Samsung cu locul de unde le poti cumpara QuickMobile.ro

    3. Asa cum am spus mai sus, campania spune o poveste, cu elemente din real, chiar foarte multe elemente din real, dar undeva pe blog cred ca spune clar de ce am respectivul Vaio. E o bijuterie de laptop. Si e mai scump decat Chromebook-ul. Sti cum e cu tine? e ca si cum as spune un banc cu vulpea care zboara si tu la final ai spune ca nu e bine ca vulpea nu poate sa zboare. Cauta pe blog la mine de ce acel Vaio.

    4. Daca doresti produse de calitate cumpara Samsung. Acestea pot fi gasite la preturi bune in magazinul QuickMobile.ro

  3. 3. Pe site am gasit un articol in care spui ca pe 1 aprilie te-ai imprumutat de bani si ai mers de ti-ai cumparat acel Vaio. Care este intamplarea? De ce nu Samsung daca esti fan Samsung?
    4. Imi poti arata citatul din unul din cele 2 articole unde spui ca quickmobile.ro e locul pentru cumparat Samsung? Mie mi-a scapat.

  4. 3. pentru ca e singurul laptop din lume care are ecran de 8 inci. Pentru ca nu aparuse in romania si dupa multe discutii cu cei de la Vaio a trebuit sa mi-l aduca cineva din franta.

    Arata-mi un laptop Samsung cu ecran de 8 si la salariu il cumpar. Si nu glumesc.

    4. Nu am scris articolele pentru retardati, ma gandesc ca daca la finalul filmului apare o foaie pe care scrie „E timpul pentru un laptop Samsung de la QuickMobile.ro” ma gandesc eu in mintea mea creata ca ar putea indica ca QuickMobile.ro e un site care vinde castraveti si ca locul de cumparat produse samsung trebuie sa fie altul, nici un caz ala.

  5. Nu inteleg, pana acum ai zis ca ai Vaio din intamplare, acum ca e comanda speciala, ti se pare tie asta „din intamplare”?
    Nu ai zis nicaieri ca vrei sa iti cumperi laptop Samsung de la quickmobile, ai zis ca il vei castiga, ceea ce s-a intamplat. Asta inseamna ca si noi trebuie sa ne dorim sa castigam unul in loc sa il cumparam?
    Intrebare : pe price.ro din 7 magazine la quickmobile.ro e cel mai mare pret pentru acest laptop. http://www.price.ro/preturi_samsung_chromebook_xe500c21-a03us_439733.htm
    Imi poti spune acum de ce e timpul sa il cumpar mai scump decat in alta parte de la quickmobile.ro? PCfun si PC Garage il au mai ieftin si sunt mai cunoscute decat quickmobile.ro, asadar ce argumente aduci tu cititorilor inteligenti ca sa cumpere mai scump de la o firma mai putin cunoscuta? O foaie de hartie pe care scrie „e timpul sa luati de la X”?

  6. Nu m-am blocat doar ca mai avem si treaba pe la munca nu stam pe blog. Vine cand am timp, acum trebuie sa plec la #phblogmeet ca am eu impresia ca ma asteapta o surpriza frumoasa acolo 😛

  7. Scriind acest comentariu deja ai consumat timp, doar ca esti incapabil (cel putin momentan) sa imi raspunzi.

  8. Mi-ai dat cea mai buna idee. Multumesc.

    Sunt incapabil sa iti raspund. Sorry.

    In felul asta am scapat de a ma gandii ce trebuie sa-ti raspund.

  9. @GigiContra care este magazinul care are cele mai bune preturi de pe piata la produsele Samsung?

    Pari un tip foarte destept, deci ar trebuii sa fie o intrebare simpla pentru tine asta.

  10. @GigiContra am vazut pe blog la Semanticus un alt comentariu de-al tau in care citez:

    „. in brief aparea si necesitate unui link catre site-ul clientului, nu doar catre produs, insa acest link lipseste”

    Sa spui ca nu exista linkuri catre produs si catre quickmobile,ro …. cand au existat intodeauna si sunt perfect vizibile….

    Deja nu mai e vorba despre a aduce argumente acuzatilor sau nedumeririlor tale, deja nu mai este vorba de faptul ca poate nu ai inteles bine ceea ce am vrut eu sa comunic in aceasta campanie.

    Poate fi vorba de doua lucruri:

    1. nu ai vazut linkul, si daca nu ai vazut linku, ce naiba sa iti mai explic eu de calatoria prin universul produselor Samsung cand nu vezi ca exista link, desi e ROSU, vizibil, exact in PRIMUL RAND al articolului.

    2. Si tin sa cred ca despre asta e vorba. Rea intentie, invidie, rautate. Pentru ca nu am cum sa cred ca nu ai vazut linkul ala, pe primul rand in ambele articole. Si atunci zi daca iti demonstrez printr-o forumula matematica aprobata de 1000 de matematicieni ca 1+1=2 tu o sa spui haotik e un idiot ca a aratat ca 1+1 fac 2 pentru ca nu a scris cu litere romane unde I+I facea II.

    Cand acuzi pe alte bloguri ca nu am pus link desi e foarte vizibil, deja te invalidezi singur si arati fie ca ai ceva cu mine, fie ca esti incapabil sa vezi macar un link in primul rand al articolelor. Deci ori nu ai citit primul rand, ori ai ceva cu mine. ALEGE.

  11. Nu ai timp de comentarii, ba ai timp de comentarii insa nu imi raspunzi, nu imi raspunzi insa ma intrebi ceva. Raspunsul cu cel mai bun pret la un anumit model de laptop este mai sus in comentariul meu, daca erai bun sa dai click pe el. In brieful campaniei spunea „- sa scrii atunci cand vorbesti despre client quickmobile.ro (ca adresa web), cu link” iar tu nu vorbesti despre client, doar arunci linkul acolo.
    Acum, crezi ca poti sa raspunzi la cele doua intrebari de mai sus? 🙂

  12. Carcasa de titan? Ce gluma buna. Carcasa e de plastic, dar una din cele doua culori in care e disponibil se numeste „titan silver”.

  13. Am taiat, si eu care credeam ca o sa pot da cu el de pamant fara grija 🙂

Comments are closed.