Social Media Snow Camp 2015 (day 3)

Posted by

Cea de-a treia zi la Biz Social Media Snow Camp 2015 avea inca o serie de prezentari foarte interesante in panel, astfel incat, oricat am zis ca la un moment dat ma voi retrage sa dorm 2-3 ore, am stat la toate sesiunile de conferinte, la discutia deschisa dintre agentii, bloggeri si companii si bineinteles la concluziile finale. Ma bucur ca am reusit sa rezist pana la finalul zilei si chiar mai mult (8 dimineata) si astfel sa va povestesc cate ceva dintre lucrurile faine care s-au intamplat pe acolo. Nu va bucurati prea tare insa, articolele mele legate de Biz SMS Camp-uri povestesc ce se intampla doar pana la ora 19:00, restul e musai sa vii sa vezi cu ochii tai, ca nu cred ca se poate spune usor in cuvinte.

Robert Katai – Instagram si Instagramology

Chiar daca scopul prezentarii lui a fost sa ma convinga sa folosesc Instagram mai des, pe mine nu m-a convins, dar asta nu pentru ca prezentarea lui nu ar fi fost foarte misto, ci pentru ca pur si simplu cand vine vorba de facut fotografii, sunt cel mai mare antitalent din lume. Pe scurt, e bine sa luati in seama si varianta de a va promova prin intermediul Instagram, dar inainte de asta, e bine sa incercati sa cunoasteti influencerii din aceasta zona si sa incercati sa intelegeti cum functioneaza lucrurile pe Instagram. Pentru a incepe, puteti sa gasiti o lista cu cativa dintre ei pe instagramology.ro .

Despre puterea infograficelor si cum te pot ele ajuta, am inteles de ceva vreme; ce nu mi-a fost insa foarte clar, a fost de ce sa folosesc Instagram pentru distribuirea lor. Un infografic cred eu ca e bine sa fie comunicat prin intermediul cat mai multor canale de comunicatie. E mai greu cu realizarea lui, desi am realizat si eu la un moment dat cateva.

Vreau sa-l felicit pe KataiRobi (asa il stiu eu de cand lumea prin online, nici nu mi-am batut capul vreodata ca ala e de fapt numele lui si nu vreun nickname), in primul rand pentru initiativa de care a dat dovada atunci cand a intrezarit o oportunitate si a profitat de ea. Nu intamplator incep articolul dedicat zilei acesteia cu el si lucrurile stau putin diferit decat in varianta oficiala de program.

De asemenea, mi-a placut foarte tare tricoul pe care l-a desenat, atat de tare, incat as vrea ca la urmatorul Biz SMS Camp sa primesc unul cu modelele respective desenate pe el. Ma refer aici la concept si nu la un tricou desenat manual.

Sorin Psatta – Despre publicitatea online si offline

Auzisem ca-s wow prezentarile tatalui lui Matei si a fost unul din lucrurile care au cantarit greu in balanta atunci cand am ales sa particip la aceasta editie a Biz SMS Camp-ului. Tot ce pot sa va spun, e ca tot ce ati auzit despre prezentarile domnului profesor este adevarat, e musai sa-l vedeti macar o singura data in viata tinand o prezentare.

Pe Matei l-am cunoscut prima oara la primele editi de Biz SMS Camp si mi s-a parut un pusti extraordinar. Nu auzisem pe vremea aceea de Sorin Psatta, motiv pentru care in mintea mea, va ramane mereu drept tatal lui Matei, chiar daca probabil in cele mai multe cazuri, Matei este eclipsat de catre tatal sau si de munca de o viata a acestuia.

Despre materialul in sine nu stiu ce sa va povestesc, pentru ca nu e vorba de prezentarea unor idei, cat despre modul in care domnul Psatta reuseste sa le prezinte. Are un talent extraordinar prin care reuseste sa imbine totul intr-o poveste si ca sa va fac sa intelegeti cat de cat despre ce este vorba, o sa va prezint un slide, un singur slide din prezentarea pe care a sustinut-o (in limba chineza, desigur):

Biz SMS Camp 2015 ziua3

Si inclinati capul spre dreapta ca sa intelegeti despre ce este vorba.

Ne-a vorbit si despre toata treaba asta cu spusul unei povesti, story telling, exemplificand cu un exemplu propriu extraordinar.

Si concluzia finala a prezentarii: De cele mai multe ori nu conteaza ce spui, ci cum spui.

Mihai Taranu – Despre comunicarea prin video

Personal nu-s un mare fan a ce face el in treaba asta cu videobloggingul, dar asta nu inseamna ca nu o face bine, cu seriozitate si cu multa pasiune. Oricum, e un tip tare de treaba cu care sigur poti sa te distrezi. Cand spun ca nu-s un mare fan la treaba asta cu videobloggingul, o spun din punctul de vedere al unui oarecare conflict intre generatii (nu vreau sa recunosc ca-s batran) si sunt sigur ca in momentul in care as avea un produs pe care as vrea sa il promovez generatiei tinere, cu siguranta as apela la el sau la alti videobloggeri care sa duca mesajul meu catre tanara audienta. Si lasati naibii prosiile de genul: „e urmarit doar de copii de 15 ani”, ca exista atatea metode de a masura rezultatele in online, incat nu vad decat un fel de oftica a celor care nu reusesc sa aiba un public la fel de numeros.

Oricum, in 2016 probabil sigur va exista o crestere a cerintei de publicitate prin intermediul vlogerilor sau youtube-rilor si asta va duce la o probabila crestere a preturilor, „spatiul” prin care ei pot expune branduri fiind destul de limitat.

Laurentiu Dumitrascu – Comunicarea prin video

Ce poti sa mai spui, atunci cand vii cu doua clipuri, unul cu Bobonete (de fapt o serie) si unul cu Micutu si mai sunt si pe zona de tehnologie. Vezi ca se poate, ca se poate face si cu buget mai mic si nu ramai in urma prezentarii decat cu un singur gand: „trebuie sa fac si eu”. Si daca eram oarecum limitat in gandire pana la aceasta prezentare, gandindu-ma ca la digipedia.ro nu se poate face mai mult decat ce face Georgiana sau Buhnici, mi-am dat seama ca, folosind cateva idei creative, probabil ca as putea sa vin cu un produs nou pe partea de video, diferit de ceea ce exista acum pe piata.

Marta Usurelu – Starea blogosferei in 2015

Un discurs plin de energie si implicare din partea Martei, care vrea sa ne determine sa facem lucruri. Un discurs spus cu mult patos, pentru ca stiu cat de mult munceste ca sa faca lucrurile sa mearga si nu doar sa mearga, ci sa evolueze, si asta mai ales pentru ca in blogosfera, cum spune si ea, „piata s-a maturizat si nu prea„.

Problemele inca exista in blogosfera, m-a uitat pe lista, nu m-am regasit, am trecut mai departe usor. Poate singurul lucru unde as mai avea de lucrat ar fi puncul 3 din prezentare. Poate ca trebuie sa fiu mai exigent cu mine insumi.

Biz SMS Camp ziua 3 - starea blogosferei

Concluziile finale legate de acest raport:

  • Cauta valoare in ceea ce faci.
  • Comunicarea se invata.
  • Increderea se capata prin munca si greseli.
  • Curajul vine cu campaniile.
  • Noi facem rezultatele.

Am bolduit una dintre concluzii special pentru mine, pentru ca trebuie sa o analizez mai bine, avand ceva mici probleme personale in aceasta directie.

Agentiile, companiile si bloggerii fata in fata

Nu am sa va dau detalii despre ceea ce s-a discutat acolo, pentru ca intotdeauna discutiile aflate in aceasta sectiune e bine sa ramana doar acolo, dincolo de aceste usi. Vrei sa aflii despre ce e vorba, te inscrii la Biz SMS Camp la vara si vezi despre ce e vorba. Dar totusi am de spus ceva aici, ce cu greu m-am abtinut sa nu zic in sala.

Dintr-o conjunctura mai mult sau mai putin nefericita, agentiile au ajuns sa stea in fata, iar la mese, „in banci”, companiile (in stanga) si bloggerii (in dreapta). Si cand am inceput sa spunem lucruri care se pot imbunatati la agentii (ca doar nimeni nu e perfect in zona asta) si li s-a spus lor, celor din agentie ca nu au voie sa vorbeasca, acestia au tacut si au ascultat cu atentie. Cand a venit randul bloggerilor sa taca si a celorlalti sa vorbeasca, bloggerii nu au putut sa taca.

Mi s-a parut o mare lipsa de bun simt si respect fata de ceilalti doi parteneri. Ma doare undeva daca esti si om de companie sau de agentie, te-ai asezat pe randul de mese cu bloggeri, esti blogger si reprezinti blogosfera. Nu spui ca esti si om din companie, sau ce-ti convine tie, ca sa justifici faptul ca poti sa vorbesti, pentru ca nu stii ca macar din bun simt trebuie sa taci. Dar cine sunt eu sa va vorbesc despre bun simt? Oricum, in momentele acelea am simtit nevoia sa ma mut la masa companiilor (pana la urma, am propria companie de 13 ani) sau sa ies din sala. Mi-a fost rusine. Nu e nevoie sa dau nume, dar la discutia aceasta deschisa dintre companii, agentii si bloggeri, bloggerii au pierdut detasat.

2 comments

    1. Ma bucur sa aud asta. Oricum limbajul meu sarac nu surprinde decat putin din ceea ce s-a intamplat acolo.

Comments are closed.