Un weekend la Cheia, trasee montane si relaxare

Posted by

Daca inainte obisnuiam sa muncesc si in weekend-uri, in ultima vreme am inceput sa las zilele de weekend pentru relaxare si incarcarea bateriilor pentru o noua saptamana. Astfel, obisnuiesc sa ies undeva in natura si sa ma bucur de liniste, soare si, nu in ultimul rand, de aventura. Chiar si asa, deschid dimineata laptopul la pauza de cafea, pentru a-mi verifica e-mailul, facebook-ul si alte lucruri la care mai trabaluiesc eu prin calculator.

Dupa o petrecere cu mancare, bautura si muzica buna si un somn pe masura, sambata dimineata eram pregatiti de drum, un traseu de aproximativ 4 ore care incepea de la Cabana Ciucas, ducea spre varful Ciucas, dupa care am traversat muntele Bratocea si am coborat inapoi spre Cheia. Un traseu cu peisaje mirifice, o sa vedeti in poze, nu foarte greu si care a meritat, in ciuda faptului ca norii au acoperit cerul o mare parte din zi.

traseu-montan-semn Chiar si asa, spre finalul traseului am reusit sa fac niste poze superbe si sa ne bucuram si de putin soare. Pe drum am mancat afine, ne-am bucurat de vremea numai potrivita pentru un traseu montan (nici prea cald, nici prea frig) si ne-am lasat incantati de stancile cu forme care mai de care mai ciudate si mai pline de mister. Cred ca ar fi extraordinar de interesant de facut un traseu de cateva zile prin munti, cu cortul in spate, bucurandu-te de peisaje si liniste. Semnul din imagine ne-a ghidat tot timpul de-a lungul traseului, desi au fost si cateva momente in care se ascundea de noi, lasandu-ne parca in voia sortii.

Desi nu sunt un mare fan al traseelor montane (inca tin minte de acum multi ani traseul Jepii Mici – Babele – Cruce – Vf. Omu, cand am vrut sa dorm pe stanci undeva, la cateva zeci de metri de Cabana Omu, pentru ca nu mai vroiam nici in ruptul capului sa merg mai departe), imi place din cand in cand sa fac si asta, mai mult pentru a le arata celorlalti ca nu mi-e frica de munte si ca sunt in stare sa fac asta. Daca nu imi e frica de munte, nu inseamna ca nu tratez muntele cu respect, sau nu sunt constient ca uneori este mai periculos decat marea.

Dupa plimbare, am continuat cu un somn bun de 2 ore, iar seara s-a incheiat cu preparate bune la gratar, muzica buna si din nou somn. Duminica am profitat din nou de aerul curat si de soarele care parea sa fie mai indraznet decat ziua anterioara si am stat sa lucrez putin pe terasa cabanei, in liniste.

In concluzie, a fost un weekend tare fain, care mi-a adus aminte de faptul ca trebuie sa am mult mai des astfel de iesiri si momente in care sa ma incarc cu energie si inspiratie.