Foarte multi dintre noi dorim ca blogul nostru sa fie cat mai cunoscut, sa ne aduca foarte multe beneficii si sa ajungem la un alt nivel, dar de cele mai multe ori nu avem niciun fel de obiective pentru a dezvolta si a creste blogul si ne imaginam ca, daca scriem zilnic, sau cu o anumita periodicitate, este indeajuns pentru a putea urca la un alt nivel.
Din pacate, pe langa aceste eforturi, este necesar sa avem si alte cateva obiective care sa ne asigure ca suntem pe drumul cel bun si ca incet, incet ajungem cu blogul la un nou nivel.
1. Cresterea vizibilitatii
Probabil ai deja o vizibilitate in cercul tau de prieteni sau in mediile in care ti-ai promovat blogul. Ai strans o mica comunitate in jurul blogului tau si esti mandru de asta. Dar asta nu este indeajuns, trebuie sa extinzi vizibilitatea catre noi grupuri de oameni. Atentie, nu ma refer la trafic cand vorbesc de vizibilitate, de aceea eu anul trecut am castigat din blog la fel de mult cat au castigat bloguri care aveau de 2-3 ori mai mult trafic decat mine, pentru ca aveam o mai buna vizibilitate.
Si sa nu credeti ca stau foarte bine la acest capitol, si eu trebuie sa fiu concentrat anul acesta pe cresterea vizibilitatii in online.
2. Publicitate pozitiva
Si publicitatea negativa pana la urma este tot publicitate, asa scriu unii. Din pacate, uneori s-ar putea sa va afecteze pe termen lung si sa pierdeti mai mult decat ceea ce castigati pe termen scurt. Ar fi bine sa aveti pe lista de obiective si aceasta publicitate pozitiva. Asta nu inseamna ca maine trebuie sa apara laude prin tot online-ul despre ce chestii faine ati facut voi. Fie ca e vorba de un interviu pe care il acordati lunar si care va pune intr-o lumina pozitiva, fie ca este vorba de multumiri sau link-uri din partea celor care va apreciaza, cred ca este ceva ce trebuie facut cu pasi foarte mici si siguri si care da rezultate pe termen lung.
Pentru mine, acest obiectiv va fi o sarcina foarte grea anul acesta, dupa ce am reusit anul trecut sa ma bucur de foarte multa publicitate negativa. Cred ca incet, incet, lucrurile se vor putea repara, dar trebuie sa recunosc ca am mult de lucrat in zona aceasta.
3. Cresterea calitatii
Un alt obiectiv la fel de important ca primele doua este focalizarea energiilor pe cresterea calitatii blogului. Si, ca sa intelegeti la ce ma refer, am in carnetelul de idei un articol despre cum sa iti faci un blog gratuit. Am cativa prieteni care nu sunt asa de obisnuiti cu online-ul si care nu stiu nici macar de existenta blogspot sau wordpress. Stiu ca articolul respectiv i-ar ajuta, dar inca nu am gasit solutia de compromis intre nivelul articolului respectiv si chestiunile tehnice despre wordpress despre care vorbesc uneori pe blog. Va mai aduceti aminte chestia cu personalizarea paginii 404 Not Found.
De asemenea, am renuntat la o serie de materiale din comunicatele de presa si lansarile care se fac pe banda parca, la acest inceput de an. Pe de o parte, ma bucura ca industria creste si sunt tot mai multe evenimente, pe de alta parte mi-am propus anul acesta sa cresc calitatea articolelor pe blog si am decis sa tai din articolele despre evenimente. Nu ma refer aici la conferinte si workshop-uri, ci la evenimentele de lansare, mai ales in zona serviciilor.
Important: Obiectivele de mai sus se aplica si in multe alte situatii, la locul de munca, in antreprenoriat sau, de ce nu, in dezvoltarea unui hobby si ducerea lui la un nou nivel.
destul de corect apreciat aceste lucruri scrise in articol…