7 modalitati de promovare a afacerii cu investitii minime

Posted by

Am vazut, in urma unuia din concursurile de anul trecut, ca sunt oameni interesati sa iti promoveze afacerea sau blogul pe care il detin. Am vazut ca de multe ori nu exista bugete pentru asta si, mai ales in primele luni ale unei afaceri, promovarea cu investitii minime este mai mult decat binevenita. Cele 7 modalitati pentru promovarea afacerii cu investitii minime sunt modalitati pe care le-am aplicat de-a lungul timpului si care au functionat cu rezultate bune in cazurile specifice in care le-am folosit.

Cel mai bine este sa decideti dvs. care din ele se potrivesc si pot fi eficiente pentru afacerea dvs. Sau sa le incercati pe toate, iar dupa perioada de test sa decideti care au fost cele mai eficiente, ca sa va concentrati pe acelea dintre ele care v-au adus cele mai mari avantaje.

1. Flyere

Este una din cele mai simple si mai eficiente metode de promovare, atunci cand te afli la inceputul afacerii tale. Este indeajuns sa ai o imprimanta la care sa le tiparesti, dupa care sa le distribui in cutiile postale sau sa le lipesti pe usile de la intrarea in blocurile de locuinte. In cazul unor proiecte, a dat rezultate foarte bune, in altele, nu a dat rezultatele dorite nici pe departe. Daca exista ceva buget pentru publicitate, atunci puteti sa aveti niste flyere frumos tiparite, daca nu, si cele facute la imprimanta si taiate cu un cutter ar putea fi un prim pas in promovarea afacerii.

Am patit in cazul unei afaceri in care ma bazam foarte mult pe world-of-mouth (gura lumii) ca aceste flyere facute la imprimanta sa imi dubleze numarul de clienti. Au existat si cateva cazuri in care rezultatele nu au fost multumitoare.

2. Tricouri personalizate

In anumite situatii sunt foarte eficiente. M-am trezit la un moment dat, in cadrul unui exercitiu de antreprenoriat, ca tricoul meu reusea sa transmita mai bine ca mine o informatie. Le-am folosit de multe ori si la un moment dat luasem decizia ca sa am in garderoba doar tricouri personalizate cu site-urile proprii. Din pacate, au intervenit alte lucruri si nu am mai reusit sa ma ocup de asta.

3. Carti de vizita

O vreme, am facut greseala sa cred ca toata comunicatia s-a mutat pe e-mail si, pasionat de tehnologie, sa consider ca acestea nu mai sunt necesare si sunt pe cale de disparitie. Am descoperit de curand (2-3 ani) ca inca sunt foarte folositoare si utile si ca sunt mai mult decat necesare. Costul lor este extrem de mic si pot fi facute si la imprimanta proprie, daca gasiti un carton care sa fie cat de cat de calitate.

4. Baze de date e-mail

Nu ma refer la bazele de date de mii de adrese vandute de spameri si care nu au nicio valoare. Vorbesc de baze de date de 50-100 de e-mailuri construite in jurul afacerii dvs. Oameni pe care ii cunoasteti si pe care doriti sa ii informati despre afacerea pe care ati pornit-o. Uneori asa puteti gasi primii clienti sau, de ce nu, sa obtineti feedback pentru afacerea pe care ati lansat-o.

5. Social Media

Se spune ca social media nu este ieftina si intr-adevar asa este, dar pentru inceput deschiderea unei pagini de facebook (atentie, nu cont) si a unui cont pe twitter va poate ajuta sa va promovati afacerea, dar si sa obtineti feedback pentru imbunatatirea serviciilor si a produselor. Nu vorbesc aici de modalitati avansate si care costa in social media, ci pur si simplu la primii pasi care trebuie facuti pentru a ajunge la primii fani ai afacerii sau serviciilor dvs.

6. Interviuri

Aici e putin mai dificil, nu pot sa spun o solutie prin care sa ajungeti sa dati interviuri; daca afacerea sau ideea afacerii nou lansate este interesanta, veti putea beneficia rapid de astfel de interviuri. In alte cazuri, e bine sa ajungeti dvs. la ziaristi, fie faceti un eveniment la care ii invitati, fie cautati sa ii ajutati si sa obtineti in schimb promovare.

7. Obiecte promotionale personalizate

Stiu ca multi considera scumpe asemenea obiecte personalizate, dar pixurile, brelocurile sau altele de genul acesta nu sunt foarte scumpe, iar uneori rezultatele sunt foarte bune. Eu am folosit niste desfacatoare de bere care au fost foarte utile la momentul si locul potrivit. Cand e vorba de obiecte promotionale, acestea trebuie alese cu mare grija, ca pixuri are toata lumea. De asemenea, trebuie distribuite cu aceeasi mare grija la timpul si momentul cel mai potrivit. 

Probabil ar mai fi si alte metode de promovare care sunt foarte ieftine; daca le-ati folosit, va invit sa povestiti despre ele si despre rezultatele obtinute intr-un comentariu. De asemenea sa nu uitam de metodele de promovare online care sunt la fel de utile sau de eficiente pentru o afacere.

11 comments

  1. ma bucur ca ai postat acest articol pentru ca eu ma ocup cu Flyere, carti de vizita, pliante, etc. eu realizez gratuit modelele si avem preturi de tiparit foarte mici !

  2. Eu vreau sa ma apuc sa imi fac niste tricouri si pixuri personalizate, sper sa reusesc ceva cu ele…

  3. Mihai cand esti la inceput flyerele pot fi niste foi scoase la imprimanta pentru ca asa e cel mai ieftin.

  4. Adauga si masina ‘branduita’. Aveam acum cativa ani pe masina reclama la portofoliul meu de web design. Ma trezeam periodic sunata de cate un potential client care ma vazuse in trafic.

    1. Cred că de 5 ani zic că pun blogul pe masină si tot uit dar îmi pun in calendar să rezolv si asta.
      Bun sfat.

  5. Cel mai indicat este sa faci tu clientii sa te caute, si nu tu pe ei. Si cum totul se cam muta online, optimizarea seo a site-ului tau si urcarea in motoarele de cautare sunt cea mai buna varianta

  6. Da-mi voie sa iti expli ca nu ai dreptate. Presupunem sa sunt fotograf de nunti in Ploiesti si pe cuvinte cheie de genul asta sunt pe prima pozitie. Si am clienti, afacerea merge bine datorita optimizarii seo.

    Presupunem ca am 10-20-100 de fotografi care lucreaza pentru mine (iau ca exemplu ca sa nu intram in discutii de genul daca sunt pe prima pozitie oricum am deja rezervate toate weekendurile de peste vara).

    Ce fac cu vecinul meu de la 3 caruia i se insoara fata si el nu sta sa caute pe net fotograf, intreaba un prieten sau poate ca un fluturas plasat exact la momentul oportun in cutia postala mi-l aduce de client.

    Sau poate un prieten vede toata ziua masinile cu „StudioFotoNuntiPloiesti.ro” si atunci cand e intrebat de acelasi vecin acesta ii recomanda siteul????

    Poate nu e cel mai bun exemplu asta cu fotografii, pentru ca e un business unde cred ca se merge foarte mult pe recomandari si nu pe cautari pe net sau si mai putin pe flyere dar cred ca ai prins ideea. Nu te rezuma doar la urcarea in motoare de cautare.

    Cand comand pizza folosesc un flyer mai repede decat o cautare pe net. Pentru ca daca e o pizzerie noua prefer sa testez produsul si sa comand sa vad „ce e de capul ei” daca nu comand de la cele cu care sunt deja obisnuit.

  7. Foarte interesant articolul. Ar fi ideal daca ne-ai putea oferi si un tutorial legat de promovarea online.

  8. Eu stiu ca exista si articole pe blog despre promovarea online. Nu ramane decat sa le cauti.

  9. Sunt foarte interesante aceste modalitati de promovare insa nu trebuie sa uitam ca online-ul este viitorul si asa putem atinge un numar mult mai mare de oameni promovandu-ne si pozitionandu-ne mai bine.
    Multumesc pentru informatii!

Comments are closed.