7 motive pentru a participa la campaniile Blogal Initiative

Posted by

blogal initiative Sunt foarte multi cei care doresc sa castige bani si alte beneficii cu blogul lor. Muncesc foarte mult pentru asta, scriu deja de 2-3 ani si totusi nu reusesc sa ajunga la beneficiile respective. Asta nu inseamna nici ca nu scriu bine, nici ca fac rau ceea ce fac pe blogul lor.

Doar ca succesul unui blog e dat de un cumul de factori care, alaturi de scrisul corect romaneste, exprimarea unor idei coerente si alte cateva cerinte minime ii asigura acestuia intrarea in campanii. Printre acesti factori, as enumera networking-ul pe care il faci in offline, profesionalismul de care dai dovada in anumite situatii si, nu in ultimul rand, cifrele pe care esti in stare sa le livrezi unei agentii.

Daca ma intrebati pe mine, cred ca orice blogger ar trebui sa treaca macar un an prin campaniile Blogal Initiative inainte de a avea macar habar cu ce se mananca nebunia asta de piata de blogvertising in Romania. Desigur, asa cum nu se lipeste apa de gasca, s-ar putea ca unii sa nu invete nimic nici dupa experienta Blogal Initiative.

1. Vizibilitate

Unul din cele mai mari avantaje pe care le poti obtine in campaniile Blogal Initiative se leaga de vizibilitate. Poate unele campanii sunt mai prost gandite, poate in alte campanii alegerea castigatorilor se face cu picioarele, dar oamenii aia care dau bani, oricat de batuti in cap ati putea crede voi ca sunt, citesc articolele voastre si impresia lasata in urma acestor articole va decide soarta in campaniile viitoare. Nu ii luati de prosti, nu mergeti pe ideea ca nu le citeste nimeni sau ca premiile sunt aranjate. In realitate, se uita si ei, si concurenta lor. Daca articolul tau e cu adevarat bun, chiar daca dintr-o eroare nu a fost apreciat/premiat in campanie, ai toate sansele ca sa te „agate” o firma concurenta pentru o eventuala colaborare.

2. Experienta

Toti scriem genial de bine si suntem plini de talent, si totusi unii sunt bagati in campanii, invitati la evenimente, primesc diverse mici cadouri acasa, altii nu. Sa fie vorba de experienta? Sa fie vorba ca cei care au inteles cat de cat ce vor companiile, au mai mult succes? Am sa fac aici o paralela cu concursurile de genul „Romanii au talent” sau „Vocea Romaniei”. Toti concurentii vin acolo cu o poveste, dar in realitate toti au o experienta muzicala in spate. Nu exista cineva in lumea asta plin de talent care sa cante de prima oara fara niciun fel de probleme, nu ma pricep prea bine la muzica, dar cu toate astea stiu ca pentru anumite note inalte trebuie sa stii cand si cum sa tragi aer in plamani, sunt exercitii de vocalize, multe ore de munca in spatele celor care vin la aceste concursuri televizate. Exact la fel si in cazul vostru, oricat de mult talent ai avea, acesta trebuie slefuit, finisat. Niciun diamant nu arata asa cum il vedeti voi pe inel, in natura. Asa ca am pus experienta ca al doilea mare atu pe care ti-l ofera Blogal Initiative.

3. Competitivitate

Poate pentru unii dintre voi nu inseamna nimic acest cuvant. Dar spiritul uman asa a fost creat, sa fie competitiv, sa se ia la intrecere cu altii. De aceea exista jocurile olimpice, de aceea exista concursurile de orice fel in lumea asta. Trebuie sa inveti sa pierzi, dar si cum sa castigi. Niciun mare campion nu a ajuns la performantele la care a ajuns fara sa fi pierdut niciodata. Din contra, se spune ca numarul cat mai mare de esecuri din care poti invata ceva, te ajuta sa ajungi mai repede la performanta. Cele mai profitabile afaceri ale mele au fost cele in care am avut un concurent si foarte multi stiu pe propria piele cat de competitiv pot fi.

4. Trafic

Daca sunt 40-50 de bloggeri in aceeasi campanie cu tine, macar aia se uita ce ai scris, dar se mai uita si altii; apoi, daca ai castigat, o sa devina si altii atenti la ce scrii si uite asa, traficul tau a mai crescut putin. Stiu ca tu scrii in general doar pentru tine, ca nu te-ai mai uitat de 2 ani in analytics si ca nu iti pasa de trafic. Nici de premii nu-ti pasa, dar sa incercam sa fim putin mai maturi si sa recunoastem ca scriem pentru a fi cititi de alti si, cu cat numarul acestora e mai mare, cu atat ne simtim mai bine.

5. Reclama

Daca ai scris ceva foarte bine, ai toate sansele chiar daca nu castigi, ca altii sa vada articolul tau si sa il dea mai departe. In plus vor exista si frustrati care, suparati ca nu au castigat si nevrand sa se dea pe ei drept exemplu, or sa arate cu degetul spre tine, uite x-ulescu a scris mai bine, el de ce nu a castigat. Iar daca castigi, sa vezi atunci reclama (dar si carne in frigider) cata primesti. Uneori, cand dai dovada de talent extraordinar in vreun articol, s-ar putea sa mai vezi si cate o mentiune pe cate un blog, in special pe chinezu.eu . (Articolul asta nu face parte din nicio campanie, dar e muncit timp de mai multe zile si, avand in vedere ca a picat exact la momentul potrivit, s-ar putea sa aiba parte de multa reclama, ramane de vazut.)

6. Premii

Pana o sa vina companiile alea cu sacii de bani sa ti-i bage in buzunare, pun pariu ca nu ti-ar strica si cateva premii. Mereu or sa existe frustrari legate de castigatori, e mai usor sa crezi ca exista un aranjament decat sa accepti ca ai pierdut. Cu toate acestea, de-a lungul timpului au fost zeci de bloggeri care au castigat cate ceva. Uneori nimicuri, alteori premii importante. Cred ca cel mai benefic e sa poti accepta ca ai pierdut atunci cand ai pierdut si sa mergi mai departe. Poate data viitoare vei fi mai bun. Oricum, si daca nu ai castigat un premiu, ai 5 puncte mai sus la care sigur ai castigat ceva.

7. Bani

Dupa cele 6 puncte, la un moment dat vin si banii aia de sperati cu totii sa vina dupa primele 2 luni de scris pe blog. As putea spune ca toate punctele de mai sus au la final si acest rezultat. Daca castigi vizibilitate, experienta, premii, traficul a crescut si el… e imposibil sa nu inceapa sa vina si bani. La inceput putini, apoi din ce in ce mai multi. Poti sa scrii genial, daca nu s-a vazut ca ai experienta unor campanii, nu s-a vazut ca dai dovada de seriozitate si profesionalism, sansele ca o companie sa iti dea bani sunt infim de mici.

In loc de concluzie

Va spuneam chiar ieri intr-un articol sosit pe nepusa masa (de obicei stiu ce am de scris pe o saptamana inainte) ca la inceputul anului am luat hotararea sa particip la toate (sa zicem majoritatea) campaniilor Blogal Initiative. Probabil ca unii se intreaba de ce as face asta, de vreme ce am parte deja cam de toate beneficiile mentionate mai sus. Am sa le reiau totusi pe rand, pe scurt si sa va explic sumar despre ele.

Vizibilitate am, poate nu atat cat mi-as dori uneori, poate prea multa alteori. Experienta iarasi, daca nu am reusit in 7 ani sa o acumulez, desi invatam cat traim, inseamna ca nici mai departe nu o sa se puna experienta pe mine. Competitivitatea nu pot sa spun nici de ea ca face parte in mod neaparat din motivele mele de participare, pentru ca asa cum o sa explic si mai jos, cand va voi vorbi despre premii, nu am de gand sa iau premiile si beneficiile celorlalti concurenti. Trafic nu pot sa imi zic ca nu-mi doresc mai mult, dar cred ca stau destul de bine, o sa vedeti in articolul de saptamana viitoare de ce spun asta (chiar nu am glumit cand am spus ca stiu pe o saptamana ce am de facut pe blog, desi legat de asta, inca nu stiu daca articolul o sa il public sambata, luni sau joi, posibil luni). Reclama …. e cineva pe aici care nu a vazut de cel putin 100 de ori reclama mea pe un site? M-as mira. La capitolul premii, trebuie sa recunosc ca ma tenta putin Toshiba ala de se bate toata lumea pe el. Dupa ce am vazut mizeriile unor concurenti sau fosti concurenti… mi-a trecut. O sa imi iau eu un Samsung Seria 9 cand am bani si macar dorm linistit noaptea si doar cu carnea de la Metro in frigider. In mod clar fac si acum precizarea si o sa o fac si in scris tovarasului Chinezu ca nu voi participa nici pentru puncte si ca nici nu vreau vreun premiu oferit in campanii.

Asadar, primele sase puncte au picat, dar asa cum spuneam si la punctul 7, rezultatul final al celor 6 beneficii se concretizeaza in bani si, desi nu exista o legatura directa intre una si alta, stiu ca participarea mea la Blogal Initiative imi va aduce bani. Nu este singurul motiv pentru care voi participa la aceste campanii. Mai sunt inca unele motive mult mai importante pe care le veti intelege doar daca veti urmari evolutia blogului meu pe tot timpul anului. Unele explicatii vor fi aruncate subtil prin alte articole, altele probabil vor veni la finalul anului intr-un articol special.

5 comments

  1. Cateva sfaturi utile celor aflati la inceputurile colaborarii cu B.I. dar si noua care avem mereu de invatat cate ceva de la fiecare astfel de articol.

    Am castigat deja o suma de bani (destul de buna) la Romtelecom in 2012 – pe Judetul Vrancea – cand si-au promovat celebra oferta la 59 lei.

    Multi care se apuca de blogging pt ca au inteles ei undeva, ori poate au citit, ca se pot castiga bani. Daca acesta este scopul lor primar si nu inteleg ca tb sa se dezvolte constant, sa interactioneze, socializeze, iasa in offline – acestia se apuca degeaba de a scrie pe un blog.

    Bafta, man ! Spor si inspiratie, la articole asemanatoare 😉

  2. Am citit articolul tau si vad ca lipseste un punct… respectarea regulamentului… inteleg ca sef pe Blogal e dl.Cristian Birta, poate il rogi ca pe viitor sa vegheze si cu privire la acest aspect (la copy/paste ma refer si indicarea surselor la fotografii, eventual dupa obtinerea acordului autorilor! ca doar nu eram nebuna sa scriu atatea articole originale, daca nu se acceptau fara probleme asemenea „creatii”, spunandu-mi ca nu au cum verifica!!!)… eu de asta am intrat in concurs… pentru corectitudine, nu pentru „ciocul mic”…sau Twitter (unde nu intru niciodata)… ai putea da ok la comentariul meu sau ai avea prejudicii daca o faci? multumesc oricum…

  3. Incercati sa ma trageti de urechi cand vedeti ca nu apar comentariile. Daca le baga akismet in spam nu prea le vad decat o data pe luna cand imi aduc aminte sa verific.

Comments are closed.