mai 28

Acrobatii aviatice, pilotarea avionului si un „inside loop” legendar

Acrobatii aviatice, pilotarea avionului si un „inside loop” legendar

Cea de-a doua zi a antrenamentului spatial a fost dedicata zborului cu ajutorul unor avioane mici, dar indeajuns de puternice, incat sa iti creeze cele mai tari senzatii posibile. Dupa un asemenea moment de intensitate maxima, te vei da jos din avion si vei spune un singur lucru: „Vreau sa ma fac pilot!”. Iar daca eu nu am zis asta, probabil a fost datorita faptului ca mi se pare foarte, foarte greu ce fac acesti oameni, dar am zis ceva destul de apropiat, si anume: „Cu siguranta voi mai incerca asta de cateva ori in viata”, iar cand am spus asta, deja ma gandeam daca aeroportul de la Clinceni ofera asa ceva.

Dupa un curs de aproximativ o ora, in care ne-au fost prezentate modurile in care se poate misca un avon, fortele care apasa asupra lui si, nu in ultimul rand, cateva figuri acrobatice pe care o sa le facem dupa antrenamentul de baza, a fost timpul sa mergem spre avioane. Am uitat sa precizez ca in cadrul cursului ne-au fost prezentate si lucrurile pe care trebuie sa le facem in caz ca vom sari cu parasuta, desi intr-o asemenea situatie nici macar eu nu cred ca mi-as mai fi pastrat calmul si sangele rece. Trebuia sa te ridici intr-un anume mod din avion si sa sari la un unghi de 45 de grade. Presupun ca daca avionul era in picaj sau cu motorul oprit, saream din avion in 2 secunde, fara sa ma mai intreb cum ies din cockpit, sau care e unghiul dupa care trebuie sa sar.

Nu mi-a fost frica deloc pana in momentul in care, dupa explicatiile de rigoare, mi s-a cerut sa tin eu mansa avionului si sa zbor cu el. Moment in care ma intrebam: „Asta e sigur ca vrea sa fac asta, ca vrea sa-mi lase mie avionul pe mana?” si nu stiam daca sa ma uit mai intai la linia orizontului sau la indicatoarele de pe bord.

La fel si in momentul in care am fost intrebat daca vreau sa fac un inside loop, in sensul in care mansa avionului era la mine. O sa vedeti si pe film ca primul raspuns a fost „NU” dupa care am zis: „Ok, hai sa o facem si pe asta.”

Una peste alta, puteti vedea cu totii ce s-a intamplat in cabina de pilotaj, urmarind clipul de mai jos.

De asemenea, am filmat si eu cu gopro-ul personal prima parte, dar din pacate sunetul motorului acopera discutia dintre mine (copilotul avionului) si pilot.

Daca stiti prin tara cluburi care organizeaza astfel de zboruri, sa-mi ziceti, ca vreau sa ma mai dau iar. In special atunci cand avionul merge intors invers si pare ca ma uit in sus la o alta planeta.

  1. ala era cu copiuta dupa el, am stat sa vad daca o are si la sfarsit:0

  2. Dragos Schiopu 30/05/2014, 11:26 pm

    Crede-ma ca a fost super exprienta si cu „copiuta”, vezi minutul 33:17 cand zice ca el trebuie sa verifice „copiuta” si ca eu trebuie sa pilotez avionul. Una e sa stii ca e atent la ce faci acolo cu avionul lui si alta cand il vezi ca citeste din caietul de zbor si verifica instrumentele de la bord fara sa fie atent la ce faci. Ti de maneta drept si te rogi sa nu-l prabusesti…. 🙂

Comentariile sunt inchise.