Aventura pe zapada

Posted by

Dupa ultimile previziui de pe forumurile de specialitate, aseara era 30 de centimetri zapada sus pe Valea Dorului, un telefon la Cabina si totul era ok, asa ca azi dimineata la 6.15 eram in picioare si pregatiti de plecare.

La 7.10 ieseam deja din Ploiesti si la  8.40 deja urcase cu masina la Sinaia – Cota 1400, eram printre primi acolo. Ne echipam noi si pe la 9 fara ceva eram deja la telecabina pregatiti de urcare. Banuiam ca la 9 ii da drumul. Cand colo, vant prea puternic si telecabina oprita. La intrebarile noastre daca sunt sanse de a urca sus ni se spunea doar ca totul dine de „dl. Vantul” fara sa se oboseasca cineva sa ne spuna macar daca viteza vantului creste si situatia se inrautateste sau tinde sa se linisteasca. In fine asteptam noi ce asteptam, pleaca prima telecabina cu angajatii, mai curata unu telecabina de zapada si in ea si sus pe ea… mai pleaca niste smekeri sus, nu stim ce era cu ei ca nu aveau placi sau skiuri, dar nici gand sa ii dea drumu. Pana pe la 11.30 am stat si am tot asteptat, eu si un amic am hotarat sa urcam 100 de metri panta macar sa nu zicem ca nu ne-am dat in iarna asta pe placa. Ne suim pe placa pic de doua ori si a treia ora cand ma ridic eram deja la scarile telacabinei asa ca ce sa te dai. In fine, eram putin cam speriat ca nu mai stiu sa merg. Pe la 11.30 ni se spune ca nu prea sunt sanse sa ii dea drumu azi, si aflam noi de la un alt turist ca la Azuga in partea de jos se poate schia asa ca macar pentru placerea de a ne da de 2 3 ori cu placa si urca cu ea in mana ne hotaram sa plecam spre azuga. Cum era aproape 12 ceasul ni se face foame si hotaram sa mancam la cota 1400 niste mici si ceva pastrama (nu va recomand mai ales pastrama – un fel de cauciuc cald cu gust de carne).

In sfarsit ne imbarcam si plecam la drum. Ajungem la Azuga, traficul cat de cat acceptabil, era totusi duminica si nu sambata. La Azuga pamant, nici urma de zapada, mai repede te dadeai prin noroi. Singurul lucru interesant erau niste „cutii” de telegondola vopsite cu roz  foarte dragute, mai interesante ca cele de la Mamaia si lucrarile la noua instalatie de telescaun. Unu din prieteni isi suna sotia sa ii spuna ca ne-am dat de ne-am rupt si ca probabil ne vom indrepta spre casa. Nevasta-sa cine stie ce combinatie avea (glumesc) ca ii zice ca a vazut ea la tv de dimineata ca la Poiana Brasov se skiaza.  Nu a trebuit sa ne spuna de 2 ori ca deja eram in drum spre Poiana. Facem un scurt popas din masina si la partia din Predeal unde era tot asa noroi si pamant si nici urma de skiori si plecam spre Poiana. Daca la Sinaia pana in cota 1400 deja era aproape integral acoperit de zapada si se circula greu la 9 km de Poiana  soseaua perfect uscata in padure doar frunze si nici urma de vre-o picatura de zapada. La 5 km apar primele semne de zapada si desi nu mai aveam sperante ne ducem pana sus. Acolo aflam ca in partea de jos e mai aiurea si pietre dar ca sus e super zapada, asa ca nu stam mult pe ganduri si ne echipam.

Incepem sau urcam cu telecabina. La un moment dat era asa ceata incat nu mai stiam daca  urcam sau coboram inapoi.

In sfarsit sus, batea vantul asa ca incep rapid sa pun fesul, ochelari, sa ma inchei la geaca si sa ma pregatesc de coborare. Zapada super buna, partia, nu o stiam ca era prima data cand ajungeam pe ea. Ne pregatim si la vale, in afara de faptul ca erau 10 variante de a o lua si nu prea aveam habar daca e bine pe unde o luam, totul era superb. Si pana aproape de sosire sa merg foarte bine. Unu din prieteni a calcat o stanca mai nasoala si si-a zgariat placa cam adanc (tot placa noua) iar eu cateva zgarieturi de la pietrele de final, nimic grav,  si pana la urma cat timp sa arate placa ca noua? (o zi) A doua oara nu ne-am mai dat ca am stabilit noi ca nu are rost sa ne batem joc de placi. Oricum a fost superb iar patia e destul de lunga.

Weekendul viitor sunt in Sinaia la un training facut cu firma si duminica dupamiaza sper sa prind macar 2 ture pe Valea Dorului + coborarea de la 2000 la 1400, desi coborarea asta singur fara prietenii mei, nu stiu daca ma tine. Depinde de vreme si de cati alti nebuni mai sunt tentati sa coboare pe placi.

2 comments

1. POZE?! Ai spun că faci poze (voiam să-ţi văd fundul julit :P)

Cum adică şi weekend-ul viitor la munte?! Io tot la scârbici sunt :((

2. Nu am facut poze. Singura poza a fost cu un prieten cand sare pe o trambulina in brasov si eu ii ziceam hai mai repede ca poate mai apucam sa urcam odata cu telecabina. Nici camera nu am luat-o cu noi, doar ne-am bucurat de zapada.

Weekendul viitor ma duce firma la munte dar nu stiu daca ajung si pe partie. E vorba de un training dala cu evaluare, teste, nici eu nu stiu exact prea multe. Sper ca sa se termine duminica dimineata si sa am dupamiaza ceva timp liber.

Oricum dupa vremea de afara e clar ca a venit iarna si ca in weekend vom avea zapada pe toate partiile.