Castigatorul concursului: Ai plati sa faci reclama blogului tau?

Posted by

 Concursul de saptamana aceasta mi-a dat mari emotii, mai ales in primele zile, cand incepusem sa cred ca am pus gresit intrebarea si ca nimeni nu vrea sa faca reclama blogului personal, sau ca toti au inteles ca un blog personal e ceva ce nu trebuie sa scoata vreodata un ban.

Apoi lucrurile au inceput sa se indrepte si comentariile interesante au inceput sa curga unul dupa altul, fara oprire. Celor care au raspuns ca ei nu ar investi in reclama pentru a creste blogul, nu am sa le spun decat un singur lucru. De ce ai pretentii sa vina o companie si sa arunce sute de euro pe reclama pe blogul tau, cand tu nu ai cumpara nici macar de 5 euro reclama pentru blogul tau? 

Am ale pana la urma 3 castigatori, o sa vedeti de ce, in momentul in care veti citi cele de mai jos, pentru ca am dat cate un raspuns fiecaruia si am explicat atat cat m-am priceput, cum vad eu lucrurile in fiecare situatie, sper ca unii dintre voi sa nu se supere sau sa creada ca i-am criticat prea dur si sa invete cate ceva din micile remarci pe care le-am lasat mai jos:

Pato Basil: „In general din blogging nu faci bani”, dar exact banii din blog au fost cei care anul acesta mi-au sustinut firma si mi-au acoperit cheltuielile curente si, ca sa nu crezi ca este vorba de o exceptie, 90% din bani au venit din haotik.ro, care este oarecum un blog personal. Da, cel mai bine te promovezi prin ceea ce scrii, dar daca nu te citesc decat cativa si nu ajungi la cei care ar putea fi interesati de o colaborare cu tine… o sa scrii multi ani pana o sa ajungi sa devii intr-adevar cunoscut. De ce sa nu accelerezi acest proces?

Doctor X: Este ok a nu-ti asocia imaginea cu anumiti bloggeri, dar mai ales avand in vedere ca ai un site, nu un blog si presupun ca site-ul ala vinde ceva, cred ca ai putea fi mai interesat de vanzarile pe care ti le poate genera arhi, decat de asocierea ta cu el. In plus, exista multe alte forme de colaborare (banner exchange, link exchange, parteneriate etc.), dar nu despre ele era vorba. E normal sa incerci sa le faci pe toate, dar vorbeam de cazul in care vrei sa cumperi reclama. Eu nu ma bat pentru pozitii Google (poate doar pe cuvantul haos 🙂 dar nici macar pentru ala), dar cu toate acestea, mi-am facut reclama blogului cu costuri semnificative, de cate ori am avut ocazia, de la bannere pana la donatii si sponsorizari de evenimente.

Cristian: Asa cum spuneam si la inceput, ai vrea ca altii sa iti dea bani, dar tu nu crezi ca merita investiti banii in reclama, daca si companiile ar gandi la fel ca tine, nu ai face niciodata bani din blog.

Stoian Ciprian: Nu vreau sa aducem in discutie blogurile nisate, pentru ca cei care au astfel de bloguri, nu au bloguri, au un business si ei (prefer sa cred ca) sunt destul de constienti ca trebuie sa isi faca reclama.

Emil Calinescu: AdSense si AdWords sunt chestiuni diferite, fa diferenta intre ele, in primul rand. In al doilea rand, stiu site-uri cu PR mare care nu au cumparat reclama in AdWords. Ti-as mai spune si faptul ca Page Rank-ul nu afecteaza pozitiile din SERP, dar nu stiu daca stii ce e aia. Faptul ca blogul meu are PR 4 nu ma ajuta cu absolut nimic si am facut bani cu el si atunci cand am avut PR 0.  Nicio companie anul acesta nu cred ca m-a intrebat de PR si nici nu cred ca am intrat in vreo campanie datorita faptului ca am nu stiu ce PR. Reclama nu e chiar asa ieftina la Google. Reclama o faci din primul moment in care ti-ai facut blog si vrei sa ai mai multi cititori. Reclama o faci din momentul in care spui „Si eu am un blog, este www…” si poti sa o spui si in mod indirect, atunci cand lasi un comentariu si pui si blogul la adresa.  Legat de reclama outdoor, costa scump, iti trebuie nu un banner stradal, ci cateva sute, sunt pentru branding mai ales si trebuie sa ai o companie mare ca sa faci asa ceva. Poti intreba despre asta pe Adi Hadean, ca el a avut reclama in aeroport la Cluj, din cate stiu.

Radu Tanasescu: Ideile tale sunt foarte bune, dar ia-le pe rand ca sa poti masura efectul fiecareia din ele, eu am o aplicatie facebook si efectul a fost destul de mic de exemplu, cu AdWords e mai complicat pentru ca nu vand ceva si atunci e mai greu sa faci branding prin AdWords. Concursurile au efecte bune, dar si rele, vanatorii de concursuri vor pleca imediat de la tine de pe site, odata cu terminarea concursului.

CipBtRO: Probabil ai inteles total gresit ce inseamna social media, colaborarea cu bloggerii si sondajele. Poti obtine feedback bun de la un blogger, chiar daca il platesti sa scrie despre produsul sau brandul tau. Si sunt unii bloggeri pe care, chiar daca i-ai platit, or sa dea pe jos cu produsul tau daca nu e bun, fara nicio jena.

Exces de Ego: Un blog „amarat” ar putea sa iti aduca mai multi bani, decat un site amplu, care sa ofere produse si/sau soft-uri sau ce mai vrei tu. Mie mi s-a intamplat, pentru ca una e sa vand 100 de produse la care sa castig 1 euro la fiecare vanzare si sa scot 100 de euro si altceva este sa scriu un singur advertorial pe 100 de euro.

Adrian: Ideea era sa si vrei sa monetizezi blogul ala, personal. Daca tu scrii doar asa, ca iti place tie sa scrii, nu vad de ce am vorbi de bani pentru el vreodata. In rest, partea a doua a raspunsului tau mi-a placut.

Iulian Donici: Bun raspuns, motiv pentru care in mod clar am decis sa-ti dau un banner 125×125 timp de o luna la mine pe blog.

spanac: Pentru ca iti place sa testezi si sa masori mai ales rezultatele, am decis sa iti dau si tie un banner timp de o luna, de data asta chiar mai mare, asa ca il primesti pe cel de 300×250 (dar o sa iti cer in schimb, la final, un raport cu rezultatele obtinute, pe care poti sa il publici la tine pe blog si pe care poti sa il publici si daca e foarte prost, de genul: un singur click a venit din haotik.ro luna asta).

Georgiana: Eu, unul, nu cred ca ai arunca sume importante de bani doar pentru placerea proprie de a fi citita de cat mai multi oameni. Iar daca nu-ti doresti niciun fel de castig, ci doar sa fii citita de mai multi oameni, te invit sa scrii un articol pe care il voi publica pe haotik.ro, astfel o sa fie citit de cel putin 400-500 de persoane care poate nu te-au citit pana acuma. O sa te rog sa fii doar putin atenta la tematica si categoriile blogului meu, desi eu cred ca ai de unde alege, din multitudinea de categorii si pasiuni pe care le dezvolt pe blog.

4 comments

  1. Indiferent de modalitatea de promovare succesul unui blog vine numai si numai din articolele scrise pe el.

    Stiu ca dupa un concurs o parte vor pleca, dar ideea era de expunere. Lucrez mult la un articol, si-am lucrat mult si la blog in sine, trag nadejdea ca o parte vor ramane si dupa concurs 🙂

    AdWords este imperativ sa faci, macar odata. Dar nu inainte de a optimiza bine pentru SEO. Google, dupa o campanie AdWords, mai ales una cu CTR mare, te considera un rezultat mai relevant. Si daca site-ul si continutul bine optimizate poti sa ai supriza ca-ti creste traficul din organic search considerabil.

    Bineinteles, cu o AdWords trebuie sa promovezi ceva. Blogul in sine ar fi dificil, dar un concurs ar putea sa fie promovat si sa atraga un CTR mult mai mare.

    Iar aplicatia de Facebook, facuta bine, simplu si cu o idee amuzanta, te poate propulsa pe Facebook mult.

    Ca sa participi in plicatie trebuie sa dai like paginii, odata ce ai dat like vei vedea pe wall postruile shar-uite pagina fb a blogului. E ca si cum ai fi dat subscribe pe email doar ca mult mai putin intrusiv.

    Eu cred ca treburile astea merg 🙂 dar doar daca „produsul”, adica articolele, sunt bune. Mai am de lucru dar cu fiecare articol invat, cand ajung in punctul in care sunt multumit de munca mea o sa pun in aplicare ce-am scris mai sus.

  2. Probabil esti unul din cazurile fericite, dar e probabils a fii multumit de blog daca ai avea in fiecare luna 2-3 articole platite cu 100 de euro… intr-un an tot se aduna cat castiga un om normal la servici ceea ce este perfect. Dar nu multi, si nu toti ajung la nivelul asta. Fireste ca poate altii castiga mai mult din blog… dar cum zicea cineva sunt 60000 de bloguri cica in Romania( dupa parerea mea tot exista 2-3000 active) deci aici apare efectul icebergului varful castiga ceva bani restul experienta :). Asa ca o idee daca am zice, „in general bloggerii nu castiga prea multi bani” n-as zice o minciuna.

    Acum iar e o problema ca zilele astea circula un scandal prin online cu „titulatura de blogger, cine ti-o da cine si-o asuma”… ar putea spune ca nu toti sunt bloggeri.

Comments are closed.