Cat conteaza brandingul personal

Posted by

Spuneam in urma cu cateva luni ca sunt mult mai atent la brandingul meu personal (mai ales in online, dar si in offline) si ca acest lucru conteaza foarte mult. Nu toti au fost de acord cu afirmatia mea la vremea respectiva, spunand ca nu este nevoie de asa ceva, cei care te cunosc apreciindu-te si fara ca tu sa fii atent la imaginea ta in online sau in offline.

Problema perceptiei

Nu stiu cati dintre voi ati auzit de experimentul lui Joshua Bell, unul dintre cei mai buni violonisti ai lumii, care a ales sa cante incognito in una din statiile de metrou din Washington DC intr-o dimineata aglomerata, in cadrul unui experiment realizat impreuna cu cei de la Washington Post. Acestia doreau sa vada daca talentul este recunoscut si in contextul unor conditii nefavorabile. In cele circa 45 de minute a cantat 6 piese de Bach, unele dintre cele mai grele si frumoase piese compuse vreodata cu ajutorul unei viori Stradivarius, evaluata la 3.5 milioane de dolari.  In cadrul reprezentatiei, acesta a strans 32 de dolari de la aproximativ 20 de persoane, in contextul in care, cu doar doua zile inainte, biletul la un concert al acestuia a costat in medie 100 de dolari si concertul a fost sustinut cu casa inchisa. In cursul celor 45 de minute, doar 6 persoane s-au oprit pentru cateva secunde sa-l asculte pe muzician.

Probabil ca exemple precum cel de mai sus, sunt cu sutele si pot capata interpretari in fel si chip, dar dincolo de interpretari, adevarul este ca percepem oamenii in contextul lucrurilor pe care le auzim despre ei si in functie de brandingul personal pe care acestia si l-au creat de-a lungul timpului.

Perceptia noastra asupra unui om este influentata si de brandingul personal intr-o mare masura.

 

De ce trebuie sa fim atenti la brandingul personal

Pentru ca poate fi cu usurinta alterat, fie din neatentie, fie de catre persoane rau intentionate. Si chiar daca sunt oameni care spun ca ei se cunosc foarte bine, stiu exact cine sunt si ceea ce sunt in stare sa faca, pot demonstra oricand ca neatentia la brandingul personal le poate afecta afacerile, viata sau locul de munca. Cu totii cred ca ne dorim un salariu mai mare, mai multi clienti sau alte beneficii pe care brandingul personal ne poate ajuta sa le obtinem mai usor.

Sunt sigur ca aveti cu totii un coleg la munca ce nu munceste atat de mult precum voi, dar pe care lumea il vede drept un specialist in domeniu si care, de cele mai multe ori, este si mai bine platit decat voi. Intrebarea mea in contextul acesta: oare nu era mai bine sa fii putin mai atent la brandingul personal?

Vor exista si exceptii, dar tocmai pentru ca sunt rare, se si numesc exceptii. Si in cadrul celor mai multe exceptii, sunt alti oamenii din jurul lor care lucreaza pentru brandingul personal.

Comments are closed.