Atunci cand se vorbeste despre marketing digital, SEO reprezinta un subiect principal. Deoarece majoritatea afacerilor sunt prezente si in mediul online, acestea trebuie sa identifice strategii eficiente prin care sa aiba o vizibilitate autentica si prin care sa atraga clienti, in conditiile in care o mare parte dintre consumatori aleg varianta de a cauta online serviciile sau produsele care ii intereseaza, fie ca vor sa faca o achizitie sau sa afle mai multe informatii despre acestea.
In ceea ce priveste prezenta pe Google, cel mai utilizat motor de cautare din lume, nu este suficient ca businessul sa fie prezent printre rezultate. Importanta este pozitia pe care o ocupa website-ul respectiv in lista de rezultate. Aici intervin strategiile de optimizare SEO, care trebuie sa fie puse la punct asa incat sa functioneze in armonie cu algoritmii motorului de cautare si sa aduca un website primele pozitii ale rezultatelor organice.
Ce inseamna, de fapt, SEO?
Motorul de cautare dispune de anumite programe prin care continutul website-urilor este analizat si filtrat astfel incat la final se fie realizat un index. Rezultatele generate de Google sunt ierarhizate in raport cu anumiti algoritmi, care iau in considerare un cumul de factori. Astfel, optimizarea SEO devine instrumentul prin care un website poate reusi sa ocupe o pozitie fruntasa in rezultatele organice generate de Google, ca urmare a inglobarii unor elemente definitorii, cum ar fi cuvinte cheie relevante si continut optimizat.
SEO si strategiile de promovare SEO demonstreaza afacerilor ca detin deja instrumentul cheie prin care sa isi imbunatateasca rata conversiilor si vizibilitatea – propriul website. SEO, Search Engine Optimization, face referire la totalitatea strategiilor si tehnicilor utilizate in vederea cresterii vizibilitatii unui site in lista de rezultate generata de motorul de cautare.
Optimizarea site-urilor pentru motoare de cautare lucreaza cu continutul unui site si mizeaza pe cuvinte cheie relevante, avand obiectivul de a genera trafic organic pe website, ceea ce face din SEO un instrument cheie cand vine vorba de strategia de marketing a unei companii.
Cu alte cuvinte, SEO este un set de tehnici, strategii si instrumente care isi propun sa genereze trafic relevant pe un site. O strategie SEO bine definita este cea care poate aduce site-ul web al unei companii in primele trei pozitii din lista de rezultate organice (nu platite) oferita de Google, in functie de cuvintele cheie folosite de utilizator. Optimizarea continutului on page si off page contribuie la indexarea website-ului pe o pozitie fruntasa, care se traduce intr-o rata a conversiei mai mare.
Ce reprezinta optimizarea SEO on page/off page?
Procesul de optimizare SEO on page face referire la elementele site-ului care influenteaza indexarea in cautari si care se afla sub controlul deplin al celui care administreaza website-ul. Procesul de optimizare SEO on page vizeaza actiuni precum eliminarea continutului duplicat, optimizarea cuvintelor cheie, a titlurilor si subtitlurilor, viteza de incarcare a paginii, internal linking-ul (utilizarea unor linkuri interne) etc.
Cat despre optimizarea SEO off page, aceasta priveste imbunatatirea vizibilitatii unui brand prin obtinerea de link-uri de la alte site-uri web relevante, care sunt la randul lor recunoscute de Google ca furnizand continut de calitate. Altfel spus, optimizarea SEO off page presupune, in principal, redactarea unor comunicate de presa, lansarea unei campanii de advertoriale cu SEOPower.ro, link building si toate activitatile SEO care se desfasoara de fapt in afara website-ului respectiv.
Rezultate organice versus rezultate platite
Antreprenorii care solicita servicii SEO iau deseori in considerare si SEM. Diferenta dintre cele doua este una simpla: SEO aduce un website in primele rezultate organice ale motorului de cautare, astfel incat sa genereze trafic organic (neplatit), iar la polul opus se afla SEM, care plaseaza site-urile web deasupra rezultatelor organice si care se plateste. Pe scurt, SEM este o strategie de marketing digital care presupune setarea unui buget si plata unui tarif pentru fiecare click.
Rezultatele platite implica, pe termen lung, costuri mai mari in comparatie cu SEO, care este mai putin costisitor. Intr-adevar, reclamele platite asigura companiile ca se pozitioneaza rapid in fata potentialilor clienti, dar sumele aferente fiecarui click pot sa creasca in timp. Consolidarea unei strategii SEO nu implica astfel de costuri, ceea ce ar putea reprezenta un avantaj fata de concurentii care sunt prinsi intr-o reevaluare constanta a strategiei PPC, spre exemplu, si care trebuie sa se ocupe constant de gestionarea bugetului.
SEO inseamna rezultate organice si nu implica plata per click, iar SEM presupune costuri pentru fiecare click al utilizatorului si afisarea mentiunii “Anunt” in dreptul rezultatului. SEM aduce rezultate intr-un timp mai scurt, insa SEO este recomandata pentru rezultate pe termen lung. SeoPower.ro recomanda alegerea unei strategii care sa corespunda cu obiectivele afacerii si care sa contribuie la dezvoltarea acesteia prin vizibilitate reala in online.
In alta ordine de idei, optimizarea SEO poate reprezenta o alegere potrivita pentru bussines-urile ce doresc sa implementeze o strategie de dezvoltare pe termen lung, cu o investitie convenabila.