Ce masuram intr-o campanie?

Posted by
chart_blogging

Astazi vin cu o intrebare foarte provocatoare, si sper ca raspunsurile voastre sa ajute in mod real la aflarea unor date care ar putea inbunatatii in mod real monitorizarea unei campanii. Din cate stiti la campaniile pe care le fac am o parte de jurizare si o parte de masurare. De asemenea stiu ca cei de la Spada au o formula magica super desteapta de masurare si am inteles ca se poate.

Ceea ce mi-as dorii eu este sa renunt la sistemul de jurizare intr-o campanie de tip concurs si sa construiesc un sistem automat care sa decida castigatorii in functie de rezultatele pe care acestia le ofera. Stiu ca e foarte discutabil un astfel de sistem, analizez deja de cateva luni bune ce si cum se poate face. Stiu ca un a-lister daca ar participa ar avea toate sansele de castig si asta poate demotiva alti participanti mai mici. Ma gandesc si la un sistem in care sa fie punctate chiar si numarul de participari. Adica daca ai un blog mic si participi la indeajuns de multe campanii atunci vei putea castiga pentru ca in formula de calcul sa existe si asta.

Si de data asta chiar am nevoie de parerea haterilor pentru ca intr-un astfel de sistem eu insumi am gasit multe puncte slabe, asa ca stabiliea KPI-urilor si a formulelor de calcul poate fi inbunatatita.

Eu insumi as adauga urmatorii parametrii in sistem si nu numai:

PageRank – stiu e irelevant o sa spuneti, dar pentru cei care vor campanii pentru seo e un indicator important

Data primului articol pe blog – asta ar stabiili clar vechimea blogului

Nr. de comentarii la articolele campaniiei – consider ca un articol bun creaza reactii, de asemenea spune cate ceva despre marimea blogului respectiv

Numarul de articole din campanie – aici as pune niste penalizari cand sunt prea multe

Pozitie Zelist – stiu deja povestea cu irelevanta topului, eu am descoperit o oarecare legatura dintre locul in clasament si traficul pe care il ai. Nu stau sa explic aici.

Trafic Blog – aici nu stiu daca ai sau nu acces la datele respective, de aceea e foarte discutabila, diferite instrumente de masurare pot arata cifre diferite asa ca ar trebuii facuta masuratoarea cu aceasi unealta la toate blogurile, si da ma gandesc la analitics.

Nr de fani ai paginii de facebook – si deja cred oarecum obligatorie o pagina de facebook pentru blog si nu un profil.

Nr de urmaritori pe twitter – si asata poate fi mai mult sau mai putin irelevant, stiu.

astept si alte sugestii…

7 comments

  1. Realizarea unui tracking pe articolul/articolele participante, de ex, prin inserarea unui banner, astfel poti sa vezi cate vizualizari a avut bannerul respectiv, cate click-uri etc.

  2. Si asa o sa incurajezi comment spam, link farming pe zelist, etc..

    E cam greu sa faci o evaluare calitativa a unui post (sau a mai multor posturi) pe baza acestor criterii.

  3. Ma intereseaza sa fac o formula, pentru a nu se intampla comment spam sau alte tampenii formula o sa ramana secreta.

    De asemenea ma gandesc ca poate conta 5% comentarile 5% pozitia zelist, 5% mai stiu eu ce altceva, astfel incat nu il va ajuta cu nimic daca pune comenturi 1000 pentru ca poate nu e nici macar masurata chestia asta…

    Stiu ca e foarte greu, de trei luni ma tot gandesc daca se poate face asa ceva, daca poate iesii ceva cat de cat funtional, etc…

  4. Dupa cum vezi nu am pus cu bold, presupun ca mi-ar da datele astea blogurile din campaniile respective. Etc. Nu stiu sa-ti spun acuma.

    Am insirat idei, nu litere de lege.

  5. @Haotik nu ar fi cam aiurea sa le ceri statisticile ? si in plus, nu cred ca e asa complicat sa modifici putin datele din analytics. Eu incercam doar sa pun cateva intrebari sistemului, numai asa vei reusi sa gasesti formula pe care o cauti…

Comments are closed.