Azi a fost una din zilele de relaxare, pentru ca a trebuit sa facem check-out de la hotelul din Kyoto si sa ne indreptam cu trenul catre hotelul unde vom sta 7 nopti in Tokyo. De data aceasta am fost pregatit, chiar cu doua aplicatii de GPS, care sa memoreze cat mai multe date legate de aceasta calatorie.
Din pacate, nici unul din tool-uri nu a mers perfect, asa ca in afara de viteza maxima si de observatiile proprii, nu am prea multe date.
Timp de 3 ore cat a durat calatoria, am savurat din nou placerea de a calatori cu acest tip de tren, pentru ca trebuie sa recunosc, trenul acesta este perfect.
Am descoperit misterul scaunelor asezate mereu cu fata spre directia de mers. De fapt, ele se rotesc astfel incat poti sta cum vrei. Daca sunt 4 sau 6 persoane, pot alege sa stea fata in fata fara niciun fel de problema. De asemenea, spatiul oferit este de-a dreptul impresionant.
O singura chestie mai ciudata astazi, vagonul unde am stat nu avea prize sau am fost indeajuns de prost sa nu dau de ele, desi le-am vazut si folosit din plin zilele trecute fara probleme.
Sinkansen
Spuneam zilele trecute pe twitter ca unul din trenurile cu care ma intorceam de la parcul de distractii a intarziat 8 minute. Era bineinteles vorba de un tren local. Din ce am observat, trenurile care circula pe liniile de mare viteza vin la mare fix si pleaca exact la ora stabilita.
Eram curios cu ce viteza se deplaseaza un astfel de tren; si, daca intre Kyoto si Osaka se deplasa cu o viteza medie de 240 de km (15 minute intre cele doua statii) pe distante mai mari Kyoto – Tokyo, a avut aproape tot timpul in jur de 260 km/h. Recordul inregistrat de GPS-ul de la tableta fiind de 270 km/h si a fost atins de trei ori in prima ora a calatoriei cand am stat cu GPS-ul pornit. Nu am idee daca e limitat electronic sa nu depaseasca 270km/h sau pilotul de tren are instructiuni reglementari clare in a nu depasi aceasta viteza. I-am zis pilot si nu mecanic de locomotiva, ca ma astept ca un astfel de tren sa fie la fel de complex ca un avion.
Compara cu Romania :))
Hai sa fim seriosi. Atat fac eu cu bicicleta cand sunt plictisit.
Astia au avioane in locde trenuri, cred eu. :))
F. fain. si in China erau trenurile faine, dar chestia cu asezatul scaunelor in directia de mers, chiar e noua. Trenuri de genul Maglev erau? Cu ala am facut 8 min de la Pu Dong ( aeroport) pana in Shanghai, cu o viteza de 430km/h.
Abea astept sa ne mai povestesti…si poate faci o propunere de proiect celor de la CFR…tara iti va fi recunoscatoare 🙂
Exista 2 Maglev-uri in lume din cate stiu eu. Cel din China cu care te-ai dat. Face 7.5 minute si unu in Germania pe teren experimental unde se construieste trenul respectiv.
De fapt sunt 5 experimentale si 3 operationale si deschise publicului, si unul e in Japonia dar cam departe sa mai ajung la el, dar ma mai uit maine dimineata. Am fost in zona Nagoya zilele trecute cand am fost in parcul de distractii.