Despre blogurile de nisa: spam vs calitate

Posted by

In ultimele zile am tot vazut discutii pe acest subiect si am vrut sa imi dau cu parerea inca de pe atunci, dar nu am avut timp. Trebuie sa recunosc ca de vreo 2-3 ani tot aud si eu ca site-urile de nisa vor fi viitorul si ca astea, frate, vor rupe totul. Din pacate, realitatea nu este chiar asa. Am avut 3 bloguri de nisa, inca le mai am, niciunul nu mi-a iesit asa cum trebuia, desi cu unul din ele am scos bani frumosi.

Zoso vine cu cateva motive contra unui blog de nisa si de ce s-a vrut dar nu s-a putut. Chinezu, mai optimist, spune ca o sa vina si vremea bloggurilor de nisa, desi am mai auzit asta si acum 2 ani si acum 3 ani dar mare lucru nu s-a intamplat. Oricum, sunt destul de pesimist in privinta bloggurlor de nisa de calitate. Sau, poate cine stie, peste cativa ani vor ajunge sa isi schimbe strategia.

Eu o sa va vorbesc din propria experienta, si daca doua blogguri de nisa erau pur si simplu pasiune si nici nu a contat daca produceau sau nu ceva cel de-al treilea era vazut ca un business, de bine de rau am inchegat o echipa si am inteput sa scriem. Mai mult ei decat eu.

Cu 5 insi la o caruta, normal ca efortul s-a cunoscut si au inceput sa vina si niste bani, din pacate mult prea putini pentru a acoperi chiar si costul unui singur om. Am acoperit eu o parte din costuri din alte afaceri dar chiar si asa sumele date la colaboratori erau incredibil de mici. Am vrut sa fac un blog cu stiri de calitate din domeniu si chiar le-am interzis sa scrie despre toate rahaturile care apar pe alte bloguri. Sperantele mele erau sa ajung la un 500-1000 unici pe zi si sa incep colaborarea cu cateva agentii sau firme care sa acopere macar o parte din cheltuielile echipei. S-au primit si niste produse in teste, eu zic ca am facut treaba buna.

Intre timp ma uitam si pe ce fac siteurile concurente din domeniu. O parte, avand in spate avantajele blogului personal erau invitati la diverse evenimente de tehnlogie. Mi-am spus ca asta e, viata nu e dreapta, cu multa munca o sa ajunga si echipa mea sa primeasca invitatii la astfel de evenimente. Si mai erau cateva bloguri care faceau pur si simplu spam. 10 articole pe zi, cum ca Cosmote a mai scos un abonament, Vodafone a lansat un telefon, in China s-a mai inventat un laptop care probabil nu o sa  vada niciodata piata Romaniei. Stiri la gramada, despre 1000 de lucruri inutile aparute pe piata. In timp ce eu vedeam blogul ca o revista de calitate care sa prezinte stirile cu adevarat importante alti scriau despre orice, oricand, oricat. Vizitatori din google sa vina.

Si au venit. La finalul anului eram la un prieten cu magazin online, din vorba in vorba am ajuns si la proiectul meu i-am explicat ca a murit si ca probabil as fi venit cu o oferta de colaborare daca as fi avut macar 500 de unici pe zi dar daca ma ajuta sa-l reinviem putem face o colaborare benefica pentru ambele parti. A deschis analytic si mi-a aratat un alt blog pe aceasi nisa cu care el colaboreaza. 5000 de unci pe zi, da am scris bine cinci mii. Nu am discutat de preturi, stiind ca acestea oricum sunt confidentiale dar am recunoscut blogul. Era exact ala care facea spam zi de zi cu 10 articole si la care eu eram abonat doar din motivul ca vroiam sa stiu ce face concurenta.

Probabil peste 2-3 ani situatia va fi altfel pe piata dar in tot acest timp el scoate niste bani, de pe urma spam-ului facut cu zeci de articole inutile iar eu intretin blogul si echipa mea cu bani din propriul buzunar.

Si atunci va intreb care sunt sansele de a avea aceeasi linie de start peste 2-3 ani cand el intre timp a scos bani sa ia 10 echipe pentru 10 bloguri de nisa iar eu am bagat bani ca sa fac un proiect bun.

Proiectul respectiv mi-e drag, si sper sa il redeschid dar desi nu vreau sa incurajez asta, va spun ca daca il redeschid ca sa pot sa il duc la nivelul in care sa faca ceva banuti macar pentru cei din echipa strategia pe care o voi adopta va fi aceasi, articole cu tona, despre orice stire oricat de neinteresanta ca fiecare articol daca aduce 1 vizitator cu multe articole se face gramada mare oricum.

Si atunci ce ati vrea sa va sfatuiesc:

1. sa faceti un blog de nisa de calitate cu care o sa scoateti bani atunci cand o sa vina vremea lor si pana atunci sa bagati voi din buzunarul vostru, sau

2. sa faceti spam, sa scrieti toate tampeniile si totusi sa tineti siteul pe linia de plutire din banii adusi de proiect in sine.

Pana la urma decideti singuri dar eu am inteles de ce calitatea pierde in fata numarului de unici. Stiti voi o vorba din popor: „Prosti da multi”.

P.S. Cand ma refer la spam ma refer la SEO spam, stiti voi titluri alese din cautari si articole inutile doar pentru a aparea cu ele in cautarile din google.

5 comments

  1. Hahaha! Am şi eu o mulţime de exemple de genul ăsta (chiar dacă pe o altă nişă). Dar, până la urmă, e dreptul fiecăruia să recurgă la orice mijloace consideră că-l pot ajuta. Şi nimeni nu mă opreşte să-ncerc şi eu acelaşi lucru.
    Vorba aia: în dragoste şi pe internet, orice e permis! 🙂

  2. iarta-ma dar consider acest post ca un atac asupra celor care incearca sa devina mari ca tine. nimeni nu a inceput ca un expert in lumea blogurilor. eu zic ca trebuie sa le dam o sansa tuturor. Omul este ca vinul : in fiecare an mai bun, sau in fiecare an spre otet. Odata si odata tot isi va da seama ce inseamna calitatea unui post, trebuie sa il lasam sa macelareasca pana sa devina un expert. noi trebuie sa fim inteligenti si sa extragem minimul util din postarile lui

  3. Gen Gizmodo. Au oarece articole bune, dar destule de umplutura. Zau sa nu ma intereseaza ca tableta X are cu 2 inch mai mult in diagonala, sau ca iPhone X va avea si culoare roz. Dar merge mult si al gramada.

  4. Am început un blog de nișă (turism electronic în .ro) prin 2007, folosind o parte din articolele în care vorbeam de turism și turism online (deh, de la studii se trage) și călătorii pe un blog personal.

    Prin 2009 am luat un domeniu și l-am făcut și mai nișat. Articolele de călătorii le-am trecut într-un ghid turistic, dezvoltat ca o extensie a blogului. Pentru scrut timp am scris și în engleză despre același lucru în ideea de a atrage un public deja format din afară. Nu a fost să fie.

    Prin 2010 am încercat o serie de articole de documentare despre turismul electronic în rândul administrațiilor publice, adică am vrut să aduc conținut de calitate. Nici măcar un comentariu la articolul pentru care am muncit 2-3 luni de zile.

    Câteodată îmi vine să îmi bag picioarele în el de blog și să îmi văd de alte lucruri, dar mă încurajează modelele din afară și aștept clipa în care mi se va face vreo ofertă :)) din partea vreunui sit mai cu moț.

    Momentant mai rezist, mai am idei, îmi place să vorbesc despre domeniul ăsta.

Comments are closed.