Doua de azi

Posted by

Am promis cuiva ajutorul in urma cu ceva vreme si astazi au inceput sa se concretizeze lucrurile pentru acest ajutor. Desi aveau un buget pentru proiectul respectiv, unul chiar ok as zice, le-am zis ca e gratis si ca sunt ok cu treaba asta. Mi-a placut ce fata a facut clientul cand i-am zis asta. O fi crezut ca-s nebun. Oricum, m-a distrat privirea aceea si cel mai probabil o sa va spun in curand despre ce proiect este vorba; bineinteles, este vorba de un proiect social, de aici si decizia mea de a oferi ajutor in mod gratuit.

A doua a fost si mai interesanta. La o alta intalnire cu un potential client, unul din angajati era mai curios din fire, asa ca am stat sa ii explic treptat exact ceea ce vreau sa fac pentru ei, cum ii ajuta asta si de ce fac lucrurile in modul in care le fac. Din cand in cand, mai aruncam cate o privire si directoarei – pana la urma pe ea trebuia sa o conving de profesionalismul meu, gandindu-ma ca ea este clientul si cea care decide. Surpriza pentru mine a venit undeva in partea de final a intalnirii, cand, dupa nume, mi-am dat seama ca „angajatul” mai curios din fire era de fapt proprietarul intregii afaceri.

Ce poti invata din cele doua intamplari?

Surprinde-i pe oameni. In felul acesta, cu siguranta te vor tine minte. Poate fi distractiv si aduce multe beneficii sufletesti. Pana la urma, suntem pe pamant ca sa ne bucuram de astfel de momente. A-i ajuta fara sa vrei sa obtii ceva in schimb poate fi un mare beneficiu.

Trateaza-i pe toti in mod egal, de la portarul dintr-o companie, pana la directorul general. Fii deschis si explica-le ce faci si cum crezi ca ii ajuta pe ei acest lucru. Deoarece, chiar daca surprizele de genul celei de mai sus nu apar la tot pasul, tot vei ramane cu satisfactia ca ai reusit sa inveti lucruri noi pe cineva. Pana la urma, daca e dispus sa invete, orice angajat poate aduce valoare in compania in care lucreaza. Din pacate, vad tot mai rar angajati care isi dau interesul sa invete sau sa inteleaga lucruri noi.