Cea de-a doua zi a workshopului Entreprise You a inceput cu unpitch elevator pentru fiecare echipa formata ieri. Si bineinteles, sarcina aceasta a picat pe mine, ceea ce trebuie sa recunosc ca nu-mi displace, desi as fi preferat ca si alti oameni din echipa sa exerseze un pitch. Am sa fiu mai scurt azi, desi mi-am notat cateva idei de articole pentru perioada urmatoare si care cred eu ca or sa va placa. Am invatat despre promovare, cercetarea pietei si alte lucruri interesante.
Promovarea
Despre promovare am mai vorbit pe blog cu diverse ocazii, mai ales despre promovarea blogurilor sau a afacerilor online. De data asta am invatat mai multe despre activitatea agentiilor de PR si a fost chiar foarte interesant. Am aflat ca fac lucruri care nici macar nu mi-ar fi trecut mie prin cap ca pot face, sau ca ar intra in atributiile unei agentii de PR, si sincer daca mi-as permite, mi-as angaja o agentie de PR sa se ocupe de brandul meu personal. Pentru ca pana acum vedeam in agentiile de PR doar comunicatele de presa pe care le distribuie. Sunt cateva activitati, pe care tot ei le fac, si care sunt deosebit de tentante pentru mine.
La partea cu advertisingul s-a discutat despre promovarea pe facebook, bannere, tv, radio si multe altele. Cel putin pe partea de online eu deja am cam experimentat toate aceste metode si informatia prezentata nu era noua pentru mine, dar studentii din sala au ascultat cu mult interes. Am aflat de Conectoo, un serviciu romanesc de email marketing. Mi-am notat si trebuie sa studiez problema, ca nu am fost multumit de alte servicii. Poate acesta, daca tot e romanesc, o sa imi placa.
Clienti
Cum sa-i cunosti? Cum sa afli ce vor ei? Cum si cat ar plati pentru produsul tau? Acestea au fost o parte din intrebarile pe care ni le-am pus in cadrul unui mic brainstorming, prin care incercam sa vedem care sunt lucrurile pe care vrem sa le stim despre clientii nostri.