apr. 13

Monitorizarea brandului personal

brand_personal Atunci cand activezi in online, cred eu ca e mai mult decat necesar sa iti monitorizezi cat mai bine atat brandul personal, cat si alte branduri pe care le ai, pentru a putea reactiona in timp util la anumite atacuri la adresa brandului, dar si pentru a obtine informatii importante despre modul in care propriul brand este receptat si interpretat de catre public.

Fac asta de ani buni si am folosit diverse instrumente mai mult sau mai putin utile pentru a face asta. Cel mai concludent exemplu este pe twitter, unde am o coloana dedicata care face search pe “Haotik”, astfel nu de putine ori ati putut observa ca raspund unor reactii si aduc informatii in plus, chiar daca nu am fost mentionat.

Zilele trecute am descoperit insa un nou instrument util, care iti da pe e-mail alerte despre mentiunile in online a anumitor cuvinte cheie. Poti monitoriza astfel concurenta, brandul personal sau subiecte despre care vrei sa afli mai multe informatii, pe masura ce acestea apar pe internet.

Este vorba de talkwalker.com, un site unde puteti sa va inregistrati gratuit si sa setati alerte pe e-mail sau rss feed, legate de anumite subiecte. Momentan testez ce se intampla cu el si cat de bine functioneaza. Stiu sigur ca mai sunt si alte instrumente, asa ca o sa va intreb pe voi ce tool-uri folositi pentru monitorizarea brandului personal.

De asemenea, daca foloseati Google Alerts, puteti importa de acolo cautarile care va intereseaza. Eu, din pacate, le-am sters atunci cand am observat ca nu mai livra rezultate concludente. Fie imi servea un articol de acum 3-4 ani, in care aparea numele meu, dar cel mai des imi servea articolele scrise de mine pe blogul meu, chiar si cele vechi, asa ca am decis sa sterg alertele respective.

Avand in vedere ca momentan este in teste, am sa revin in curand cu rezultate mai concludente despre acest serviciu. Pana atunci, va recomand sa-l folositi, pentru ca este foarte util.