Pe Valea Dorului

Posted by

Cum pe camere se intrezarea indeajuns de multa zapada, si cum unii dintre prietenii mei deja dadusera o tura sambata si imi confirmasera ca pe Valea Dorului se poate da cu placa fara sa lasi urme prea adanci de pietre pe ea, am decis ca Duminica dimineata sa purcedem la drum.

Bineinteles ca a trebuit sa platim pe drum taxa de statiune, de data asta la intrare in comarnic. Un bec ars pe drum, halogenele aprinse, si centura lipsa au last 60 de RON in contul politiei romane. Deja devine traditie cand plec la drum sa platesc pe undeva ceva ca doar exista politia Romana sa aiba grija de noi. Pana la urma politaiul a fost de treaba, sa luat doar de centura (sau noroc cu centura) si a trecut doar la avertisment restul. Am putut platii amenda pe loc asa ca m-a scutit de o alergatura, si asta mi-a placut. Cestia cu proiectoarele ca sunt becuri de ceata si ca se da amenda daca le ti asa aprinse tam-nesam nu stiam, mi-a aratat omu legea clar nu e nimic de comentat. Drept urmare daca nu mai am voie cu proiectoarele, mi-am luat aseara ceva becuri noi cu xenon, sau asa zicea reclama la ele, ideea e ca ar face cu circa 50% mai multa lumina.

Deci dupa ce am platit taxa de statiune am purces mai departe spre Sinaia, Aici 2 lucruri noi, unu bun si altul nu tocmai bun. Parcarea care avea un pret enorm anul trecut sa facut 10 RON, ceeea ce e foarte acceptabil pentru toata ziua, in schimb o cartela pe toata ziua sa facut 130 RON, nu mai stiu cat era anul trecut dar in primavara in extrasezon ma costat 60 RON toata ziua. Daca facem o mica conversie iese 32 euro skipass-ul. In Kaprun sus pe ghetar pentru 6 zile de ski e 197 euro adica tot 32 de euro pe zi.

Apai daca se compara schiatul pe ghetar cu schiatul la Sinaia… ractrakuri moderne, instalati de telescaun incalzite, tunuri de zapada pe toate partiile, wireless gratis in varful muntelui si multe altele… sunt sigur ca le gasiti si la Sinaia… daca le cautati peste vreo 50 de ani.

Daca spuneam ca nu mai merg ever la Predeal ca sunt tot felul de schiori tampiti de care trebuie tu sa te feresti ca ei nu au nici o treaba, ei bine cred ca tai cu totul de pe lista mea cu locuri de vacanta Romania. Poate doar de dragul de a iesii cu prietenii la munte sa ma ajug pe vreuna din partiile din Romania sau la cine stie ce competiti la care as fi invitat din motive de blogging.

In schmb trecand peste cele de mai sus, partia a fost ok, la limita cat sa nu iti zgarii placa, dar practicabila. Cu gheata pe alocuri, cu ceva pete maroni care aratau apropierea de stratul de pamant prin alte locuri, dar nu am reusit sa nu adaug zgarieturi noi la placa si asa varza pe care o am. Am scapat de zgarieturi si datorita sfaturilor prietenilor care au fost Sambata si care au zis ca in nici un caz sa nu coboram la 1400 cu placile ca le distrugem total.

Sinaia Valea Dorului 17.01.2010

Dimineata a fost super, erau multi nori adunati la poalele muntelui si privelistea de sus unde era senint era superba. Asa ca am facut cateva poze inainte sa incepem sa ne dam. Dupa aceea nu a mai stat nimeni de filmat sau facut poze ca ne-am dat de cate ori am putut. Spre norocul meu imediat dupa pranz sa eliberat partia de antrenament a celor de la CSO Sinaia si Carpati Sinaia si desi era ingusta de doar 3 metri sau ceva de genul, zapada era foarte buna si m-am putut da nebuneste. La un moment dat am cazut, am mest pe fund vreo 30 de metri cu placa in fata incercand sa franez, zapada sarea in valuri, si cand ai fi zis ca gata nu mai misc de acolo cu o miscare inteligenta a mainilor am reusit sa ma ridic pe placa, sa o asez drept la vale in urmatoarea secunda si sa zbor mai departe cu ea.

3 comments

1. Eu nu am sters nimic, vad 2 comentarii de la tine care au aparut automat, nu am timp de moderat asa ca fiecare scrie ce vrea si apar oricum. Doar akismet ce mai blocheaza spamerii, cred, sper …