Social Media Summer Camp 2013 (day 3)

Posted by

smscamp Cea de-a treia zi la Social Media Summer Camp 2013 a inceput cu un anunt in exclusivitate facut de Cristi Dorombach. A vorbit pe scurt cateva minute despre performanta, ca la final sa ne spuna ca mai nou este product manager la ziarul Libertatea.

Sergiu Negut – Crestere si performanta

Despre crestere si performanta se pot spune enorm de multe, iar Sergiu Negut chiar a avut enorm de multe informatii de spus. Initial ne-a intrebat care ar fi filmul pe care l-am alege pentru a ne reprezenta viata. O intrebare destul de dificila. Cred ca as alege Don Juan de Marcos pentru cei care au prins ideea acelui film.

Urmatorul pas a fost sa compare antreprenoriatul cu filmul STAR TREK.

Din pacate, noi nu avem warp engines (care sa ne duca rapid acolo unde dorim), nu-l avem pe Data (pentru analiza in timp real a situatiei) si nu-l avem pe Spock (pentru decizii luate pe baza datelor si nu pe baza intuitiei sau a starilor noastre sufletesti). In schimb, avem o multime de Klingonieni.

Prioritati de business

  1. Sa supravietuiasca.
  2. Bani, multi bani, tot mai multi bani.
  3. Chestii de „Miss World”.

Am mai aflat ce inseamna EBITDA, cam cum se calculeaza; inca nu stiu exact daca o pot calcula si eu in cadrul micii mele intreprinderi, dar o sa studiez mai bine despre ce e vorba si poate vin cu ceva cifre interesante la finalul anului.

Am mai invatat ca o companie trebuie sa fie intotdeauna orientata pe crestere, pentru ca in momentul in care stagneaza, are toate sansele sa moara. Iar cand ne intrebam cat trebuie sa crestem, raspunsul corect ar fi „cat incape”.

Performanta?

  • rezultatele nu sunt un bun predictor al performantei;
  • rezultatele depind de asteptari;
  • relatia cu „asteptatorul”;
  • afilierea este un slab predictor al performantei;
  • daca faci pe desteptul cu Seful, nu ajuta.

Performanta in social media

  • satisfactia clientilor;
  • lideri de opinie;
  • calitate (nu cantitate);
  • ritmicitate;
  • analiza;
  • brand;
  • vanzari.

Prezentarea s-a incheiat cu o poveste de succes, cea a lui CHOBANI.

Laurentiu Dumitrescu – Creativitate si perfomanta

Ce inseamna eficienta? Rezultate maxime cu efort minim.

Studiu de caz: Samsung Galaxy Note 2 – Fii creativ

12 lucruri de retinut dupa aceasta campanie

  1. Ofera ceva care ii face pe oameni sa para mai interesant.
  2. Surprinde-ti publicul.
  3. Nu le spune, daca poti, fa-i sa simta.
  4. Brandul trebuie sa faca un mic pas in spate.
  5. Fa ca totul sa para real.
  6. Personalizarea mesajului.
  7. Share-urile pe care le dau oamenii trebuie sa starneasca reactii si curiozitate.
  8. Ideea este la fel de importanta ca executia.
  9. O idee buna genereaza rezultate mai bune decat un buget mare.
  10. Pregateste-ti serverul pentru succes.
  11. Combina lucruri vechi in moduri noi, pentru a crea ceva interesant.
  12. Lucreaza cu o agentie care stie sa faca bine un proiect, de la strategie si idee, pana la executie.

Ionut Radu Munteanu – 7 lucruri care m-au uimit in marketingul online centrat pe performanta

  1. Modele de atribuire in Google Analytics
  2. Search marketing
  3. Targetare comportamentala
  4. Gmail si publicitate contextuala (GDN)
  5. Segmentare psiho-demografica in facebook, retargetata pe GDN
  6. Video ads, minim cele 5 secunde
  7. PPC Model

Gabriel Oana – Ce face YouTube pentru tine?

S-a terminat cu aventurile de o noapte. Youtube vrea o relatie de durata.

  • Focus pe timpul de vizionare si engagement
  • Channel – identificare YouTube
  • Strategie pentru promovarea canalului
  • Google+

Trei tipuri mari de clipuri

  • Informatii: despre afacere, testimoniale, demonstratii de produs
  • Educativ: cum sa, prezentari/discursuri, informatii despre produse
  • Vanzari: vanzari directe, promotii

Pentru realizarea unui clip, fa un plan. Filmeaza. Editeaza. Publica pe youtube.

Faceti clipurile usor de descoperit, un nume bun,  descriere a canalului, etichete, link catre website.

Alexandru Negrea – De ce sa alegi Facebook

Facebook Ads

facebook.com/ads/adboard

Imaginile sunt cele mai importate.

Call to action + Reason.

Costin Cocioaba – Campanii pe facebook sau bloguri?

Facebook avantaje:

  • Targetare
  • 1 proprietate online pe care sa o poti controla
  • cifre de audienta clare

Facebook dezavantaje:

  • Content volatil (nu exista arhiva, indexare inexistenta)
  • Modificarile frecvente ale retelei

Blog avantaje:

  • Acces la comunitati deja formate
  • Rezultate imediate (lansari, crize de PR)
  • Rezultatele sunt pe termen lung (continut indexabil)
  • Comunicare (ton of voice, incredere, povesti)

Blog dezavantaje:

  • Putini bloggeri pentru campanii (PR-ul a omorat orice incercare de brand personal, lenea a omorat restul, scandaluri inutile).
  • Lipsa unei auditari a audientei la nivel individual.

Concluzii:

  • Nu exista o reteta a succesului
  • Obiective?
  • Social media inseamna 24/24

Marta Usurelu – De ce facem Biz SMS Camp?

Pentru ca social media se schimba continuu.

Pentru ca nu este niciodata prea tarziu sa inveti.

Ne-am asumat rolul de educare, de a creste comunitatea social media.

Cateva poze din cea de-a doua zi la Social Media Summer Camp 2013

Sponsorii celei de-a cincea editii: StaropramenCoraAvonDanoneCampofrioUniCredit Tiriac BankCosmoteRomtelecom si Renault.

One comment

Comments are closed.