iul. 13

Social Media Summer Camp (day 2 – sesiunile 3 si 4)

 Am decis sa tai in doua parti articolul de azi, pentru ca era foarte lung (1700 de cuvinte) si probabil nu il citea nimeni complet. Asa ca va invit sa cititi despre primele doua sesiuni aici si mai jos despre sesiunile 3 si 4 ale conferintelor si prezentarilor de azi.

Cele doua sesiuni din a doua parte, Blog Debate si Social Media pentru companii au creat cateva discutii controversate, dar din care sunt sigur ca majoritatea au ceva de invatat; cea mai mare controversa fiind daca o agentie trebuie sa se uite sau nu pe un articol inainte de publicare. Parerea mea e ca o pereche de ochi in plus, care sa vada ce am scris inainte de publicare, nu strica niciodata si, desi am aratat de cateva ori articolele agentiilor, nu mi s-a spus niciodata sa fac modificari sau sa imi schimb ideile.

Adrian Ciubotaru – Cum convingi un blogger sa scrie despre tine?

A vorbit despre Siemens Race, despre inca alte doua proiecte, despre faptul ca bloggerii trebuie sa mearga in intampinarea companiilor si sa le propuna proiecte, despre asumarea unor riscuri calculate din partea companiilor si despre multe altele. La final nu prea am inteles exact ce trebuie sa faca o companie ca sa scriu despre ea. Dar am inteles cam cata pasiune iti trebuie, ca el toata ziua sta intr-un „tank”, cred ca de la Ford si sincer cred ca aseara a dormit in ea, ca asa ii e de draga masina aia.

Vali Petcu – Influenta in blogosfera: Arta sau Stiinta?

A vorbit frumos, v-am zis eu pe twitter acum ceva zile ca e pus pe treaba. A criticat putin punctul de vedere al agentiilor, referitor la influenta care din pacate se raporteaza la cantitate: like-uri, tweet-uri, articole pe blog, mentiuni in comentarii. Si a mai aratat cat de usor e sa ai „cifre”, dandu-se ca exemplu pe el insusi cand s-a trezit ca are 20.000 de followers pe twitter in plus. Apropo de asta, nu-mi cumpara si mie cineva 20.000 de followers pe twitter, promit sa scriu un articol in care sa spun ca eu i-am cumparat.

A insistat foarte mult pe vanzari, desi unii dintre cei din sala nu erau asa de convinsi de asta, nici eu nu eram sincer, dar putin mai tarziu Dan Dragomir urma sa ne dea o replica prin care sa ne arate ca bloggerii produc si vanzari.

Credibilitatea in blogging – Dan Dragomir

Inainte de a incepe prezentarea, a spus ca vrea sa le bata obrazul celor doi bloggeri care se contraziceau pe acest subiect si a oferit niste cifre si despre vanzarile generate de el prin profitshare de la evomag anul trecut. Nu am retinut exact cifrele, dar mi-a ramas in cap undeva la un 2000 de ron pe luna, ceea ce nu e rau.

De ce merita bloggerii sa fie platiti atunci cand au o campanie – Sebastian Bargau

Eu nu-s chiar fanul lui Sebastian Bargau, desi il citeam zilnic intr-o vreme. Am renuntat sa-l citesc datorita faptului ca scria prea bine si impactul emotional transmis era foarte puternic. Prezentarile lui reusesc insa sa ma ia prin surprindere de fiecare data. Sunt bune, sunt altfel decat ma astept eu sa fie. Si da, pauzele de net nu mi-au salvat nimic in draft ca sa pot acum sa comentez pe subiect.

Mugur Patrascu – iLeo – We live in false times

A inceput prezentarea cu faptul ca ceea ce vedem acum in social media nu e ceea ce ar trebui sa fie si a spus ca ne va vorbi despre locul unde ar trebui sa fim in cativa ani. Am inteles de la el ca, desi brandurile vor performanta, ROI, ele de fapt vor implicare personala, good will, proactivitate, extra effort, nume, link-uri, fotografii, business knowledge, brand undestanding love, loialitate, responsabilitate. Am inteles faptul ca si agentiile, desi spun ca vor sa te ajute sau vor ajutorul tau sau chiar si un favor, au de fapt nevoie de: un produs, o intelegere, rezultate, un ajutor suplimentar si un parteneriat. De asemenea, bloggerii, desi spun ca vor cantitate, expunere si satisfacerea unor nevoi, ar trebui sa se gandeasca si la dezvoltarea lor si la relatiile de lunga durata, la relevanta dintre blogger si brand si mai ales la VALOARE. Am inteles ca nu trebuie sa ma mai uit la cifre, ci trebuie sa ma uit la valoare si sa produc valoare. Asta e probabil unul din lucrurile cele mai importante, invatate azi, pentru ca eram oarecum focusat pe trafic, cifre si alte lucruri de genul asta in ultima vreme.

Ioana Bondrila – Staropramen

A vorbit despre campaniile de anul trecut, despre colaborarea cu bloggeri si, cel mai important lucru, s-a vorbit despre entuziasmul cu care bloggerii din Prahova s-au implicat in ultima campanie – Caravana Staropramen. Dupa conferinta, mi-a spus ca a vazut cate ceva din campanie, dar abia asteapta sa se duca la laptop si sa vada ce nebunii am mai facut.

  1. Imi place ca ai inceput sa redactezi, din ce in ce mai bine, postarile. Asta inseamna evolutie in social media!

Comentariile sunt inchise.