iul. 14

Social Media Summer Camp (day 3)

 Inca o zi interesanta la Social Media Summer Camp, o zi plina de activitati super interesante, despre care o sa va povestesc mai jos. Sunt putin pe fuga, pentru ca e ultima seara in care ne mai putem distra si e pacat sa ratez, deja parca simt cum se apropie momentul final al unei experiente care cu siguranta ca o voi repeta si a IV-a oara, la iarna. Ca deja cred ca pot sa-mi fac abonament la tabara.

Daca in celelalte zile au fost multe prezentari, ziua de azi a avut putine, dupa care toata lumea (atat agentiile, cat si bloggerii) a pus umarul la treaba in urmatoarele 15 minute, care s-au intins spre 45 de fapt, sau chiar mai mult. 6 echipe au venit cu strategii de campanii social media, pe diverse teme: un cabinet stomatologic, o lansare de iphone5 si o criza in social media pentru o companie de produse cosmetice. Bine ca nu a fost despre o criza in social media de branding personal.

Alexandru Negrea – Facebook, facebook si iar facebook

Bineinteles ca nu acesta a fost titlul prezentarii, dar cum prezentarea a fost foarte lunga, iar oamenii din sala l-au asaltat cu intrebari si probleme, pot spune ca a fost una din cele mai cautate prezentari. Eu am avut doua intrebari: daca se merita sa investesti in pagina de facebook a blogului (care este de fapt o extensie a brandingului personal) si cum interactionezi cu fanii de pe facebook.

Au fost mult date, am notat cateva, mi-a placut foarte mult ideea lui ca, pentru fiecare lucru pe care nu stii sa-l faci, exista un training care te poate invata sa faci asta. Asa ca o sa ma orientez spre zona de public speaking in toamna, pentru ca la iarna…. nu va spun acum ce idee nebuna mi-a mai trecut prin cap. O spun maine la final si apoi o prezint si pe blog, pentru a va cere feedback asupra ei.

Aaaa si am uitat sa va spun de pisica oficiala BizSMSCamp care o puteti like-ui aici si care nu a reusit sa stranga pana acum decat 6 like-uri, semn ca nu orice pisica strange 100 de mii de like-uri. Asta era si neagra si se mai uita si urat la noi 🙂 .

Cristian China Birta – Despre importanta cauciucului 2.0

Nu pot sa va spun, ca nu mi-am notat nimic, fiind cucerit de prezentarea tovarasului Chinezu sau, mai bine zis, de paralela facuta intre masini si lumea 2.0. Mai ales, nici nu stiu cum sa va explic ce era in poze. Imaginati-va un BMW foarte fain, dar care era pe butuci. Si ca atunci cand ne cumparam o masina intrebam de cai putere, de USB (prietenii stiu de ce) dar nu de cauciucuri. Desi si acestea au o importanta deosebita pentru o masina. Apoi a comparat cele 200 de ingrediente care intra in compozitia unui cauciuc cu social media.

Un fel de ABC, dar in care ingredientele cheie sunt Agentiile, Blogurile si Companiile si care trebuie sa fie intr-un mixt perfect pentru ce are nevoie o companie ca sa functioneze perfect. La fel ca si la masini, unde cauciucurile pot fi de offroad, sau de strada, sau de iarna, sau de … tot asa si in acest triunghi care formeaza social media trebuie gasita formula perfecta ca sa functioneze.

Dupa aceasta paralela, au urmat cateva cifre legate de Blogal Initiative si, cum va spuneam, nu am notat nimic, dar am fost destul de inteligent sa fac o poza la panel si sa am acum cifrele:

  • 71 de campanii
  • 30.000 de euro care au ajuns la bloggeri prin intermediul Blogal Initiative
  • 1916 postari (27 de postari media per campanie)
  • 523 de bloggeri participanti
  • 154 de bloggeri castigatori

Se pot face multe discutii pe baza cifrelor de mai sus, chiar eu o sa fac tot felul de analize si, eventual, o sa cer mai multe date de la Blogal Initiative pentru o viziune mai ampla asupra situatiei. De exemplu, as fi interesat de numarul total de castiguri din campanii. Cu alte cuvinte, cati bloggeri ar fi fost castigatori daca un blogger ar fi castigat o singura data.

Radu Bazavan – Blog si job

Cum se face: greu, foarte greu, foarte, foarte greu, incredibil de foarte greu.

Cum nu se face: nu iti afisa in online viata de la corporatie, nu fa blogging in timpul serviciului, nu anunta locurile de munca pe blog, nu-ti lega brandul personal de brandul companiei, fa distinctie intre viata privata si viata de la firma.

Oportunitati: inspiratie, te tine in priza, iti ofera subiecte, te confrunti zilnic cu cititorii, te ajuta sa iesi din carapace.

Exercitiu practic  Plan de lansare in social media

6 echipe s-au batut pentru cel mai bun plan de lansare in social media si pentru managementul de criza in social media. Echipa in care am fost eu, zic eu ca a iesit asa la un clasament total subiectiv pe locul 2.  Eu nu am contribuit prea mult la proiect, pentru ca ma gandeam ca eu sunt un blogger axat pe tehnologie si ca nu am eu prea multa treaba cu un cabinet stomatologic, care are ca punct principal de promovare „Invinge-ti teama de dentist”. De la blogger axat pe tehnologie, mi-a venit ideea ca unul din lucrurile pe care oamenii il urasc intr-un cabinet este freza si ca sigur s-a inventat ceva mai sofisticat, cum ar fi o freza cu laser.

Desi mi-ar fi placut sa ies in fata si sa mai exersez controlul emotiilor si tehnicile de public speaking, am zis ca mai bine las egoul deoparte si fac sa fie bine pentru echipa si a fost excelent, pentru ca prezentarea lor a fost excelenta. Bravo!

Dupa jurizare si criticile dar si laudele aferente, am plecat la o scurta cursa de offroad si …. stiti voi vorba aia „what happend in Biz Camp remains in Biz Camp”. Urmeaza ultima seara de distractie si parca deja simt regretul ca se apropie momentul in care va trebui sa parasim tabara si sa ne intoarcem fiecare pe la casele noastre.