In deschidere Maria Ursuletu Marta Usurelu a prezentat cateva date despre ce insemana revista Biz, de ce este mereu prima si lucrurile faine pe care le face cu pasiune. Ne-a vorbit att despre evenimentele pe care le-au facut cat si despre ce urmeaza, Social Media Summit-urile din tara dar si Biz Winter Camp 2011 care are loc pe 1-4 octombrie. Daca la Biz Summer Camp locurile s-au vandut pe twitter in 2 zile, sper sa nu se intample asa de data aceasta ca daca nu aflu din timp sigur nu mai apuc loc.
Tendinte in social media
Nebuloasa
– fi activ in comunitati, scrie constant, prezinta totul subiectiv, fi prezentabil,
Andrei Crivat – Mnaagementul reputatiei in Social Media
- – are nevoie de 3 lucruri, sa fie creata, intretinuta si aparata
- – companiile trebuie sa fie umane in comunicare
- – e foarte important sa nu te joci cu reputatia ta
- – e important sa iti monitorizezi imaginea
- – audienta asteapta intodeuna respect din partea ta chari daca el nu ti-l ofera
- – sa vorbesti pe canalele pe care le controlezi despre imaginea ta
- – cea mia buna aparare a reputatiei este diplomatia
- – consolidarea nu se termina niciodata
- – atacurile nu trebuie luate personal
Ovi Sarb – de la neprofesionalizm la profesionalism
- – ori esti profesionist ori nu mai suntem 🙂
- – nivelurile de profesionalism sunt 0 si 1
- – nu-ti bate joc de rabdarea publicului
- – asteptarile sunt mari si trebuie atinse
Crisitina Putan – PR, doresc relati serioasa cu bloggerii
- – 100 de companii in Timisoara cu sub 100 de fani, si nu au continut
- – 150 de companiii care au cont pa facebook
- – 8600 in Timisioara
- Aproximativ 750 bloguri active
- 243 bloguri cu adresa de contact si descriere
- 147 de nisa din cele 750 actrive
- 60 de bloguri cu peste 250 unici pe zi din cele 243
[pauza]
Social Media pentru Companii
Tiberiu Mercurian – Bergenbier
In 2011 mediul online va ajunge la 11%. Tendinta este de crestere. Mai ales ca in 2005 era sub 1%.
Campania Beks a ajuns la 2.2 milioane de post views in vara aceasta.
La Bergenbier proiectele facebook le-au dat incredere in social media si promit ca anul viitor vor incerca sa fie si mai implicati.
Ziua Barbatului – 16 evenimente, Buccuresti si 15 orase. 3 retele sociale: fb, tw, yt.
Rezultatele de la ziuabarbatului.ro au fost intreadevar spectaculoase.
Pentru succesul in social media trebuie:
- – sa fi consistent cu celelalte medii
- – sa ai o prezenta continua
- – sa fi credibil
- – sa fi natural
Bobby Voicu – Compania ta in Social Media
4 pasi :
- – cercetare: google, blogsearch, twitter, facebook, forumuri
- – perceptie si analiza interna
- – scop si masuratori
- – resurse
Georgiana Gheorghe – Danone – de la nice to have la must have
Studiu de caz, s-a facut intai cercetarea de care vorbea Bobby, apoi s-au intrebat incotro merg…
Au inceput cu interactiunea angajatilor in SM.
Maximizarea executilor de digital marketing
Identificarea resurselor
Apoi schimbarea mentalitatilor.
Bogdana Butnar – Planing Social Media
Masuratorile din social media sunt ireale.
Nimeni nu vrea sa fie fun in social media, vrea sa vinda.
Am fost atat de fascinat de prezentarea Bogdanei ca nu am mai notat nimic pe aici.
UPDATE: Ca o mica concluzie, daca exista o criza intr-o companie bugetele de online si mai ales de social media sunt taiate primele. Ele merg cumva corelate cu vanzari. Se pot face niste calcule dar nu am intles 100% formula, altfel deja lucram la o aplicatie care sa faca aceste calcule 🙂
Laurentiu Dumitrescu – DigitalStar,ro – Cum vinzi social media
- – stop selling
- – afla totul despre client
- – educa-ti clientul
- – nu vindeti social media, vindeti beneficii
- – asteptarile clientului
- – elimitati asteptarile false
- – clientii sunt la fel de speriati ca si tine
- – intodeauna „de ce” inainte de „ce”
- – plata in functie de performanta
- – incepeti cu un proiect mai mic
- – foloseste cuvinte si logica pe care oricine le poate intelege
- – nu le cereti clientilor sau sefilor sa-si asume riscuri
O concluzie: Vanzarea trebuie indreptata catre clienti si mai putin despre companie.
[pauza de masa]
Cum lucreaza bloggerii cu brandurile
Victor Kapra – Sfaturi pentru companii si bloggeri
8 sugestii pentru companii
- Nu va fie frica
- Nu da-ti buzna
- Nu va bazati pe presupuneri, informati-va.
- Nu incercati sa obtineti totul gratis.
- Exersati social media acasa
- Nu va asteptati din prima la rezutlate spectaculoase
- Oferiti informatie bine struturata
- Daca nu stiti de unde sa porniti cumparati competenta.
8 sugestii pentru bloggeri
- Nu va fie teama
- Adoptati regulile presei traditionale dar nu si stilul (verificarea informatiei, ce e in sptale unei declarati)
- Preluati cu grija din presa traditionala
- Consolidati-va brandul personal/ pozitia inainte de a cere
- Refuzati cu fermitate, dar explicati care sunt motivele
- Nu exagerati cu laudele daca aveti un contract de publicitate
- Conversati
- Fiti decenti si civilizati in ceea ce scrieti. (Se aude la Waven?) Ceea ce se apreciaza la un blogger este ironia, umorul fin, inteligenta si un stil personal.
Cristian China Birta – Prezentarea Timisoara
Comunitatea e puternica atunci cand fiecare e puternic.
Echipa conteaza foarte mult.
Cel mai important beneficiu din blog e ca in fiecare zi inveti ceva despre tine.
Alege-ti cu grija comunitatile.
Acordati sponsorilor ceea ce ii apartine.
Fiecare dintre noi suntem unici dar doar impreuna putem crea unicitatea.
Costin Cocioaba – Brandul personal in blogging
Cand pornesti un blog te intrebi: Cine esti ? Ce faci? De ce?
Ce faci ca sa iesi in fata?
- – ai nevoie de o identitate care sa te diferentieze fata de ceilalti.
- – o perceptie pe care o au cititorii despre tine.
Continutul face diferenta. Ei bine nu.
Nu e mai bine sa te ingrisesti de ingrijesti de imaginea ta?
Sebastian Bargau – Proiecatam maria ta
2 proiecte
Brainstormint, Curiozitate, Sponsori
38 de aricole,
peste 150.000 unici, peste 700 de comentarii, 650 de likeuri, 350,000 vizualizar de twitter, etc
De ce ar trebuii sa te implici in proiecte individuale:
Demonstreaza ca faci ceva.
Concepe o idee originala, modifica, nu o dezvaluiii pana in ultimul moment.
Intereseaza-te cum au decurs alte proiecte, citeste despre proiecte asemanatoare, inbunatateste constatn ideea de baza.
Cauta tu sponsorii. Aloca timp pentru explicatii suplimentare. Nu renunta la primul refuz.
M-a amuzat ce ai scris despre Bogdana, sper să mai adaugi 🙂