sept. 26

Studiu de caz: efectele unui articol viral (II)

blog_3000_articole V-am promis ca revin, daca am timp, asupra studiului de caz anterior. Daca va aduceti aminte, va spuneam ca eu o sa trag concluziile dupa ce trece o vreme si vad exact efectele pe care le are un asemenea articol. De asemenea au existat cateva argumente pro si contra in comentarii, desi atunci nu lasasem sa se intrezareasca de fapt ideea pe care vroiam sa o transmit prin intermediul acestui articol.

M-am uitat azi fugar pe rezultatele obtinute in urma articolului viral. Rezultate egale cu zero. Pentru ca, daca va uitati pe t5.ro, veti observa ca blogul respectiv a revenit la cei 100 de unici pe zi pe care ii avea si inainte.

Si asta ma face sa ma gandesc din nou la o comparatie pe care am folosit-o in trecut, in care spuneam ca blogul este casa mea. Revenind la articolul viral despre care v-am povestit si mergand in directia comparatiei cu o casa, e ca si cum in casa ta ai expune unul din cele mai interesante diamante din lume, sau din Romania (acesta fiind articolul viral). Si datorita lui, 30-40 de mii de oameni, timp de cateva zile, iti calca pragul si vin sa-l vada.

As fi foarte trist sa stiu ca la o saptamana sau doua, dupa ce 30-40 de mii de oameni mi-au calcalt pragul casei, nici unul dintre ei nu a mai revenit. Asta se intampla atunci cand peretii casei sunt goi, cand ai uitat sa pui tablouri si alte lucruri frumoase pe pereti. Atunci cand ti-ai batut joc de propria casa.

Ai grija ce construiesti, pentru ca vei suporta aceste consecinte. O casa frumoasa nu se face cu un singur diamant, este o munca continua de intretinere, trebuie mereu reimprospatata si mentinuta curata. Trebuie sa iti placa in primul rand tie, apoi celor care te viziteaza. Daca pui manele, fii sigur ca vei avea doar iubitori de manele care iti vor calca pragul.

E enorm de multa munca la constructia si intretinerea unei case, la fel si in cazul unui blog. Tablourile de pe pereti sunt articolele tale, fa in asa fel incat sa placa si altora! Si nu, nu trebuie sa placa tuturor, ci doar acelor oameni care crezi tu ca ti-ar placea sa vina in vizita la tine. Oameni cu aceleasi gusturi ca si tine, oameni cu aceleasi valori, oameni dornici sa se dezvolte si sa evolueze.

  1. Ai perfecta dreptate, un articol viral poate schimba soarta blogului in doar cateva zile!

  2. Cum am spus si in articolul trecut, foarte trist. Totusi, trebuia ca macar in saptamana aia sa creeze mai multe articole.

  3. Eu cred ca acel articol viral trebuie precedat de alte articole interesante sau definitorii pentru blogul tau. Abia dupa ce ai pregatit terenul, lansezi si articolul in cauza, iar apoi incerci sa tii capul sus. Din pacate multi nu avem sansa asta.

  4. Maryan, citeste inainte sa comentezi. Postarea spune pe dis – un articol viral nu e suficient.

  5. Maryan: poate schimba soarta blogului doar daca ce ai construit inainte are valoare.
    Ionut: Degeaba creezi mai multe articole, calitatea si nu cantitatea conteaza.
    Danyus: Nimeni nu e pregatit cu adevarat pentru un viral, dar daca pana atunci ai semanat calitate atunci e un moment in care sa culegi multe roade.

  6. Normal ca viraul este o sansa in plus, dar continutul mereu o sa-si pastreze valoarea.

  7. Foarte bine spus…

  8. Ai foarte mare dreptate

Comentariile sunt inchise.