Traseu: Dambu Morii – Canionul 7 Scari – Cabana Piatra Mare – Dambu Morii (pe Drumul Familiar)

Posted by

Duminica am ales sa iesim din nou la munte si sa facem un traseu montan, pe care l-am facut in urma cu cativa ani, impreuna cu cativa colegi din 1and1, si anume, Dambu Morii – Canionul 7 Scari – Cabana Piatra Mare si inapoi la Dambu Morii pe Drumul Familiar. Traseul a durat cam 8 ore, niciodata nu ma incadrez in timpii de pe placutele indicatoare si, desi a fost un traseu destul de obositor, parca a fost ceva mai usor decat data trecuta.

In comparatie cu acum cativa ani, au aparut tot felul de noutati in zona. In primul rand, o tiroliana, care parea prea scumpa la prima vedere, pana am realizat de fapt ca e un complex de tiroliene legate intre ele si pe care le parcurgi in circa 20 de minute (estimez eu). In aceste conditii, pretul de 50 de lei nu mai pare deloc mare. Mi-am propus sa ma duc sa le incerc in curand, daca vremea (sau toamna) tine cu noi. O alta noutate (pentru mine) o constituie locurile de popas amenajate cu mese si banci, le consider un beneficiu pentru turistii care doresc sa faca popas.

Am plecat dimineata pe la 11:30 de la Dambu Morii, plini de voiosie si inarmati cu aparatul de fotografiat pentru a face cat mai multe poze. Dupa un traseu destul de usor, dupa o ora am ajuns in sfarsit la Canionul 7 Scari si, dupa plata unei taxe de 10 lei, ne-am continuat drumul prin munte. Un drum destul de greu si anevoios de 3-4 ore, mai ales ultima parte, parea cea mai abrupta dintre toate, dar in cele din urma luminisul la care tot speram sa ajung s-a aratat in departare si, dupa inca 5 minute, am ajuns la Cabana Piatra Mare, unde am luat o pauza sanatoasa, am mancat si ne-am jucat cu magarii si cainii ciobanesti de la cabana.

Dupa pauza, am plecat mai departe catre Dambu Morii pe Drumul Familiar. Tot ce imi aminteam de data trecuta despre acest traseu e ca e lung, foarte lung (probabil si din cauza oboselii acumulate la urcare). Si, intr-adevar, a fost lung. Pe la jumatatea lui, ne-am mai si abatut putin, pentru a ajunge la un punct de belvedere, Prapastia Ursului (chiar merita sa mergeti acolo), dupa care am continuat sa coboram pe acelasi drum pana jos, la Dambu Morii. Ne-a apucat intunericul prin padure, dar asta a facut ca experienta sa fie si mai placuta si interesanta. La 19:30 eram deja la masina si ne pregateam de intoarcerea acasa.

Pe scurt, am avut parte de o vreme excelenta, de o experienta faina si cu siguranta o sa revin pe acest traseu, probabil vara viitoare, pentru ca vreau sa merg si mai departe de cabana, pe traseul marcat cu triunghi galben. De fapt, ma tot intreb daca este posibil sa plec de pe undeva de pe Valea Prahovei si sa ajung in Cheia. Da, sunt cativa masivi muntosi de trecut si sigur nu poti face traseul intr-o zi, dar cred ca e o provocare pentru mine si candva am sa si incerc sa fac acest lucru.

Va ofer si cateva informatii turistice: de la Dambu Morii pana sus la Cabana Piatra Mare, am urmat traseul cu dunga galbena, dupa care ne-am intors inapoi o foarte scurta bucata de drum si am urmat traseul cu dunga rosie (Drumul Familiar) pana jos in sat.

Galerie foto

4 comments

1. Tips&tricks pentru data viitoare: urcaţi de la Cascada Tamina înspre Piatra Mare, este mult mai spectaculos acel traseu, şi coborâţi pe drumul familiar. Nu ocoliţi nici Vârful Piatra Mare, pentru că priveliştea este superbă. 🙂 Piatra Mare este locul preferat al cateluşei noastre, Nosy. Faine pozele şi a fost o plăcere să revăd superbii Ciobăneşti ungureşti Kuvasz de la cabană.

1. Multumesc de indicatii. As vrea sa merg mai departe de acest traseu dar probabil mai la vara.

2. Iata ca aflat un mesaj prea bun prezentat intr-o maniera greu de gasit in netul romanesc. Acum, dupa ce am gasit acest articol, doresc sa va comunic ca in acest weekend trecem la ora de iarna, o stiati deja. Daca tot se trece ora, macar reglati-va ceasul dupa ora exacta pentru a nu intarzia sa ajungeti la timp unde trebuie sa ajunget. Multumesc!