ZeList Monitor: Rezultatele campaniei #HaotikAmbasador

Posted by

zelistmonitor Astazi au venit in sfarsit rezultatele campaniei #HaotikAmbasador. Le multumesc celor de la ZeList Monitor pentru ca au acceptat sa ma ajute cu monitorizarea campaniei.

Viewershipul estimat este undeva la 114.000 de impresii. Majoritatea celor care au vazut distribuit mesajul sunt barbati, aproape 95% cei mai multi cu varsta cuprinsa intre 30 si 34 de ani. Aproape 60% au provenit din Muntenia. Intr-un fel aveam oarecum confirmarea ca propagarea s-a facut doar in aceasta zona si nu si pe bloguri, din partea de nord a tarii, Iasi sau Cluj.

Dupa cum se vede si in poza de mai jos, nu au fost atinse decat 3 canale social media: blogurile, twitter si facebook. Desi nu este monitorizat de ZeList Monitor, ma intreb daca nu ar fi fost o idee buna sa pun bannerele campaniei si pe pinterest (de notat pentru data viitoare).

Ma gandesc acum ca o intarziere de o singura zi din partea Samsung ar fi adus inca 5 bloguri in campanie si o propagare si mai mare a campaniei. Asta pentru ca se tot discuta in ultima vreme de real time in social media si despre timpul de reactie care a fost excelent in cazul acestei campanii.

Anexa 1

P.S. In caz ca va intrebati, da, ma gandesc deja la o noua campanie. Inca nu stiu ce anume ca sa va dau detalii. Nu va avea elemente care sa depinda de altii, gen Samsung sau agentiile de PR si sigur va avea un element de viralizare al campaniei. Aaaa si ca sa nu uit, bugetul pentru ea va fi de 3-4 ori mai mare.

P.S.2. Inca nu am bani pentru a-mi afisa bannerele pe panourile cladirii COCOR, dar ala ar fi un element viral extraordinar. Asa ca asteptati-va la nebunii si multa creativitate din partea mea in ceea ce priveste viitoarea campanie.

16 comments

  1. Cartus: Ma gandeam ca o sa urmeze si intrebarea asta. Cel mai simplu raspuns ar fi ca e confidential dar adevarul e ca nu stiu ce suma sa dau. Manafu, Costin, Arhi, Zoso, si multi altii au scris din proprie initiativa, nici nu stiu care sunt tarifele lor ca sa fac un calcul estimativ. Cu SMA Studio am facut barter. Pentru o sedinta foto anul trecut in Bucuresti mi s-a cerut 200 de euro, iarasi Loredana a fost o draguta si m-a ajutat aproape gratis. E foarte greu de calculat din pacate care este costul campaniei.

  2. Stai sa inteleg, campania #HaotikAmbasador a fost un fals? Eu asa deduc, ai fugit dupa promovare nici decum dupa #HaotikAmbasador. Asa inteleg, eu, daca nu era asa nu cred ca mai te laudai de rezultatele #HaotikAmbasador.

  3. Alin: Ti se pare tie ca a fost ceva fals in campania asta? Mie nu. Si cred ca nu e nevoie sa povestesc despre cate am facut pentru titlul asta, lucruri in spatele scenei, incepand chiar la cateva ore dupa nefericita excludere. De atunci lucrez la a gasi o solutie pentru a-mi recapata intr-un fel onoarea, pentru a-mi demonstra mie ca orice greseala, oricat de mare ar fi, merita sa fie indreptata. Ma gandesc ca si daca omori un om, dupa 20-30 de ani de puscarie te poti schimba, poti deveni mai bun, iar eu asta incerc sa fac, desi nu am omorat pe nimeni.

    Cu rezultatele nu prea pot sa ma laud. I-am intrebat azi pe cei de la ZeList „Voi ati mai monitorizat si alte campanii, imi puteti spune daca rezultatele sunt bune sau sunt proaste?”, dar nu mi-au raspuns. Asa ca le-am pus pe blog cum le-am primit, mai mult chiar, am interpretat ceva prost pe acolo, de aia am si taiat in text un cuvant si l-am inlocuit.

    Rezultatele astea sunt pentru cine stie sa le citeasca sau pentru cei curiosi. Sper sa am timp in weekend sa ma documentez putin si sa interpretez si eu rezultatele acestea pentru mine ca sa stiu daca a fost sau nu bine.

  4. Ai cam evitat raspunsul despre costuri …
    Intrebarea era ce buget ai folosit – Cati Lei ai scos efectiv din buzunar – nu ce buget ai fi folosit daca plateai articolele de pe bloguri, sedinta foto, etc.

  5. Cu ce te ajuta asta cand nu poti reproduce exact aceleasi conditi campanie. Dar daca chiar vrei un raspuns care nu stiu la ce iti foloseste, atunci cred ca 50 de euro au fost banii dati din buzunar, bani care s-au dus in cele 5 zile pe adwords. Un buget de 10 euro pe zi cu modificari sau dublat suma cand mi-au dat clikuri aiurea pe reclame.

    A mai existat un buget de 900 de lei pentru partea de reclama in lifturi, dar cum a picat cu 2 zile inainte de inceperea campaniei mi-au returnat banii. Au mai existat niste costuri cu designerul, dar iarasi sunt interpretabile ca mi-a facut si altceva nu doar bannerele si afisul, o ciocolata luata din Austria, chesti de genul asta.

  6. Nu stiu daca ma ajuta dar poate pentru cei care n-am facut niciun fel de campanie pe adwords poate ca sunt interesante acele costuri.
    Multumesc pentru raspuns.

  7. Cine nu a lucrat niciodata cu AdWords o sa piarda cateva sute de euro pana invata sa seteze anumite lucruri la campanii. Am facut destule greseli de-a lungul timpului, uneori platesc consultanta pentru adwords si chiar mi-am notat zilele trecute o firma care facea audit gratuit pentru campania ta de adwords.

  8. Stii vorba aia „dar din dar se face rai”. Asadar, nu ne-am supara sa ne impartasesti si noua tot gratuit despre cum functioneaza adwords. 😀

  9. Adwords necesita multa atentie, tin minte ca unei cliente ii setase cineva o campanie si i-a lasat-o sa ruleze fara a seta o data de oprire. Partea buna a fost ca setase o limita zilnica destul de mica si cheltuielile nu au fost mari. Totusi, cand la final de luna a venit factura de la Google, iti inchipui frustrarea.
    Bine, in cazul asta a fost vorba de campanie adwords derulata direct din contul de adwords al clientei.
    Partea urata a fost ca tipul respectiv facuse reclama si la cateva site-uri ale lui, pe langa site-ul clientei.
    Si partea cea mai urata a fost ca eu a trebuit sa lucrez cu buget mic, maximizand totul, pentru a reduce pierderile trimestriale de advertising & marketing.
    Cat despre campania ta, ma asteptam la mai multe impresii, pentru ca articolele au fost de tip reactie, nu platite.

  10. Nu prea am ce sa va explic ca nici eu nu stiu prea multe. Are zeci de setari, pe ore, pe zile, pe tablete si telefoane, pe varsta.

    Am vrut sa setez licitare automata sa scad pretul cat mai mult si m-am trezit ca nu ma lasa din cauza setarilor de timp.

    Adica sunt zeci de tutoriale pe net facute de oameni care chiar se pricep la asta, ce rost are sa scriu despre un domeniu in care doar experimentez…

    De exemplu eu am platit pe cineva sa-mi faca setarile la campania adwords din primavara, iar acum am schimbat bannerele si e aceeasi campanie cu aceleasi setari pentru ca stiu ca nu sunt in stare sa fac una noua cu toate aceste setari de optimizare.

    Am impresia ca merge sa faci un duplicat al setarilor. Chiar si atunci am facut multe greseli ca am setat-o eu prima oara si unele setari nu mergeau activate din cauza setarilor initiale.

  11. Liviu R. trage-ma de manaca cand comentezi ca vad ca se duce in spam comenturile tale si uneori dau empty fara sa ma uit ce e pe acolo.

  12. Tudor: Primul obiectiv era acela de a primi recunoasterea Samsung. Nu a fost atins. Al doilea obiectiv este mai greu masurabil si probabil imi voi da seama peste 10-12 luni daca a fost sau nu atins.

  13. @Haotik:-notat! 🙂
    Nu stiu de ce merge in spam, probabil cineva pe alt blog a decis sa-mi trimita vreun comentariu in spam, si trag ponoasele peste tot! :)))

Comments are closed.