mai 5

Mobile Marketing Conference 2011 – live blogging

Conferinta incepe cu o scurta introducere facuta de Cristi Manafu care ne multmeste celor din sala pentru ca am reusit sa ajungem la timp si le adreseaza celor inca prinsi in trafic sa se grabeasca spre conferinta

Mobile Marketing Conference, cea mai importanta conferinta anuala dedicata promovarii in mediul mobil pentru toate domeniile de afaceri, se adreseaza atat profesionistilor din zona de marketing, comunicare si dezvoltare online, cat si reprezentantilor agentiilor interactive si ai companiilor care activeaza in zona mobile.

Steve Dallas – Initiative Romania Piata de mobile si diverse statistici

  • 68% vor sa stea conectati la stiri
    60% asculta radio in timp ce folosesc telefonul mobil in timp ce doar 17% se uita la tv si folosesc si telefonul in acelasi timp.
  • O mare diferenta in perceptia userilor romani in folosirea telefonului conectat la internet
  • 68% dintre posesorii de telefoane au downloadat aplicatii mobile. dar doar 24% au platit pentru una.
  • Gaming Music Gps in topul aplicatilor folosite pe smartphones.
  • Romania nu este inca la acelasi nivel cu alte tari, dar urmeaza o crestere.

Maia Novolan – Syscom Digital -De ce companiiile nu trebuie sa ignore marketingul mobil

  • Incepe cu un premiu, un kindle, sa vedem despre ce vorba mai incolo.
  • De ce mobile marketing? E eficient, permite interactivitate si e un plus in fata firmelor competitoare.
  • Care sunt factorii microeconomici ai marketingului mobil: cost redus. feeback in timp real, integrare usoara, ultra targhetare, personalizare foarte buna, si rezultatele in timp real.
  • Campaniile mobile susti si inbunatatesc rezultatele campaniilor de media traditionale.
  • Ce tendinte globare au impact pe plan local : aplicatii pentru promotii, aplicatii educationale, chestionare, jocuri.
  • Se poate testa cu un numar mai mic de sms-uri.

Jure Sustersic – Nokia- Mobile Applications update

  • Lumea este din ce in ce mai conectata. 4 bilioane de telefoane mobile pe glob.
  • 50% din caurarile locale sunt facute de pe teledoane mobile.
  • In US se foloseste 2.7 ore pentru socializarea prin intermediul telefonului mobil.
  • 80% din achizitiile din Ovi Store se platesc in moneda locala.

Raluca Boboc – Nesle Romania – healthy interactive

  • O viata sanatoase… o aplicatie intresanta in Ovi Store despre nutritie, fitnes, starea de spirit sau provocari.
  • Trebuie sa o testez ca sa vorbesc despre ea, si pentru asta am nevoie de un telefon Nokia. Oare se aude pe undeva.

Pavol Magic – Etarget – Lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa incepi o campanie mobila

  • Rezolvati probleme reale, un exemplu bun este catalogul Ikea.
  • Al doilea exemplu e si mai cool, o aplicatie care e o busola care iti indica drumul spre cel mai apropiat pub si catre o bere rece. Chinezul sigur o are deja instalata pe mobil.
  • Romania locul 6 in lume la operamini.
  • Incearca sa aflii ce vor clientii tai.
  • Create ambasador, asta vreau si eu, oare se aude undeva la Samsung, sau trebie sa le arat supriza care le-o pregatesc de ceva vreme??? Vedem
  • Numai campanii super mistoo ne-a prezentat Pavol.

[pauza]


Gabor Toth – OMD – Mobile holds tremendous power

  • Sustine ca telefonul mobil o sa aiba putere din ce in ce mai mult, ca o sa ne ofere muzica, filme, jocuri, si tot ce ne dorim.
  • O alta cracteristica este faptul ca este personal desi tableta mea devine vizibila si celor care se uita peste umar din pacate. Am patit-o in autobuz de cateva ori.
  • Piata mobile este enorm de mare iar posibilitatile sunt nelimitate.
  • 200 milioane de oameni care stau pe mobile pe youtube.
  • Traficul de pe desktop in scadere in timp ce traficul mobil este in crestere dupa orele de munca. Interesant.
  • Peste 2.3 milioane de telefoane in romania pe care apar reclame, cool. Sper sa fi inteles eu bine 🙂
  • Telefonul mobil este o platforma pentru multe aplicatii.

Dan Vartopeanu – Voxline – Cum poate fi masurat succesul campaniilor de Mobile Marketing

  • Elementele specifice: e personal,ubicuitateaa, interactivitatea,
  • Masurarea: traditional, masurare specifica (grad de interactiune, rata de conversie, grad de recomandare, grad de optimizare)
  • Cum masuram gradul de interactivitate: click2call, coduri QR, timp mediu de reactie, frecventa de folosire, Rata de eroare.
  • Brenchmark – compararea rezultatelor.
  • Mobile web. CTR fata de media industriei 1%
  • Grad de utilizare. Numar instalari parportat la platforma si potentialul local.
  • Cupoane mobile.
  • Analiza 360 a unei campanii.

Stefan Chiritescu – BBDO – Cand trade-ul ajunge in online

  • Un studiu de caz JellyJuice. O sa fie dulce, mai ales inainte de masa.
  • Au creat un joc multipalyer, educational, de echipa. Faptul ca a cerut tot delul de date de identificare a dus la o rata mai mica de implicare dar la o baza de date mai eficienta. S-au creat fani care s-au jucat zilnic.
  • 80000 de coduri inscrise,
  • 37000 de participanti unici,
  • 1000 jucau zilnic,
  • vanzari de volum mai mari de 70% comparativ cu perioada de dinainte a campaniei.

Andrei Tudose – Unlock Research – Utilizate istet sau doar istete

  • Tendintele sunt clar de a renunta la telefoanele simple si de a lua un smartphone.
  • Telefonul clasc pare simplu, familiar, dar si inspira modestie. Smartphone-ul ofera conexiune, distractie dar si personal development.
  • Cine sunt utilizatorii de smartphone: Ambitiosii, Popularii, Normativii, Eficientii.
  1. oare de ce nu stii sa scrii corect romaneste? neatentie sau cineva a tras chiulul de la scoala?

  2. ambele + ca nu mai vad asa bine pe laptopul ala mic, asa ca o sa mai recorectez articolul asta si sa-l refac dar oricum greselii gasesti si in celelalte nu doar in asta unde e scuzabil avand in vedere ca mai faceam 10 chestii in acelasi timp.

Comentariile sunt inchise.