Veliko Tarnovo, Cetatea Tsarevets

Posted by

Asa cum va spuneam de ieri, astazi am fost sa vizitam cetatea Tsarevets. Pentru ca nu parea a fi prea mare distanta de la hotel pana la cetate, am ales sa mergem pe jos si sa vedem strazile, oamenii si mai ales zidurile frumos colorate ale orasului. Nu e prima oara cand ma despart de strazile principale si o iau pe tot felul de stradute, pentru a vedea viata orasului dincolo de strazile pline de magazine moderne si frumos colorate.

Incet, incet, alergand mai mult dupa umbra cladirilor, am ajuns la cetate. Pretul de intrare este 6 leva si probabil ca, daca vreti sa o vizitati pe toata, de la un capat la celalalt, o sa va trebuiasca cateva ore bune. Noua ne-a luat cam 2 ore si ceva, poate chiar trei, doar ca sa mergem putin in partea dreapta a ei si pana sus la biserica din centrul cetatii.

Biserica mi s-a parut ciudata si interesanta totodata, adica picturile din interiorul ei sunt total diferite de ceea ce eram eu obisnuit sa vad intr-o biserica. Pare din alta lume, o sa vedeti in poze.

Arhitectura cetatii seamana cu cea de pe la noi, doar ca intreaga zona din jurul cetatii este presarata cu pereti de stanci si arata foarte interesant. O parte din ziduri sunt reconstituite, dar sunt si parti care lipsesc si parca mi-ar fi placut sa fie cumva reconstituite, chiar daca ar fi fost nevoiti sa foloseasca materiale moderne pentru asta.

De exemplu, intrarea pare un fel de pod care duce catre cetate, dar din ce am vazut in poze, era de fapt mai mult un fel de pod cu ziduri inalte de 2-3 metri pe margine, asemanatoare unui tunel mai mult. Lucruri care nu-s tocmai usor de imaginat.

La intoarcerea de la cetate, ne-am oprit din nou pentru o mancare buna la Shtasliveca. Am fi incercat si alt restaurant, dar cand nu ai idee care ar putea fi pe masura portofelului tau, preferi sa mergi pe ceva sigur. De data aceasta mergea internetul perfect, daca treceti prin zona si aveti nevoie de parola, am impresia ca e mereu aceeasi si ca e nr. de telefon al restaurantului, 062/600-656 (doar cifrele fac parte din parola).

Ne-am retras la piscina pentru o baie racoritoare, am bagat somn 2 ore, dupa care am mai dat o tura spre seara pe strazile orasului. Daca te indepartezi de zona centrala, incepe sa dispara din aura de statiune si devine un oras foarte banal, cu blocuri si fara multe reclame si magazine frumos luminate.