Cea de-a doua zi a debutat cu o serie de conferinte si prezentari despre branding, strategii de comunicare in era digitala si, de asemenea, in partea a doua a zilei a avut loc un workshop unde companiile, bloggerii si agentiile au stat impreuna la aceeasi masa, incercand sa rezolve un brief care ar putea avea implementare reala in social media.
Catalin Nastasoiu – Importanta identitatii
Eu mai vazusem prezentarea si ideile lui Catalin cred ca in toamna, la webstock, asa ca nu imi erau straine. Insa ceea ce face el este… arta; si cand vine vorba de arta, nu ai cum sa nu te inclini, mai ales cand rezultatul este unul spectaculos. Nu stiu ce sa va spun despre prezentarea lui, te uiti la ceea ce face ca la un tablou si te lasa fara cuvinte. Asa ca va recomand sa urmariti Ronativ pe facebook.
La final, una din intrebarile interesante a fost cea a lui Andrei Cismaru, care a intrebat cat timp i-a luat sa construiasca acest brand. 5 ani a fost raspunsul pe care l-a dat si de asemenea a tinut sa mentioneze ca un brand este o lucrare care se face in timp si nu pana saptamana viitoare, asa cum vrea de multe ori clientul. Pentru ca am si eu un brand cu acte in regula, mai nou (este vorba de digipedia.ro), am de gand sa incep sa construiesc incet, incet la el, astfel incat sa se poata spuna ca este un brand, momentan as putea spune ca este doar in constructie. (Nu v-am vorbit inca despre asta, ca astept niste documente.)
Strategii de comunicare in era digitala
Nu am sa va spun prea multe despre prezentarile acestei sesiuni, pentru ca incerc sa fiu mai scurt azi. Veka a avut o campanie pentru o companie care in general este orientata B2B, dar care in Romania este nevoie sa se promoveze B2P. Urmariti hashtagul #lafereastrata si cred ca o sa va placa. Din pacate, mie ideea campaniei nu imi creeaza o imagine pozitiva, e greu sa spui ce misto e viata prin fereastra ta, cand ai la 30-40 de metri in fata un alt bloc. Adica probabil aveam sanse sa castig titlul de cel mai gri si nasol lucru pe care il poti vedea prin fereastra. Si da, imi doresc o fereastra de unde sa pot vedea campul, livada, verdeata, v-am povestit sigur pe blog despre niste momente cand imi sorbeam „cafeaua” (Coca-Cola) intr-un balcon aflat la etajul 8 al unui bloc, de unde vedeam campurile din jurul Ploiestiului. Au fost acele zile, insa acum prefer sa stau zile intregi fara sa trag macar jaluzelele.
Mi-a placut mult ideea lui Matei Psata (ma rog, probabil a intregii echipe) cu Tadaaam Show. Cred ca am vazut la un moment dat unul din episoade pe internet, dar nu i-am dat mare atentie la momentul respectiv. Oricum, felicitari pentru proiect!
Radu Anastasiu – Curajul de a te razgandi
Toti avem convingeri puternice despre ceva si sigur nu vrem sa renuntam nici in ruptul capului la ele. Astfel, de multe ori se ajunge la conflicte. Radu ne-a prezentat cateva instrumente utile prin care putem totusi sa incercam macar sa privim lucrurile si din alta perspectiva.
Din pacate, asa cum s-a spus si in prezentare, suntem o generatie care se bazeaza pe o cultura a succesului si nu a esecului; iar atunci cand ne razgandim, suntem penalizati destul de dur de cei din jur. O prezentare deosebit de interesanta, despre care am de gand sa scriu un articol separat, motiv pentru care va dau acum atat de putine informatii.
Exercitiu practic: Cum gandesti si implementezi o campanie de promovare in online?
Echipa in care am fost eu ne-am ocupat de un brief pentru Banca Transilvania, o idee faina pe care cumva chiar mi-ar placea sa o vad pusa in practica. M-a bucurat mult ca ne-a picat acest client, mai ales ca dupa cum probabil unii dintre voi stiti, am atat contul personal, cat si contul firmei la aceasta banca. Cand mi-am facut firma in 2002, juristul care s-a ocupat de infiintarea firmei lucra doar cu Banca Transilvania si in 13 ani nu am avut motive serioase sa o schimb, a existat la un moment dat o suparare legata de solutia lor de internet banking prin certificate Microsoft care nu mergea pe linux, dar deja au de ani buni digipass de care sunt foarte multumit.
Cum va spuneam, ideea care a iesit, chiar imi place, cred ca prezentarea ei, cat si faptul ca n-am fost atenti la cifre din cauza timpului limitat (o ora) ne-a facut sa pierdem cateva puncte importante. Daca se va implementa ceva asemanator (cred ca intr-un fel brief-ul era real), o sa va povestesc atunci despre ea mai detaliat.