dec. 10

Social Media Snow Camp 2015 (day 1)

Social Media Snow Camp 2015 (day 1)

Prima zi de Socia Media Snow Camp a inceput cu prezentarea participantilor, o prezentare scurta, pe care eu o pregatisem cu atata inversunare acasa, de frica sa nu ma balbai si sa-mi scape iar vreun #specialmedia printre cuvinte si emotii. Si cum stiti, ca de obicei, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, a avut grija sa arunce pe apa sambetei toata seriozitatea mea, colegul de blogosfera Bunescu, asa ca a iesit ceva total amuzant care a destins atmosfera si a amuzat publicul. Pot spune ca am avut o prezentare memorabila, desi facusem o lista cu toate lucrurile rele care se puteau intampla si asta nu era pe lista.

Apoi a continuat cu seria de prezentari mult mai serioase despre directii si tendinte in marketing si comunicare:

Tendinte in social media in 2016 – Cristian Manafu

Ne-a vorbit despre mai multe tendinte posibile, despre modul in care vor fi probabil alesi bloggerii in viitoarele campanii si despre faptul ca lumea va fi tot mai atenta la cei 7R, cum i-a numit el: Reputation, Relevance, Real, Reach, Response, Reliability, Rate. Nu am sa stau sa va atrag atentia asupra acestui lucru acum, probabil pe o parte din parametri, daca ii voi putea considera masurabili, ii voi implementa in platforma de la blogpoint.ro.

Biz-SMS-Camp-7R

 

O recomandare care circula deja prin blogosfera inca de la inceputului anului si care probabil va fi luata in considerare tot mai des, este aceea de a implica bloggerii pe termen lung in diverse asocieri cu brandurile.

La capitolul retele sociale, este destul de clar ca facebook-ul continua sa creasca si ca probabil, desi costa, o sa fie in atentia majoritatii. De asemenea, probabil retelele anului vor fi Instagram si LinkedIn, ultimul venind cu instrumente noi, instant messaging si blogging in ultima vreme.

Pentru Instagram, Cristi ne face o recomandare si ne spune de proiecte interesante pe zona video + story telling.

La capitolul Aplicatii Mobile ne spune de faptul ca in medie sunt folosite in mod curent cam 7 aplicatii si ca in 2016 ar fi bine sa ne orientam spre aplicatii utilitare, care vin si aduc un plus de valoare utilizatorului final. Aici am cateva idei despre care o sa va povestesc in curand.

Iarasi un trend, tot mai pronuntat, este legat de mesagerie si de piata de instant messaging unde lumea sta foarte mult: WhatsApp, Facebook, LinkedIn. Ne-a aratat, de asemenea, ca se pot face campanii prin instant messaging.

Un trend care ar putea conta la anul este legat de integrarea platformelor sociale la locul de munca; stiu un prieten care chiar lucreaza in cadrul unei firme la o astfel de solutie.

Alex Negrea – Exagerari in Social Media

A venit cu un prim exemplu legat de Mega Image, unde totul in online arata perfect, plan editorial, poze de calitate, postari regulate, dar in care unele experiente din magazin i-au lasat un gust amar, sau cel putin i-au ridicat un semn de intrebare.

Poate ca uneori e bine sa nu aratam wow in social media si sa ignoram si ceea ce se prezinta la fata locului si daca stim ca mai avem mici probleme de rezolvat, poate ca e bine sa nu mai incercam sa fim atat de perfecti in online, creand astfel asteptari mari din partea consumatorului care ar putea fi dezamagit de vanzatorii din magazin.

Iulian Padurariu – Pony Car Sharing

Detine in prezent 50 de masini, urmeaza sa mai aduca 30, un concept destul de simpatic, nu stiu cati dintre voi sunteti interesati de aceste date, dar ceea ce mi-a placut cel mai mult a fost modul in care au schimbat o situatie de criza in propriul avantaj. Pe scurt, vulnerabilitatea unei firme deschisa catre consumatorii ei poate fi usor folosita in avantajul brandului si nu in defavoarea lui.

Drept urmare, o masina de-a lor parcata total aiurea a putut fi transformata intr-un mesaj pozitiv de comunicare, pentru a le aduce multa simpatie si bineinteles brand awareness.

Biz SMS Camp Vulnerabilitati

Un alt lucru interesant a fost faptul ca, fiind vorba de un start-up, au putut gandi lucrurile diferit si au renuntat la ideea de a avea customer support in sensul clasic al cuvantului, iar acesta se face exclusiv prin intermediul retelelor sociale.

Am aflat si de aplicatia FreshDesk care te ajuta sa centralizezi mesajele din toate retelele tale sociale intr-o singura platforma.

Bonus: Cand ai o idee, mergi mai departe si ocupa-te si de executia ei

Inca din prima jumatate de ora, m-am intrebat de ce nu au folosit cutiile pentru a scrie cifra 10 cu ajutorul lor. Ma rog, ideea originala era de a scrie BIZ 10, dar e cam greu sa faci litera B pe o inaltime de 4 pixeli asa ca am preferat sa scriu doar 10. Asa ca ceea ce vedeti mai jos e opera mea, pentru ca uneori nu e indeajuns sa ai o idee, ci e bine sa o si executi.

Biz-10editii

Urmeaza maine o noua zi de #bizsmscamp, unde vom invata lucruri noi si despre care va voi povesti, de asemenea, pe blog.