dec. 13

Advertoriale si credibilitate

 Am vazut, in ultima vreme, discutii legate de faptul ca advertorialele strica credibilitatea unui blog sau a bloggerului care le scrie. Un lucru total fals. Credibilitatea unui om nu este stricata de advertoriale, ci de alegerile lui in ceea ce priveste advertorialele pe care le accepta si cele pe care nu le accepta.

O sa iau ca exemplu doua advertoriale de la mine de pe blog, mai ales ca unul dintre ele a fost asa, mai comentat, din cate am vazut prin canalele de monitorizare pe care le folosesc si nu am inteles de ce, chiar am cerut feedback de la agentie, incercand sa imi dau seama daca am gresit cu ceva si cu ce anume si feedback-ul primit a fost unul foarte bun.

Deci sa luam 2 produse despre care v-am vorbit pe blog in ultima perioada si pe care le-am laudat. Samsung Galaxy Note 2 si Smantana Lactag. Observati ca am luat un produs de tehnologie, pentru ca blogul asta are o mare parte din articole dedicate tehnologiei si un articol de larg consum, care este accesibil oricui.

Cele doua produse de mai sus le-am recomandat ca fiind bune si ca fiind produse pe care le-as cumpara. La momentul cand am avut in teste Note 2, spuneam ca mi l-as cumpara, dar ca nu mi-l permit. Intre timp, nu am castigat la loto, dar ma mai apuca nebunii d-alea cand dau tot salariul pe asa ceva si dupa aia fac 2 luni de zile foame, pana imi revin la normal. Asa cum bine stiti, mi l-am cumparat in urma cu cateva zile, sunt atat de incantat de el, incat imi aduce aminte de vremurile cand mi-am cumparat Nokia 7710 si sunt mai mult decat multumit de el… e vorba de dragoste nebuna. In plus, nu cred ca mai e cineva care sa nu stie ca sunt un mare promotor al produselor Samsung.  Mi-a afectat in vreun fel credibilitatea recomandarea acestui produs? NU. In plus, faptul ca am facut un efort financiar si mi l-am cumparat, imi intareste credibilitatea si e clar ca e un produs care merita cumparat.

Al doilea produs este unul de larg consum. Un produs pe care l-am primit „in teste”. Pe care l-am recomandat si dupa care am inceput sa alerg pentru a-l cumpara, pentru ca nu l-am gasit in magazinele comunicate de ei. Ieri am reusit sa dau de el in MegaImage (in Ploiesti) si in urma unui tweet am aflat de la Bogdan ca se gaseste si pe rafturile celor de la Real. Nu cred ca e nevoie sa vin cu poza bonului de la casa de marcat sau alta dovada ca am cumparat produsul respectiv, sau cu un articol dedicat acestui lucru. Stiu insa ca oamenii sunt curiosi din fire si, dupa ce au citit despre produs la mine pe blog, probabil il vor cumpara sa vada cum e. Cand vor vedea ca am avut dreptate, vor capata si mai multa incredere in mine, in felul asta credibilitatea creste, genereaza vanzari si asa mai departe.

De asemenea, stiu ca a parut putin ciudat sa scriu despre produsele Lacatag, dar daca voi va imaginati ca atunci cand zic ca sunt antreprenor inseamna ca mananc in fiecare zi la Marriott sunt doar presupunerile voastre. In general, manac la Spring Time sau comand cu colegii o pizza de la diferite firme; sau, daca nu am banii nici de asta, imi iau o cutie de smantana si o paine si mam,a mama ce festin iese. Pana de curand luam Danone, pentru ca, desi sunt o groaza de firme pe rafturile din supermarket, nu am incredere, nestiind in ce conditii si unde sunt fabricate. De cand am testat produsele Lactag, am cazut putin pe ganduri, oare nu sunt si alte produse mai bune ca cele de la Danone si care merita incercate? Si am inceput sa ma uit pe la Covalact si alte firme pe care nu le retin acuma, dar ma jur ca parca tot in marcile pe care le cunosc prefer sa am incredere. Deci nu mi-ar fi dat ever prin cap sa iau o cutie de smantana Lactag, inainte de a primi produsele respective. Faza tare e ca deja le-am recomandat unor prieteni de familie smantana si sunt curios ce parere vor avea cand o vor cumpara.

Pe de alta parte, sunt si produse pe care le primesc si despre care nu scriu sau scriu sub forma de stire, astazi s-a lansat „Slana cu ceapa„. Puteti gasi produsul in magazinele x, y si z si contine urmatoarele ingrediente…. Nu intamplator am ales titlul asta, ca urmeaza sa va scriu despre o chestie faina pe subiectul asta, in curand.

In concluzie, vreau sa va spun doar atat, credibilitatea unui blog poate fi afectata de catre alegerile pe care le face autorul blogului si nu este afectata de prezenta advertorialelor pe blog.

  1. Sunt de aceeasi parere, insa ce crezi ca nu ti s-ar potrivi? Asa teoretic ne-am putea adapta la multe…

  2. Raspunsul este unul foarte simplu, poti adapta asa cum ai spus si tu aproape orice dar e o diferente in a spune ca produsul X este super bun si a comunica despre un produs fara sa spui asta. Exista la mine pe blog destule advertoriale incadrate in zona asta. De asemenea daca vrei un produs la care am refuzat campanie a fost „tabla zimtata” dar nu e singurul, mai sunt si altele de genul care nu se potriveau cu blogul meu si le-am refuzat.

  3. Cand m-am inscris la competitia SuperBlog, am fost constienta ca voi scrie numai advertoriale. 30 de advertoriale si cititorii vor da bir cu fugitii. Asa ca am schimbat tactica si, unde am putut, am scris povesti. Am incercat sa schimb un text sec intr-o poveste, fapt remarcat si de unul dintre cititorii mei. Deci se poate! Eu zic ca ne putem adapta aproape oricarui produs/serviciu si sa brodam/inventam o povestioara draguta care sa capteze interesul…

  4. Sunt de acord cu tine, Haotik, in privinta advertorialelor. Nu-ti deterioreaza imaginea – dar multi vorbesc despre imagine fara sa aiba inca vreuna – decat daca nu esti credibil. Daca fabulezi prea mult pe marginea unui produs, fara sa stii prea bine cu ce se mananca (am intalnit cazuri), daca il lauzi fara sa-l fi testat, etc.

Comentariile sunt inchise.