In afaceri nu e loc de simpatii sau antipatii

Posted by

Implicandu-ma foarte mult la nivel personal in propria afacere, e foarte greu sa nu am anumite sentimente fata de oamenii care fie incearca sa ma pacaleasca sa scoata un pret mai bun, fie au alte interese decat cele de a avea o buna colaborare.

Din cauza asta, iau destul de direct atacurile unor oameni asupra firmei, iar in relatiile pe care le am cu partenerii, desi caut sa fiu cat mai echilibrat, uneori ma simt ofensat si ma supar sau ma enervez fara motiv.

Spre exemplu, acum vreo cateva luni, unul dintre potentialii clientii m-a facut cu ou si cu otet, explicandu-mi ca preturile mele sunt exagerat de mari, ca exista atatea oferte pe piata mai bune si ca el cumpara cu pretul pe care-l cer eu de 10 ori mai mult. 

M-am suparat, dar am zis asta e, eu nu ma vand ieftin si mi-am vazut mai departe de treaba. 

Doua zile mai tarziu, a venit sa cumpere de la mine, la pretul pe care i l-am cerut. Va dati seama ca m-am enervat, cand stiam ca, cu doar 2 zile in urma imi dadea lectii despre politica de preturi, iar acum, cumparand de la mine, invalida tot ce imi spusese la telefon cu doar 2 zile in urma. M-am enervat in primul rand pentru ca omul incerca de fapt sa ma pacaleasca sau sa traga de pret cat mai jos, nu i-a mers, a cumparat si la pretul pe care i l-am oferit, pentru ca raportul calitate-pret e chiar unul foarte bun si eu stiu asta. 

Cand am vazut ca mi-a cerut sa-i fac factura, m-am ridicat de pe scaun si ma plimbam prin birou vorbind singur, o parte din mine voia sa-i dea un raspuns nu tocmai ortodox, cealalta parte din mine spunea mereu ca asa e in business si ca nu e loc de sentimente. A castigat pana la urma partea rationala, asa ca i-am trimis factura, s-a platit, am mai si colaborat de atunci inca de doua ori, pentru ca a fost mereu foarte multumit de serviciile mele.

Pana la urma, daca stau bine sa ma gandesc, treaba asta cu afacerile arata uneori ca o jungla si nu e nimic ilegal sa incerci prin orice mijloace legale sa obtii un pret mai bun de la un furnizor. Probabil imi vor spune foarte multi ca si ei procedeaza asa, astfel ca cel mai bine e sa iei lucrurile asa cum sunt ele, fara a te implica prea mult sentimental.

Asa ca un sfat bun pentru tinerii antreprenori: Nu luati lucrurile la nivel personal, ca lumea asta a afacerilor este uneori o jungla in care trebuie sa ai grija sa nu fii mancat de fiintele mai agresive. 

2 comments

  1. Chiar nu e loc de asa ceva, ma bucur ca ti-ai dat seama de asta. Sa ne reauzim cu bine.

  2. Salut, as avea si eu cateva intrebari legate de antreprenoriat, poti sa-mi lasi un numer de telefon?

Comments are closed.