In calatoria mea spre Franta, am avut parte de ceva peripetii care au inceput la Deva. La intrarea in Deva am oprit la o benzinarie sa ne dezmortim picioarele si sa mancam ceva. Am observat ca o roata e cam lasata, dar am decis sa terminam de mancat si vedem dupa. Dupa ce am terminat de mancat roata era deja pe janta, asa ca am inceput sa cautam o pompa ca sa ajungem macar la cea mai apropiata vulcanizare.
Norocul a fost sa gasim una la vreo 300 de metri de benzinaria unde ne aflam. I-am intrebat daca pot repara o roata si ne-am dus la masina sa luam roata. Astfel ne-am dat seama ca bagajele asezate cu grija vreo 2 ore ar trebui scoase din masina ca sa ajungem la cric. Cum asta ar fi mancat mult timp, am revenit la service sa cerem un cric imprumut in speranta ca ne vom misca mai repede, nu aveau decat unu mare profesional pe care l-au aruncat intr-o dubita, au mers cu ea cei 300 de metri, au ridicat masina, au luat roata si au plecat cu ea la reparat. Si am asteptat, si am asteptat, si dupa vreo 40 de minute am inceput sa-l sun pe colegul meu de calatorie. Mah, ce fac aia, mai au mult? De ce dureaza atata? O pana dureaza vreo 10 minute in mod normal. Mi-a spus ca nu stie ce fac aia in spate, el era in partea din fata, unde e biroul, dar ca mai dureaza. Si a durat mai mult de o ora pana au pus roata inapoi pe masina. Timp in care eu si fetele am inghetat de frig langa masina. Surpriza a venit cand a venit „factura” si anume 100 de ron. Initial colegul meu nici nu si-a dat seama, a zis ca 10 ron cam ieftin mai dam si la baieti 10 ron ca ne-au ajutat si e ok. Cand ne-au zis ca e vorba de 100 de ron de fapt, am inceput sa intrebam: Bine, dar pentru ce? Pe ce baza o pana de cauciuc ar putea costa atat. Mai ales ca baietii au fost de treaba si ne-au spus ca sa mergem usor si cu grija ca poate ne tine pana la Arad. Si pana la Arad a tinut. Pana la urma cu cearta si scandal cu o patroana plina de tupeu le-am lasat 80 de lei. Le-am zis ca nu face 100 nici daca stam in cap. Nu stiu daca mai are rost sa spun cum incerca ea sa-mi explice cum ne-au ajutat ca nu gasim o vulcanizare in tot orasul. Sa mori tu ca nu ajungeam cu roata de rezerva pana la Arad? Desi era plin de vulcanizari pe traseu. Le-am promis si ca o sa scriu pe blog despre ei, mi-a raspuns cu acelasi tupeu jegos ca pot sa scriu ce vreau. Si eu imi tin promisiunile.
Inca ceva. Sa zicem ca pana a fost complicata si nu a tinut, asta este, poate am mai luat noi inca un cui pe drum. A fost si greseala noastra ca nu am intrebat de preturi, dar ca „patroana” de vulcanizare nu trebuie oare sa stii care sunt preturile de pe piata? Daca stii preturile de pe piata (max 25 ron un petec peste orice cauciuc) si vin niste amaresteni la tine, te doare gura sa zici, bai fraierilor voi stiti ca ati venit la cel mai de lux service din oras si ca o sa dai o caruta de bani, cauta altul mai ieftin. Daca la celalalt service a fost 80 de ron un cauciuc, cum poate fi o pana 100 ron? In plus, nici macar la un service din Franta nu a costat 100 de ron, ci 20 euro, care inseamna vreo 85 de ron. Acum daca patroana nu stie care sunt preturile pe piata, e idioata si merita din plin sa zboare din postul pe care il ocupa, daca stia preturile si a vrut doar sa arda un fraier atunci iar isi merita din plin acest articol si explicatiile pe care trebuie sa le dea celor care conduc intreaga retea de service-uri.
In Arad roata era deja aproape pe janta, asa ca am cautat repede o vulcanizare. Cum dimensiunile cauciucurilor la ultimul model de Opel Astra sunt mai ciudate si mai greu de gasit, am rugat in prima vulcanizare sa ne umfle roata ca sa putem cauta pe la toate vulcanizarile de pe strada respectiva in voie cauciucul care ne trebuia. Cat credeti ca a costat? Nimic. Am plecat si vazand ca nu e chip sa gasim 165 sau ceva de genu’, am luat doua de 155 la mana a doua. Cat credeti ca a costat un cauciuc de iarna in stare buna? 80 de lei. Cat credeti ca a durat demontarea a doua roti, inlocuirea celor doua cauciucuri (unul bun si unul prost) si echilibrarea lor? 20 de minute. Cat credeti ca a costat montajul celor doua cauciucuri? Gratis. Modul cum au lucrat, faptul ca presiunea rotilor au stabilit-o dupa ce s-au uitat la eticheta cu specificatiile masinii si au tinut seama ca avem si greutate pe masina, bagaje si porbagajul de deasupra, faptul ca s-au miscat repede m-au facut sa imi dau seama ca e un service/vulcanizare care merita toate recomandarile. In comparatie cu celalalt service, acesta este o vulcanizare pe ale carui servicii sigur va puteti baza.
Numele firmei: Premio – Service Anvelope. Calea Radnei nr. 236. Arad. Tel. 0257 – 279 058 Am facut si o poza cu firma ca sa fie usor de localizat (la celalalt am facut unele la 4 dimineata la intoarcere asa ca am gasit pe net poza lor mai buna decat ce am eu).
In Franta am avut parte de contactul cu a treia vulcanizare. De data asta o reprezentanta Renault-Dacia. Pe scurt povestea consta in cearta dintre niste romanasi prea nervosi si niste unguri beti care s-a terminat cu inteparea a doua cauciucuri. Noi doar am ajutat romanasii sa gaseasca o vulcanizare pe langa Puy Saint Vincent sa-si rezolve problema. Cat credeti ca a costat o pana? 20 de euro. Sa nu uitam ca salariile sunt de 2000-3000 si nu de 500 ca in Romania. Cat credeti ca a durat peticirea celor doua cauciucuri intepate pe lateral? 50 de minute ambele, deci 25 de minute per cauciuc.