De cele mai multe ori titlul este cel care poate aduce sau nu cititorul pe blogul tau. Insa modul in care alegem titlul si tehnicile folosite pentru a face din tantar armasar nu sunt intodeauna cele mai eficiente sau potrivite. O sa incerc sa „definesc” mai jos cateva tipuri sau tipuri de titluri pe care le putem alege atunci cand scriem un articol.
Cred de asemenea ca folosirea inteligenta a lor cat si mixul dintre mai multe tipuri asigura cu adevarat succesul. Mai jos o data cu prezentarea tipurilor de titluri si un un articol mai vechi al carui titlu se incadreasa in tipul viral : Iar m-am indragostit.
1. Titlul de tip sec : Imi doresc noua tableta Samsung Galaxy Tab
Un sumar al articolului care spune cat mai bine ceea ce vei gasii intr-un articol, sti exact ca este vorba despre tableta Samsung Galaxy Tab si despre faptul ca autorul doreste sa o cumpere, sa o primeasca cadou sau mai ceva de genul acesta. Te astepti sa nu contina prea multe date tehnice despre tableta respectiva si sa fie un articol destul de personal. Dupa cum sunt asteptarile din titlu asa este si articolul.
2. Titlul de tip mixt : M-am indragostit. Samsung Galaxy Tab
Aici este o imbinare dintre tipul viral si tipul sec, te face putin curios sa vezi despre ce e vorba dar sti inca din titlu ca nu este vorba de o femeie si are treaba cu nebunia autorului pentru gadgeturi.
3. Titlul de tip viral : M-am indragostit
Creaza efect maxim pe de o parte dar si dezamagirea celui care intra pe blog si in loc sa descpere cu cine din online ti-o mai …. afla de fapt ca autorul isi doreste noua tableta Samsung de fapt. Partea buna e ca oameni in general uita, si chiar daca e putin dezamagit de asta daca folosesti acest gen de titlu foarte rar nu o sa ii ramana in cap ideea ca una scrii in titlu si alta in articol. Deci recomand acest titlu doar cand iti doresti neaparat sa creezi anumite reactii. De exemplu le zici vreo doua la hateri si vrei ca articolul respectiv sa fie citit de cat mai multa lume atunci poti folosii astfel de titlu. Daca il folosesti destul de rar lumea nu va asocia titlurile tale cu faptul ca una e in titlu si alta in articol. Daca face aceasta asociere pe termen lung te afecteaza profund pentru ca iti afecteaza credibilitatea.
4. Titlu de tip cancan: Afla acum cum marele blogger Haotik s-a indragostit de o tableta Samsung
Sincer la acest tip de tilu nu stiu ce sa comentez. Nici nu l-am vazut pe bloguri pana acum, nici nu-mi doresc sa-l vad, cred ca exista cateva cazuri in care ar putea fi folosit, dar destul de rar si cred ca daca este folosit este mai mult o imbinare cu tipul amuzand decat folosit in adevaratul sens al cuvantului.
5. Titlul de tip amuzant: La Carrefour uitandu-ma ca boul la poarta noua la noua tableta Samsung Galaxy Tab
Aici trebuie sa ai si blogul scris in asa maniera incat sa se potriveasca astfel de titluri, banuiesc ca daca titlul contine elemente de umor ar fi ciudat ca in articol sa scrii despre lucruri negative, sa injuri sau alte chesti de genul aceasta, ma astept ca un titlu amuzant sa ma duca la un articol la care macar sa zambesc daca nu sa ma tavalesc pe jos de ras.
6. Alte tipuri
Sunt sigur ca sunt multe alte tipuri sau moduri in care titlurile pot fi catalogate, etichetate si asa mai departe. Nu am vrut sa fac o clasifircare a lor ci doar sa vin cu cateva exemple care sa ne faca sa intelegem mai bine despre importanta cuvintelor pe care le punem in titlu.
As mai avea o adaugire legata de titlu la wordpress, mai mult o chestie tehnica, pentru ca am vazut ca multi nu sunt atenti la acest aspect. Pentru aceia ce au activate permalink-urile , adica adresa catre articol este ceva de genu: http://haotik.ro/2010/12/13/iar-m-am-indragostit.htm sa fie foarte atenti ca acest titlu se genereaza automat iar daca dupa aceea schimbam sau punem altceva in titlul adresa articolului va ramane tot cea veche. Pentru a rezolva acest lucru nu trebuie decat sa apasam butonul EDIT de sub titlu, sa stergem tot ce contine campul ala si sa apasam OK pentru regenerarea linkului. Atentie mare insa daca deja ai publicat articolul si vezi ca ai o greseala in titlu, mai bine lasi asa pentru ca deja linkul e posibil sa se fi propagat in retelele sociale, s.a.m.d.
Foarte bun articolul!
Intr-adevar, titlul articolului este cel care te face sa citesti articolul. Adica este normal pentru ca de el te lovesti prima data.
Eu cand ma gandesc la un titlu’, ma gandesc sa imi defineasca perfect articolul sau mai bine spus sa se rezume tot articolul in doar cateva cuvinte.
Nu mi se pare OK ca articolul sa sune gen „SOC!!! AFLA CINE S-A INDRAGOSTIT DE TABLETA X” cu toate ca asta poate „vinde”.
hmm, imi aduc aminte de un proiect pentru facultate, in care am vorbit despre titlurile din Cancan si Libertatea vreo juma de ora 🙂
utile informatiile pe care le-ai impartasit aici 🙂
Titlul ar trebui sa contina „esenta”/motivul pentru care vrei ca lumea sa citeasca articolul.
Aici am mai putea vorbi despre regula 80/20, una din principalele, de altfel, in content writing. Aia conform careia din 100 de oameni, 80 or sa citeasca titlul si doar 20 or sa treaca mai departe. Sau despre titluri legendare, scrise de sute ori pana a ajunge la varianta finala, cum este cel din reclama rolls royce, ramas in istorie. „La 60 de mile pe ora, singurul lucru pe care il auzi in noul Rolls Royce este ticaitul ceasului de bord”. Asta ca o completare, citand nume celebre ale content wrting-ului/copywriting-ului.