Am renuntat sa lucrez cu 2 agentii pe motiv de …

Posted by

Povestea incepe prin toamna anului trecut, prin octombrie mai exact, cand apare o agentie noua care vrea sa colaboram. Discutam putin legat de plata, ii explic ca nu accept plata la termene de 60-90 de zile si incepem colaborarea. Sa zicem ca se numea ABCD PUBLIC. Colaboram o vreme, 2-3 articole pe luna, pentru un client foarte important in piata, asta pana prin primavara cand le emit o ultima factura si nu se plateste. Mai precis pe 10 aprilie 2020 e facuta factura.

Timpul trece, eu insist pe mail cu intrebari legate de plata facturii si nu mai da nimeni niciun semn de viata. Deja ma gandeam ca am luat teapa, dar peste vara, cu alte treburi, aproape ca uit de ei.

Se face iulie sau august (din sistemul de facturi vad ca prima comanda e pe 01.08.2020) si ma cauta o noua firma, sa-i zicem ABC PUBLIC (da, denumirea celor doua firme este incredibil de asemanatoare) si la fel, ma suna sa colaboram, culmea, acelasi client mare, moment in care sunt destul de sigur ca ar putea fi o legatura destul de stransa intre cele doua firme. La fel, plata la 60 de zile, bla bla bla, ii explic noului partener temerile mele, ca nici in ziua de azi firma ABCD PUBLIC nu mi-a platit ultima factura, ca eu banuiesc ca e o alta firma ca denumire, imi explica si respectivul ca din cauza confuziei respective si el are numai probleme pe piata, ca nu sunt primul pe care ceilalti nu-l plateste, ca asa si pe dincolo. In fine, decidem ca sa vina 2-3 comenzi pe luna si la final de luna sa facturez o factura pentru toate comenzile care sa se plateasca in 30 de zile. Acum imi dau seama – comanda si factura facuta pe 1 august erau pentru articolele din luna iunie.

Intre timp, plin de nervi pe prima agentie, ABCD PUBLIC, vreau sa le sterg articolele scrise pentru clientul ala mare, cu greu ma abtin sa nu scriu un articol cu titlul „Draga CLIENT MARE, vezi ca banii de la tine nu mai ajung la mine”. Ma calmeaza si domnul M., spunandu-mi ca daca e ceva, prefera sa plateasca el factura alora, numai sa nu fac scandal.

Decid sa testez serviciul RED BILL de la termene.ro si pun recuperatorii de credite pe urmele primei agentii. La scurt timp dupa asta, se si plateste factura respectiva.

Toate bune si frumoase, am incheiat cu prima agentie, de fapt incheiasem demult si aveam si lucruri mai bune in firma decat sa ma focusez pe chestii negative.

Astept cu nerabdare sa se faca termenul de plata la a doua agentie, ca eram sigur ca nu or sa plateasca la timp. Trece termenul de plata, iau foc, fac scandal pe e-mail, ma suna iar patronul sa se scuze ca el era la mare si ca nu se va mai intampla, ca e doar vina lui si nu vina angajatei lui etc. … (fac mentiune ca dupa aceea nu cred ca s-a mai intamplat sa aiba intarzieri, dar s-au intamplat altele care nu-s neaparat din vina lor). Dupa treaba asta renegociez ceea ce nu imi convenea de la inceput si anume factura la 30 de zile dupa ce trece luna in curs, si ajungem oarecum la numitorul comun pe care il ofer celorlalti clienti, 10 zile de la primirea sau executarea comenzii.

E o zi de vineri incarcata, sunt la atelier, lucrez din greu la firma (ca anul asta nu a fost usor pentru nimeni) si muncitorii lucreaza si ei la casa. Vine un e-mail cu un articol care trebuie publicat azi. In toane proaste, le spun ca le-am trimis factura si public dupa ce se face plata. Incepe sa sune telefonul, desi stricasem ceva la un client si eram foarte concentrat pe ceea ce incercam sa repar…. nu raspund… tot insista… apoi mai tarziu insista destul de mult un alt numar necunoscut de data aceasta. Seara pe la 9 termin treburile si cu mintea putin linistita imi aduc aminte ca eu de fapt asteptam curierul cu o piesa care imi trebuia peste weekend neaparat. Imi dau seama ca de fapt ala de insista cu nr. necunoscut era curierul (din ce am vorbit ulterior cu el, vazuse muncitorii ca lucrau la casa, dar nu are voie sa intre in curte si a stat vreo 20 de minute si m-a tot sunat ca sa imi dea coletul).

Pe langa timpul pierdut a doua zi ca a trebuit sa ma duc la Campina dupa coletul respectiv, facusem altceva mult mai grav, imi incalcasem una din regulile principale in firma, aceea de a raspunde la telefon unui client indiferent de situatie, chiar daca stii ca poate fi unul nemultumit sau care te tine 2 ore de vorba la telefon.

Ce credeti ca se intampla in urmatoarea vineri? Cu aproape aceleasi detalii se intampla fix aceasi situatie, si la fel nu raspund la telefon. La final de zi ratasem iarasi un telefon important si imi zic singur ca sunt un idiot care nu e in stare sa tina cont de propriile lui reguli. Cumva ma intreb daca nemultumirea mea de platile care nu vor sa se faca la 10 zile nu duc la astfel de decizii irationale.

Intre timp, luna trecuta reapare in peisaj ABCD PUBLIC, o spun doar din motive cronologice ca eu nu imi dau seama ca nu e vorba de firma ABC PUBLIC si lucrez si cu ei pentru 2 comenzi (care imi vor crea probleme mai incolo).

Ma contacteaza cineva de la ABCD PUBLIC pe motiv ca nu a primit facturile (eu nervos ma gandesc ca e inca un motiv fals pentru faptul ca au intarziat iar cu plata) si le retrimit pe whatsapp. Nici eu, nici el nu ne dam seama ca de fapt facturile erau generate pe firma concurenta lor. Si culmea, pentru ca stiau ca au de plata suma respectiva, o si platesc.

In urma cu cateva zile ma cauta patronul de la ABC PUBLIC si isi cere scuze ca mai are o factura de plata, eu ma uit in sistem si ii zic ca nu are nimic de plata ca daca avea, cu siguranta tipam eu dupa bani, ca asa fac de obicei.

Azi ma cauta de la ABCD PUBLIC si imi spune ca i-am dat factura gresita, intial reapare paranoia de unde naiba a ajuns la el factura aia pe care scria ABC PUBLIC (firma concurenta) daca nu sunt impreuna si au gresit facturile intre ei, din sistem se trimit facturile pe e-mail la firma pentru care sunt emise, dar din cauza ca ii trimisesem pe whatsapp (ca nu le primise, nici nu avea cum sa le primeasca) le avea si pe cele ale concurentei.

Ma uit in e-banking, vad factura unei firme platita de cealalta, ma ia durerea de cap. Sun contabila sa vad cum rezolv o situatie atat de imposibila. Reiau mailurile cu comenzile la fiecare, reiau facturile fiecaruia, reiau din e-banking platile facute de fiecare. In final ma lamuresc care era de fapt problema si o rezolv. Norocul meu a fost ca nu a platit si ABC MEDIA facturile respective emise gresit, ca altfel nu stiu cum o scoteam la capat.

Decid ca firmele astea doua nu sunt pentru mine, pur si simplu imi poarta ghinion si iau o decizie irationala si incorecta din punct de vedere business – decid sa incetez orice colaborare viitoare cu ambele. Cel mai probabil clientul ala mare, daca mai vrea publicitate pe blogul meu, trebuie sa gaseasca o noua agentie si sa aiba grija ca denumirea ei sa nu aiba cuvinte ca ABCD, ABC sau PUBLIC in denumire.

Le dau un e-mail celor doi, in primul rand le cer scuze pentru greseala creata cu cele 2 facturi buclucase si le spun ca pentru asta le dau un advertorial gratuit pe blogul meu (nu este vorba de acest blog, ci de altul), oferta valabila pana la finalul acestui an. Apoi le spun ca am decis sa incetam orice colaborare viitoare dar daca au deja comenzi vorbite cu clientii lor, pot sa le accept in urmatoarele 30 de zile, chiar 37 de zile (pana la final de an). Apoi le explic cam ceea ce v-am povestit si voua mai sus ca sa inteleaga cum am ajuns in situatia asta.

Sunt curios, voi ce decizie ati fi luat in locul meu? Sunt constient ca multe din lucrurile care s-au intamplat nu s-au intamplat din cauza lor, ci din cauza mea, dar daca o firma, un colaborator reuseste cumva sa te faca, chiar si prin simplul fapt ca iti da un e-mail, sa faci greseli in firma si culmea sa le mai si repeti, oare nu e o decizie buna sa faci un pas inapoi si sa stai mai departe de respectiva persoana (fizica/juridica)?

P.S. Firmele respective nu se numesc ABCD PUBLIC si ABC PUBLIC dar sunt sigur ca vor exista bloggeri de pe o anumita nisa care vor recunoaste despre ce firme si ce client important este vorba. Ii rog totusi, daca isi dau seama de asta, sa pastreze informatia pentru ei, scopul acestui articol nefiind sa arunc cu noroi in cele doua agentii, ci pur si simplu sa incerc sa obtin de la cititorii mei o parere despre cum ar fi abordat ei situatia sau cum ar reactiona intr-o situatie asemanatoare.

2 comments

  1. Scuze ca-ti spun dar, desi-ti cunosc doar persoana „internetica” si nu stiu cum esti in viata „reala”, cred ca ai probleme serioase de „anger management”. La asta probabil se adauga si stresul cu Guvidu 19 si cu ridicarea casei.
    Daca devine chiar un deranj in viata, alegerea ta sa constientizezi si sa rezolvi problema…

    1. Oho, nu vrei sa sti cum eram acum 15 ani :D, atunci aveam probleme seriose acum consider ca sunt bine… probabil e o situatie mai tensionata pentru toata lumea, dar in realitate imi vine sa rad cand ma gandesc ca o firma a platit factura unei firme concurente, asa ca dincolo de faptul ca am stat 2-3 ore sa ma dumiresc ce s-a intamplat, situatia in sine e foarte amuzanta.

Comments are closed.