Mai 11

Antreprenoriat vs Antreprenoriat Social

Antreprenoriat vs Antreprenoriat Social

Traim intr-o lume in continua schimbare, unde afacerile capata forme tot mai diverse si peste noapte apar imperii financiare create dupa aceste noi modele de business, care par sa revolutioneze lumea. Astfel vorbim despre Uber, Facebook, Alibaba sau Airbnb, companii extinse la nivel mondial care, fiecare pe domeniul ei, au revolutionat modelul de business.

 

The world’s largest taxi firm, Uber, owns no cars. The world’s most popular media company, Facebook, creates no content. The world’s most valuable retailer, Alibaba, carries no stock. And the world’s largest accommodation provider, Airbnb, owns no property. Something big is going on.

Astfel, ca antreprenori, ne dorim mereu sa facem ceva care sa schimbe lumea si cumva sa revolutionam modul in care lucrurile s-au facut pana acum. Ne uitam cu respect la astfel de modele de afaceri si ne dorim si noi sa reusim sa avem o contributie oricat de mica la un astfel de model revolutionar. Si facem asta nu doar de dragul de a schimba lumea, ci si pentru ca astfel de modele aduc profituri generoase in buzunarele celor care reusesc sa le creeze si sa le implementeze cu succes.

In toata lumea asta a banilor, probabil tot mai putini ne gandim la modele de afaceri precum cel de mai jos si trebuie sa recunosc ca in primele secunde am fost tentat sa spun ca „un astfel de model de business” nu are cum sa functioneze; si totusi uite ca functioneaza. Si nu e prima oara cand aud despre astfel de modele. Erwin Albu este unul dintre tinerii care au incercat ceva asemanator, la un nivel mai mic in Romania, dar din cate stiu autoritatile i-au pus bete in roate.

Dar cum ar fi sa existe un supermarket la care nu gasesti niciun pret afisat, la care nu gasesti oferta de 2 + 1 gratis, din care sa alegi sa „cumperi” tot ce iti doresti, iar la plecare lasi cati bani vrei sau cat iti permiti? Pare un model de business sustenabil sau posibil macar? Ei bine da, se pare ca se poate si cei de la OzHarvest Market au reusit sa deschida un astfel de supermarket. Clipul de mai jos spune totul, asa ca orice alte comentarii nu-si mai au rostul.

Ma intreb: oare exista indeajuns de multi tineri in Romania care sa se gandeasca si la antreprenoriatul social? Care sa vrea sa faca ceva, nemaivisand la milioanele de euro pe care le valoreaza ideea lui, nemaigandidu-se la profiturile uriase pe care le poate obtine, ci gandindu-se doar la ajutorul pe care il poate oferi celorlalti, pentru ca acesta este punctul de plecare corect in business.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.