mai 15

Avantajele si dezavantajele unei afaceri online

Se discuta mult despre a face bani pe net, s-au creat multe legente despre oameni care fac mii de euro lunar. Multi spun ca bani pe net insemana o mare teapa, altii ca se fac mii de euro. Oare care e adevarul?

Pentru inceput as vrea sa lamuresc o problema. O afacere online nu este cu mult deosebita fata de o afacere offline. Caracteristicile si modul de abordare este putin diferit, dar banii se fac greu si in afacerile online si in cele offline.

Voi incerca sa prezint succint avantajele si dezavantajele unei afaceri online.

Avantaje:

1. O afacere online nu este limitata la o zona anume, de un vad comercial si poti avea clienti din orice colt al lumii.
2. O afacere online are costuri mai reduse din punct de vedere al numarului de angajati, in unele cazuri procesul fiind de pana la 90% automatizat.
3. Costuri pentru spatiu sunt mult mai reduse sau inexistente, in functie de tipul afacerii.
4. Te poti ocupa de ea si cand esti la mare pe plaja cu un laptop conectat la internet sau acasa in pijamale.
5. Cheltuieli reduse in general pentru orice fel de serivici oferite.

Dezavantaje:

1. In cazul vanzarilor online un mare dezavantaj este dat de faptul ca unii cumparatorii prefera sa vada produsul sa il „pipaie” inainte de a-l cumpara
2. In cazul vanzarilor online tranzactiile pot fi frauduloase si pot duce la inchiderea contului de catre procesorul de plati care il folosesti.
3. Investiti mari in imaginea firmei, birouri cat mai luxoase si moderne, sediul intr-o cladire cat mai in centrul orasului.
4. Concurenta mult mai mare

Probabil mai sunt alte 1000 de avantaje si dezavantaje ale unei afaceri online. Daca ma ve-ti intreba daca e mai avantajos sa ai o afacere online decat una offline eu voi spune ca categoric aleg tipul de afacere online, desi firma mea le practica pe amandoua. Pentru a intelege mai bine ce insemana o afacere online si una offline voi lua un studiu de caz in care voi sublinia si avantajele si dezavantajele fiecarui tip de afacere.

Studiu de caz: creare site firma.

Cazul offline:

– Primul drum la client, benzina si timp consumat, se negociaza pretul siteului la 350 euro.
– Incepe lucrul siteului, apar numeroase telefoane si drumuri (iar timp si bani consumati)
– Oferi planul de hosting la 10 euro pe luna.
– Se umple casuta de e-mail cu scrisori nesterse, te suna clientul ca nu merge e-mail-ul, nu se descurca sa faca singur stergerea e-mail-urilor, te urci in masina si te duci sa rezolvi problema.
– Vrea o modificare la site, te suna, te duci sa iei materialele, faci modificarea, te duci sa ii arati ce ai facut, ca in general uita sau nu stie sa se uite cum arata propriul site.
– Clienti sunt din localitatea in care te afli sau imprejurimi.
– Uneori mai dai 100 de telefoane sa ii intrebi daca se mai plateste factura aia pe site.

Cazul online:
– Alege de pe siteul tau de vanzari un template de 40 euro si eventual pentru mici modificari iti mai da 20 euro. Modificarile ti le comunica prin e-mail si in cele mai multe cazuri sunt modificari minore.
– Hostingul il vinzi la 1-2 euro / luna (ca e piata plina de oferte), ii dau un user si o parola de la cpanel si ori are om angajat ori stie singur sa isi configureze casuta de e-mail, sa isi stearga emailurile, practic nu ai probleme cu clientul decat cand vrea mai multa banda sau daca iti pica serverele. Costuri legate de benzina si timp pierdut in acest caz, zero.
– Clientul poate sa fie si din china sau alt colt al lumii, plateste online cu cardul sau, de obicei plateste cand face comanda, adica inainte ca la curve.

  1. Misto exemplele!

  2. tkx 😉 !

Comentariile sunt inchise.