Este mai eficient un canal de comunicare pe e-mail fata de blog? Pentru ca in ultima vreme, cativa oameni din online au trecut de la blog la comunicarea via e-mail si desi nu inteleg deloc aceasta atitudine, ma intreb daca nu eu sunt cel care greseste.
Intai a fost Andrei Rosca, cel care a pornit o chestie foarte misto, numita The Hunger, prin care trimite saptamanal cateva chestii interesante despre dezvoltare personala, NLP, managementul timpului si multe altele. Cand l-am intrebat de ce face asta in acest mod si nu face un blog, a venit cu argumente destul de bune, dar tot nu m-a convins (sunt incapatanat).
Ieri Bobby Voicu a anuntat ca renunta la blog pentru o vreme si de asemenea deschide o lista de e-mail (la care m-am abonat bineinteles din prima) unde ne va trimite „o serie de vreo 20-30 de articole despre Social Media si comunicare online. Saptamanal sau de doua ori pe saptamana.” La el, chestia cu focusul pentru Mavenhut am inteles-o deplin. Ma pune pe ganduri daca nu cumva ar trebui sa fac si eu la fel si sa ma focusez pe cateva proiecte pe care le consider eu la momentul de fata mai importante.
Pana incerc eu sa pricep ce e cu toata aceasta nebunie, vreau sa va asigur ca nu-mi inchid blogul. Indiferent de directiile in care o iau eu, m-am asigurat ca blogul o sa existe inca multa vreme, pentru ca am creat un personaj virtual care nu sunt tocmai eu (desi seamana al naibii de mult cu mine).
Voi ce credeti? Este e-mailul un canal de comunicare mai bun si mai eficient decat blogul? Ati alege la un moment dat sa mutati discutiile pe e-mail? Pentru ca intr-adevar sunt multe lucruri pro si contra celor doua canale, dar, la final, dupa ce fac adunari si scaderi si imi da total cu virgula, parca blogul ramane unealta mea preferata de comunicare.
Nu neaparat. Este probabil la fel de eficienta si face cam acelasi lucru. Insa blogging inseamana mai mult decat atat.
Ăştia-s vulpoi bătrâni. Parcă şi zoso renunţase la blogging, iar acum scrie aproape zilnic câteva articole.
Dragose, nu te poti compara cu cei mentionati de tine. Oamenii au niste bussines-uri din care scot bani. Lipsa de timp i-a indemnat sa renunte la blogging, pentru ca un blog uneori te face sa te simti obligat sa scrii ceva, pentru acei cititori fideli.
Poate o sa ajungi si tu la un moment dat sa nu mai ai timp sa scrii zilnic articole aici, sa ai proiecte in derulare din care sa scoti bani si sa vrei sa scoti mai multi, iar atunci cel mai probabil vei renunta si tu la blogging si vei alege aceasta cale mai la indemana.
Emailurile se mai pot rataci in spam. Interactiunea e mai mica. Cititorul tau stie ca, desi nu a primit newsletterul, articolele le poate gasi pe site si le poate citi de oriunde,fara sa fie conectat la contul de email.Si sunt mai usor de citit articolele pe blog, nu pe email.