Cat costa sa iti faci un magazin online?

Posted by

ecommerceDesi in momentul de fata activez mai mult in industria de publishing, am avut de-a lungul timpului si cateva magazine online. Daca stau bine sa ma gandesc, am in plan sa redeschid unul dintre ele, dar reusesc sa aman mereu acel proiect din lipsa de timp. Si cum am primit destul de des intrebarea asta in ultima vreme, am zis ca pot sa fac un scurt articol despre cat costa sa iti faci un magazin online.

Si probabil multi ar fi tentati sa creada ca se poate si gratis, sau cu o suma modica de bani. Si teoretic se poate, dar practic rezultatele pe care le puteti avea cu un astfel de magazin online sunt zero sau tind spre zero.

Teoretic se poate lua un OSCommerce sau alta platforma online gratuita, instala pe un host, un domeniu si gata magazinul. Asta in teorie, pentru ca in practica lucrurile stau putin diferit. De exemplu, eu daca as vedea un magazin din acesta standard, nu as fi tentat sa cumpar un produs pe o asemenea platforma, decat daca produsul respectiv nu se gaseste in alta parte. Chiar si asa, as avea dubii in privinta calitatii produselor oferite si m-as gandi de doua ori inainte sa cumpar.

Teoretic poti sa dai doua, trei sute de euro si sa adaugi o tema cat de cat aratoasa, sa mai dai inca 100 de euro pe modulele de plata si sa ai cat de cat un magazin mai aratos si oarecum functional. Daca nu ai cunostintele tehnice necesare pentru instalarea temei, a modulelor de plata si a configurarii magazinului online, mai scoti din buzunar inca 50-100 de euro si pentru asta. Nu am facut exact socoteala, dar cred eu ca depaseste pretul de 400 de euro in conditii optimiste.

Daca vrei o solutie profesionala, poti sa alegi sa cumperi licenta de cs-chart care costa undeva la 345$. Dar si aici vei avea nevoie de o tema care sa arate cat de cat bine, plus alte setari si chestii care te pot costa bani, sau timp daca stai tu sa le faci singur.

Daca banii reprezinta pentru tine o problema si nu timpul, atunci poti foarte bine sa urmezi pasii de mai sus si sa incerci sa scazi costurile pe cat posibil, consumandu-ti timp si nervi inutil si ca dupa o vreme sa iti dai seama ca mai bine apelai de la inceput la o solutie profesionala.

O solutie profesionala incepe de la pretul de 499 euro si vine deja cu o varianta comerciala de cs-chart, cu 3 luni de suport pe e-mail (adica se vor stresa altii cu problemele tehnice ale magazinului tau), update la ultima versiune si ceea ce nu e deloc de neglijat, 20 variante de design.

In felul acesta, tu nu ai niciun fel de grija pentru partea tehnica a magazinului tau si te poti concentra pe vanzari, imbunatatirea produselor si promovarea lor. Lasa alti experti in magazine online sa se ocupe de partea tehnica a magazinului.

Dupa cum vezi, si varianta ieftina te duce la un pret foarte apropiat (chiar si mai mare in unele cazuri) de pretul unei solutii profesionale. Si atunci, de ce sa nu alegi de la inceput o varianta profesionala?

Probabil o sa te intrebi si ce alegere as face eu dintre cele doua variante de mai sus. Ca antreprenor, cea mai buna varianta este cea de-a doua, care pare mai scumpa la prima vedere, dar nu este asa. Insa, avand in vedere faptul ca eu am un background tehnic destul de solid, adica stiu sa imi implementez singur module de plata sau chiar sa le si creez in unele cazuri, probabil ca as face greseala sa aleg prima varianta.

Legat de alegeri mai ieftine, am sa va spun o povestioara din care am invatat multe la un moment dat. Daca va aduceti aminte, va spuneam ca mi-am pierdut modemul de internet si am cumparat unul de la cineva care avea doua variante: 300 lei modemul sau 350 modemul decodat in orice retea. Dar eu am zis ca mi-l decodez singur, ca ma pricep. Si am stat doua nopti sa fac asta. Mi-a iesit pana la urma, dar mi-am dat seama ca in timpul respectiv puteam produce de 10 ori mai multi bani decat m-ar fi costat decodarea aia. Deci pentru 15 euro m-am muncit si mi-am facut nervi doua nopti. Asta e una din greselile pe care o fac antreprenorii atunci cand au un background tehnic in spate.

Asa ca nu intotdeauna alegerea care pare mai ieftina e cu adevarat mai ieftina la final. Tu ce ai alege pentru a-ti face un magazin virtual? Stii o varianta mai ieftina decat cea prezentata mai sus?

9 comments

  1. Am vazut unele magazine online pe platforma OpenCart si sunt foarte reusite. Nu prea sunt cu magazinele online dar recomandarea mea pentru un IMM-uri este OpenCart deoarece ofera suport si in limba romana si exista comunitati romanesti pentru suportul acestei platforme.

  2. In cazul ambelor variante, partea dificila incepe dupa ce este totul implementat din punct de vedere tehnic.
    Partea de promovare/marketing dureaza cel putin un an spre deosebire de partea tehnica care se rezolva intr-o luna.

  3. La magazin online sunt costurile de dinainte de construire a lui (produse, contracte etc), apoi setarea platformei efective si a programelor adiacente (cms mag online, email app, tooluri pentru crm/erp daca esti mai maricel, newletter app, project management, time mangement, conturi online pentru analiza, tracking, rapoarte si altele) si abia apoi trebuie sa iei in considerare costurile de operare (oameni anagajati, conturi sau aplicatii platite lunar, produse, contracte, audituri, advertising, that kind of shit) si iti vei da seama ca e ceva de munca in asta. Mai pune ca vei vedea miscare in probabil 6 – 12 luni si iti dai seama ca unul dintre costurile cele mai mari este chiar timpul + energia ta psihica 😀 Have fun 😀 Zic din mica mea experienta.

  4. Cand vrei sa faci o afacere, 500 de euro nu e o suma mare, iti dai seama cat costa sa inchiriezi un magazin undeva in centru. Daca mai pierzi timp si cu comunitatile online, cand mai administrezi afacerea?

  5. Ai dat aici „In felul acesta, tu nu ai niciun fel de grija pentru partea tehnica a magazinului tau si te poti concentra pe vanzari, imbunatatirea produselor si promovarea lor. Lasa alti experti in magazine online sa se ocupe de partea tehnica a magazinului.” , unde ai dat un link catre o firma care se ocupa de partea tehnica, etc, vroiam sa spun ca mai este o firma superr buna si mai ales serioasa cu preturi bunicele care se ocupa si ea de partea tehnica, aceasta firma o puteti gasi aici: comerciabil.ro

  6. Super interesant articolul!

    Ca si adaugare, celor care vand online si trimit colete Ramburs, le recomand Baza Nationala a Clientilor Neseriosi, http://www.ClientiNeseriosi.ro , unde se poate verifica fiecare client nou, se pot adauga cei care nu ridica coletele ramburs si se poate recupera Paguba taxa de transport Tur-Retur, caci vor accepta sa o plateasca ca sa fie scosi ….

    Firmele de telefonie Mobila au Preventel, iar bancile au Biroul de Credit, baze nationale de date cu clientii care au dat tepe in domeniul lor, era nevoie si de o Baza Nationala de date cu teparii Magazinelor Online care nu ridica coletele…

Comments are closed.