Cat costa un fan pe facebook?

Posted by

facebook Daca te-ai intrebat cat costa un fan pe facebook, atunci ai venit, zic eu, la articolul potrivit. Bineinteles ca s-ar putea sa fie mici diferente intre datele obtinute de mine si rezultatele pe care le-ai putea avea tu, dar in general eu cred ca datele sunt destul de relevante.

Am vazut destul de multi bloggeri care folosesc anunturi sponsorizate; insa, din ce am observat eu, majoritatea o fac de pe contul lor de facebook si nu de pe pagina de fani a blogului. Cata vreme costul minim pentru posturi sponsorizate era de 1$ intelegeam, dar acum cand a crescut la 6.99$, nu mai pare chiar cea mai ieftina alegere.

In cazul anunturilor sponsorizate postate pe fanpage, pretul acestora este de 5$ sau multiplu de 5. In cazul meu, 4 euro, 8 euro, 12 euro…. pentru ca eu am setat contul in euro. Odata cu promovarea unui anunt, exista si beneficii colaterale, adica oameni care vad anuntul si decid sa dea like si paginii respective.

Astfel, la un anunt sponsorizat cu 4 euro, am obtinut si 23 de fani (0.17 euro / fan), iar in cazul unui articol sponsorizat cu 12 euro, am obtinut tot 23 de fani astfel pretul platit pentru un fan ajungand la 0.52 euro / fan.

Mai jos aveti doua printscreen-uri ale celor doua articole sponsorizate de care v-am vorbit mai sus.

Tin sa mentionez ca in cazul articolelor sponsorizate, cresterea numarului de fani este doar un efect colateral si nu trebuie sa interpretezi rezultatele doar pe baza acestui parametru. Dupa cum se vede si mai sus, astfel de articole au un reach de 5000-10000 de persoane, probabil mult mai important decat cei 23 de fani adusi in plus paginii tale.

Dincolo de anunturile sponsorizate, care au cu totul alt scop decat cresterea numarului de fani, poti face campanii pe facebook, orientate catre promovarea paginii tale si care duc costul unui fan mult mai jos.

promovare_facebook

Intr-o astfel de campanie care a costat 56 de euro, am obtinut 739 de fani, pretul unui fan ajungand la 0.075 euro. Depinde si de suma alocata, de exemplu dupa prima zi (am avut alocat un buget de 8 euro pe zi) am obtinut doar 68 de fani, pretul fiind de 0.117 euro pentru un fan. Puteti vedea mai jos rezultatele campaniei:

facebook_campaign

In cazul meu, campania a fost targetata pe utilizatori din Romania, dar se poate selecta in cadrul campaniei si o audienta mai restransa bazata pe judetul sau orasul dorit. Cred ca in curand am sa fac o noua campanie targetata pe Ploiesti, pentru ca sunt curios atunci daca cumva creste sau nu semnificativ pretul pentru un fan. De asemenea las pentru un alt articol discutiile legate de activarea acestor fani, sau cum ii faci sa iti promoveze mai departe brandul pe care il detii.

In concluzie, as putea spune ca un fan al paginii tale de facebook costa 10 eurocenti, 1000 de fani putand fi usor obtinuti cu doar 100 de euro. Sunt curios daca cei care organizeaza tot felul de concursuri pe facebook au rezutate mai bune decat cele de mai sus.

17 comments

  1. Cat costa un fan pe Facebook? Depinde de ce beneficii ai de pe urma acelui fan…

    Dupa logica ta ar insemna ca pagina Innei ar valora cam 864.524 de euro… si mai departe tine de bun simt…

  2. Am spus in articol, ca activarea, monetizarea sau alte lucruri legate de fani nu fac subiectul acestui articol.

    Daca ii targhetzi cum trebuie poti avea si beneficii de pe urma lor.

  3. Pai tu ai facut peste 6 000 fani facand astfel de campanii? Sunt curios, din astia peste 6000, cat se converteste in trafic zilnic pe blog? Pana la urma asta conteaza, ca de vandut n-am nimic.

  4. Nu am facut 6000 de fani facand astfel de campanii. Aveam vreo 1500 parca acum doi ani sau ceva de genul, cauta articole mai vechi pe tema asta. Pe 30 decembrie sau in perioada aia am transformat contul meu de facebook cu prieteni in fan page si apoi am facut merge la cele 2 pagini. Pe 15 Octombrie 2010 mi-am creat fan-page-ul deci a durat ceva timp sa ajung la astia 6000.

    La intrebarea a doua e foarte greu sa iti dau un raspuns. Ai in articol doua posturi sponsorizate, unul cu 4 euro care a generat 86 de vizitatori pe blog si altul cu 12 euro care a generat doar 14 vizitatori pe blog. Adica au dat click pe linkul din postul sponsorizat.

    Ca sa iti raspund la inrebare trebuie sa caut pe o luna intreaga toate posturile sponsorizate, sa scad traficul trimis de ele si sa compar cu datele din analytics. Chiar si asa ramane intrebarea. Am avut un articol sponsorizat, vazut de 10.000 de oameni (reach) si pe care au dat 14 insi click. Daca nu era articolul sponsorizat oare nu tot aia 14 insi dadeau click pe link?

    De asta am si spus in articol ca nu vreau sa discut de rezultate, activarea lor, conversie.

    Daca din aia 6000 convertesc 20 de vanzari in ProfitShare oare imi scot toti banii bagati in campaniile de pe facebook?

  5. Multumesc de raspuns. Legat de ultima fraza a comentariului tau, ai mare dreptate. Normal ca te scoti. Nu m-am mai gandit si la profitshare.

    Ma bate gandul sa fac si eu o investitie ceva cu campaniile astea de pe fb. Chestia e ca nu stiu inca daca sunt rentabile. Nu e o problema daca bag 50 euro, dar sa stiu ca se vor convertii in trafic.

    Pana acum n-am apelat nici la articole sponsorizate. Nu prea vreau sa risc si sa-mi bat joc de munca mea, cu toate ca daca gasesc bloguri de nisa, nici nu se pune problema. Un link catre homepage in continut, nici nu il miroase nimeni.

    Am sa ma gandesc zilele urmatoare la ceva..

  6. Nu pot sa iti zic nici sa bagi, nici sa nu bagi. Sunt si eu putin sceptic. Daca fac anumite experimente si bag bani s-ar putea ca scopul meu sa fie total altul decat acela de a convertii ceva.

    Eu lucrez foarte mult la Haotik la partea de branding. Interesul meu e sa imi vezi acolo in dreapta la sponsorized story fata mea si numele de Haotik.

    Exemplu cu profitshare era doar un exemplu, nu am pus pana acum niciodata linkuri de afiliere pe fan-page, sau daca am pus nu-mi aduc aminte acum.

    Nu am discutat in articol despre conversii si toate chestile de genul asta pentru ca nu am ce date sa ofer. Nu ma incanta cu nimic faptul ca am 6000 de fani, ma incanta ca cel putin teoretic ca „bannerul” meu a fost afisat de 74.000 de ori oamenilor. Ma indoiesc ca a fost afisat la 74.000 de oameni diferiti si probabil unii l-au vazut de mai multe ori, ceea ce imi convine de asemenea.

    Sa-ti dau alt exemplu, sa zicem ca bag 1000 de euro in facebook ads si fac targetarea pe Ploiesti. Asta inseamna ca 90% din oamenii care stau pe facebook si si-au setat Ploiestiul ca oras de domiciliu vor tot vedea bannerul ala. Nu ma intereseaza cati dau like, nu ma intereseaza cati viziteaza blogul. Ma intereseaza ca atunci cand vi la Ploiesti si intrebi de Haotik, din 10 oameni 9 sa iti spuna ca a auzit undeva numele asta si i se pare cunoscut. Branding.

    Exemplu cu 1000 de euro, Ploiesti, etc este un exemplu pur teoretic. Nu cred ca am interesul nici sa fac o campanie targetata pe Ploiesti, nici sa fiu atat de nebun ca sa bag 1000 de euro in asa ceva. E doar un exemplu cu locatie restransa si buget mare care sa te faca sa intelegi mai bine de ce am dat banii pe campania asta.

    La articole sponsorizate am alte scopuri, alta distractie. Daca iti mai raspund mult in comentarii o sa raman fara viitoarele articole pe tema asta, asa ca mai ai rabdare ca mai fac experimente si dupa cum vezi le comunic pe blog sa invatati si voi din ele.

  7. Si am uitat sa pun un 🙂 iar zice lumea ca-s prea serios si ma supar 🙂

  8. @Diana, @Haotik: din ce vad eu are legatura

    Am inceput o campanie de 7 zile pe fb si la inceput au fost setari standard, apoi le-am modificat cu target-uri din ce in ce mai adanci.

    Initial pretul a fost cel pe care il spune si Haotik (0.10$/like). Dupa prima target-are pretul a crescut la cca 0.20$/like si in acest moment este de 0.34$/like.

  9. Multumesc de informatii. Posibil sa fac si eu un experiment pe Ploiesti macar de 8 euro sa vad ce iese. Am observat de asemenea ca dupa prima zi pretul era cam 0.12 euro si a tot scazut pe masura ce continua campania. De aceea am aproximat 0.10.

  10. Mi se pare interesant experimentul tau. Nu reusesc sa imi explic rata mare de CTR obtinuta de peste 1 %. Sunt in faza de documentare pentru rularea de reclame pe facebook si peste tot am citit sa ma astept la un CTR de 0.02 – 0.05 % nicidecum 1% sau mai mare. Ce CTR e normal la reclamele facebook de tipul „promoted posts” ?

    Alta intrebare daca ai finalizat testul din mesajul de pe 10 iunie 2013 : daca ai adaugat ca target varsta, sex si ora pe romania, ti-a iesit un cost pe like statistic mai apropiat de 1 $ sau 0.7 euro ?
    Tot asa din ce am citit pe bloguri si comunitatea facebook ar trebui sa ma astept la 1$ per like dar aici vad ca ai obtinut like-uri si cu 0.15 $

  11. Sincer nu mai stiu acum, la un moment dat am avut si o promovare pe alta tara, tot asa ca experiment. aia cu 0.15 e pe general fara targetare.

    Sa nu fi socotit eu gresit si sa fie 0.1% si nu 1%…. is cam haotic 🙂

  12. Acel 1% nu era calculat de tine, este in ultima poza care prezinta rezultate din promoted posts. Mai am o intrebare : cand promovezi o postare am inteles ca facebook estimeaza 3 chestii cost, reach si tu alegi durata . Daca schimbi durata creste costul ? Daca reach-ul e 1000 de „people” inseamna automat 1000 de impressions sau mai putin ?

Comments are closed.