Cat de util este un site pentru un hipermarket?

Posted by

cora_hypermarket Saptamana aceasta o sa va vorbesc despre site-uri, sau mai bine zis, despre hiper-site-uri, daca le putem numi asa, pentru ca site-ul unui hipermarket este impropriu numit site, pentru ca este mai repede o platforma cu tot felul de chestii utile, care sa te ajute sa ajungi mai repede la produsele cautate.

Inainte de a va spune cate ceva despre platforma celor de la Cora, am sa va vorbesc despre cum ar trebui sa fie un astfel de site in viziunea mea.

Ce-mi doresc eu de la un site al unui hipermarket

In primul rand, as incepe cu impartirea platformei in doua mari parti, consumer si corporate. Pentru ca pe site trebuie sa se gaseasca usor atat informatiile legate de produse, promotii si toate celelalte parti care ar putea interesa pe un consumator, cat si o parte de corporate, unde sa gasesc informatii despre companie, locuri de munca disponbile si, de ce nu, daca am o ferma si la numaratoarea oualelor mi-a dat bine de tot cu plus, sa pot gasi persoana potrivita de contact pentru a incepe negocierile. Inca nu-mi dau seama daca ma ajuta cu ceva locatiile in care se gasesc magazine, pentru ca in general stiu unde se afla hipermarketul si sunt mai mult interesat de produsele si preturile pe care le are acesta, cred ca aceasta zona as muta-o in zona corporate, de asemenea.

In partea de consumer, mi-as dori o platforma online cat mai usor de utilizat in care sa pot gasi relativ rapid produsele de care am nevoie, stocurile lor si bineinteles pretul. Multa vreme am iertat supermarketurile pentru faptul ca nu au toate produsele afisate pe site, gandindu-ma ca au sute de mii de produse si e foarte greu sa ai o astfel de baza de date cu stocuri si preturi actualizata in timp real. Platforma celor de la eMAG a aratat ca acest lucru este foarte posibil; desi nu este un supermarket, au un numar de produse la fel de numeros precum un supermarket.

Tot in partea de consumer as integra si social media, dar aici cred ca as putea face un articol separat, pentru ca problema este destul de delicata si, de exemplu, eu unul ma vad fan Coca-Cola, ma vad fan Samsung, dar mai greu ma vad fan al unui supermarket. Da, ii dau like pentru a fi la curent cu diverse promotii care au loc, dar cred ca e mult mai greu de obtinut acel love brand la care toata lumea spera.

De asemenea, vad foarte util catalogul de produse in care sunt si promotiile si produsele cele mai vandute si pe care il primesc de obicei in cutia postala. Ar fi o economie la hartie, deci are si o tenta ecologica scoaterea catalogului din print, ar fi si mai simplu de urmarit si citit. Aici am o mica dorinta care nu stiu cat de utila este altor consumatori, dar pe mine m-ar ajuta foarte mult, as dori catalogul in format .pdf. De cele mai multe ori, pe ecranele laptopurilor, daca vezi intreaga revista, totul e prea mic si trebuie sa dai zoom; nu prea este atat de util sa tot mergi prin diverse zone ale paginilor doar de dragul de a avea un catalog care seamana cu cel real. Poate pe site, pentru cei neformalizati cu tehnologia, este util si un astfel de catalog, dar eu as prefera sa primesc pe e-mail in format .pdf catalogul pe care sa-l pot urmari full screen, pagina cu pagina.

Cora Supermarket Website – plusuri si minusuri

Plecand de la ce v-am spus mai sus, ce doresc de la o platforma online a unui supermarket, am sa analizez cateva aspecte ale platformei cora.ro si am sa va vorbesc in special despre lucrurile care mi-au placut la aceasta platforma.

Loader-ul

O chestiune super tare in cadrul acestei platforme, desi se incarca foarte rapid site-ul si abia ai timp sa o vezi, cred ca multi nici nu au realizat ca website-ul are un loader, eu am observat-o datorita faptului ca sunt in tren pe o conexiune mobila. De obicei, acesta arata simplu si iti spune cat timp mai ai de asteptat pana la incarcarea paginii. Mi se pare genial, daca tot astepti cu o pagina „alba” in fata sa se incarce siteul, si faptul ca au pus acolo conturile de social media.  E o idee pe care nu am vazut-o pana acum in alte loadere si care are un mare plus de la mine.

Social Media

Jumatate de pagina acoperita cu conturi de facebook nu ma atrage foarte mult. Faptul ca se poate customiza acea jumatate de pagina si micsora de la 3 coloane la o singura coloana imi place. Faptul ca dupa ce am inchis site-ul si revin iar pe el, face ca acea setare sa revina la 3 coloane. Este de asemenea interesant faptul ca promoveaza conturile de facebook ale fanilor. Nu-mi dau seama cine si dupa ce criterii ajunge acolo, probabil cei care au dat like paginii in ordine aleatoare.

Meniul principal

Desi este foarte vizibil, asezarea lui cu text centrat nu imi place, nu da dovada de profesionalism si pare un site facut de un licean, chiar daca toate celelalte elemente de java script arata ca in spate s-a aflat o mana de profesionisti, meniul ala centrat nu da deloc bine. In plus, nu contine chiar informatiile de care as avea eu nevoie. Undeva in partea dreapta sunt cateva din butoanele care ma intereseaza cel mai mult.

Cora digital

In partea drepata, de dimensiuni minuscule, in comparatie cu restul butoanelor de pe site, se afla ceea ce ma intereseaza cu adevarat, partea de consumer, despre care va vorbeam la inceputul articolului. Te redirecteaza pe un alt site, coradigital.ro, probabil parte din vechea platforma. Acolo, as spune ca se apropie cat de cat de ceea ce mi-as dori eu de la o platforma a unui hipermarket. Totusi pe acest site bate vantul pe rafturi, adica produsele sunt foarte putine si, daca ma duc pe categoria Audio-Video, apar la gramada toate produsele din aceasta categorie. Poate eu sunt interesat doar de o camera video si atunci mi-ar fi foarte util sa ajung la sectiunea de camere video, nu sa vad inainte zeci de televizoare. E drept ca la numarul de produse actuale, nici nu are sens o asemenea sub-categorie, dar cum spuneam, aici mai e de lucru.

Alaturi de acest buton (care m-a atras cel mai mult) sunt si alte butoane care duc catre Produse Cora, Cora Bebe si Cora Fashion. Nu e rea deloc aceasta separare pe categorii de produse, dar, din nou, as vrea sa vad ca este integrata in platforma principala si promovata cat mai vizibil ca este principalul punct de atractie al unui astfel de website.

Forum

Prima intrebare cand am vazut forum, a fost sa ma intreb la ce e util un asemenea forum, dar am gasit acolo o comunitate foarte puternica si interesanta. Cred ca este un plus si acest aspect al site-ului.

Catalog

Asa cum va spuneam si la inceput, nu e chiar cel mai usor de navigat pe o pagina care nu incape pe ecranul laptopului, iar miscarea mouse-ului care stabileste care zona a paginii este afisata nu este tocmai lucrul care sa imi placa cel mai mult. Aici e destul de dificil sa imi dau seama daca ma insel sau nu,  pentru ca ar trebui intrebati acei utilizatori non-tech despre cum apreciaza catalogul. Totusi, eu as vedea mult mai util un format asemanator cu cel din Power Point, unde in dreapta vertical sunt afisate paginile catalogului pentru navigare rapida, iar in restul zonei de ecran se poate face scroll de la o pagina la alta.

Probabil ar mai fi multe de spus, dar prefer sa inchei aici, platforma este una deosebit de interesanta, are mult java script si efecte in ea si se misca impecabil. Cert e ca cei care au construit-o au fost profesionisti. Cu toate acestea, as fi preferat ceva mai simplu, fara multe efecte speciale si care sa imi ofere exact ceea ce am eu nevoie, informatii despre produsele aflate in magazin.

Acest articol este scris in cadrul campaniel Blogal Initiative si va invit si pe voi sa participati la aceasta campanie. Sunt patru premii, constand in cate o tableta Prestigio PMP5570C DUO + punctele despre care deja cred ca stiti cu totii.

7 comments

  1. Intrasem acum cateva zile pe cora.ro si tot ceea ce cautam pe pagina lor era Search-ul. In afara faptului ca era ascuns in dreapta, nici nu mergea momentan 😀
    Partea cu social media aglomereaza pagina principala..

  2. wow..sincer chiar nu am bagat de seama site-urile lor :D.. acum am intrat oentru prima data..snicer cred ca e util 😀

Comments are closed.