CFR in teste

Posted by

De câteva luni, văzând ca nu mai îmi ajung banii şi ca în loc sa scap de datoriile din toamna, căpătate odată cu motocicleta, mai rău ma afund în datorii, am început sa notez fiecare leu pe care îl cheltui şi sa încerc sa optimizez la maxim cheltuielile pe care le fac. Astfel, în luna Martie naveta m-a costat 1177 RON iar în luna Aprilie, nemaiavând bani de asigurare, am lăsat şi maşina pe bara şi am trecut pe motocicleta. Astfel pe luna Aprilie am scăzut cheltuielile legate de transport la 928 de RON. Nefiind suficient, am început sa caut soluţii şi mai ieftine, şi am zis sa încerc astăzi măcar de proba trenul. Si ziua mea a arătat cam asa:

7.10 trezirea (îmi ia cam 30 de minute din momentul în care ma scol din pat sa ies pe uşă)
7.45 ieşit pe uşă
8:00 ajuns în gara la sud
8.10 venit trenul în staţie
8.50 ajuns în gara Bucureşti nord
9.00 venit autobuz 182
9.15 ajuns în fata firmei

JOB

6.30 observat cât de târziu e ceasul şi plecat spre tren
7.20 ajuns în gara luat bilet la primul tren disponibil
8.10 ora de plecare a trenului
8.30 ora de plecare a trenului după ce s-au anunţat 20 de minute întârziere
9.10 ajuns în gara Ploieşti Vest
9.30 acasă (am avut noroc ca m-a luat soţia cu maşina de la gara)

Pe scurt, timpul de deplasare la ducere este de 1:30 h în cazul în care ajung în 20 de minute la gara cu maşina personala şi, bănuiesc ca dacă nu îmi face nici un fel de cadouri CFR-ul cu câteva întârzieri şi ştiind la ce ora e trenul, plec cu 30 de minute înainte de la firma ca în funcţie de cum vine autobuzul sa prind totuşi trenul rezulta tot 1:30+ la întoarcere.

UPDATE: Azi am plecat la 7.30 din casa şi am ajuns la 10 în firma, deci doua ore jumate este un timp mult mai realist pentru naveta. Partea buna însă e ca dacă ma obişnuiesc asa de la gara de nord pot ajunge uşor cam oriunde în Bucureşti, şi astfel rezolvam cu principalul avantaj care îl aveam la 1and1, locaţia.

Diferenţa de timp fata de naveta cu maşina nu e foarte mare, dar nici mica. Cu maşina e cam o ora la ducere şi una la întoarcere, şi la fel şi cu motorul dar cu motorul e mai dificil când sunt condiţii meteo nefavorabile (ploaie în special dar şi temperaturi scăzute sau vânt puternic). Dar, cu toate acestea, programul meu la naveta cu maşina arata asa:

9:30 trezit
10:00 ieşit din casa
11:00 ajuns la munca (plus minus câteva minute în funcţie de trafic şi semafoare)

JOB

19.30 plecat de la job
20.30 ajuns în casa

Oricum pentru 280 RON cât pare sa coste la prima vedere opţiunea cu trenul, pare sa nu mai conteze toată oboseala acumulata în plus sau faptul ca o sa dorm neîntors în weekenduri ca sa recuperez orele de nesomn din timpul săptămânii.

8 comments

  1. De ce te costa naveta cu masina 11 mil ??
    Eu dupa niste calcule aproximative dau acum cam : 170 lei pe saptamana, deci 170×4 = 680 lei. Sa zicem 748 in 22 de zile de naveta. (bine eu plec din Bariera bucuresti si ma opresc la piata presei – dar asa mare e diferenta ? )

  2. Intradevar eu mai merg juma de ora prin oraş pana ajung în bariera, la punctul tău de plecare, dar nu cred doar acolo se regăseşte diferenţa. Dar cifrele sunt luate de la 1 la 31 ale luni, probabil e şi un drum doua la Carefour după mâncare în banii aia, poate am intrat cu un plin în luna următoare. Adica am făcut un plin pe 31 ca nu mai aveam, etc. E suma banilor dati pe benzina in luna respectiva pentru ca am obiceiul de câteva luni sa notez fiecare cheltuiala, chiar şi un cola mica de 3 lei dacă mi-am luat o notez acolo. Si din păcate suma tuturor acestor cheltuieli pe care le fac, fără sa dau eu banii vreodată pe mâncarea de la Carefour depăşeşte salariul meu. Noroc ca am vândut 2 laptopuri, un telefon, şi încă mai găsesc diverse prin casa de vânzare. Cred ca în curând o sa vând şi motorul dacă vad ca nu reuşesc sa ies din groapa în care m-a băgat.

  3. Deci din punctul asta de vedere CFR rocks.
    Dar nu cred ca ti-a fost prea comfortabil in tren… adica trebuie sa fii dat de vreun ciudat p-acolo care sa faca vreo idiotenie, sau care sa miroasa urat, etc.

  4. Mai, pe mine tin minte ca ma costa naveta in jur de 500ron pe luna. Ce-i drept, strict naveta, si fara uzura sau intretinerea masinii. Combustibilul.
    Acum n-as mai zice sa-ti spun asa sigur….. Totusi pana la 1177ron, e cale lunga….

  5. @Emm : deocamdata am scapat de mirosuri si am nimerit bine.
    @Laura: traiasca bmw-ul ala al tau pe gaz. Dar cand ai pus ultima data benzina, te-ai mai uitat la pret.

    Si cum spuneam daca am prins un plin in ultima zi a luni atunci sunt 200 ron care defapt i-am consumat in zilele luni urmatoare.

  6. ai si alte avantaje daca mergi cu trenul, in afara de pret:
    – ai timp sa citesti in tren
    – scade riscul de accident rutier
    – cunosti oameni noi sau te mai intilnesti cu cunoscuti vechi
    – faci mai multa miscare in fiecare zi

  7. Nu e atat de neagra naveta. Poti sa pierzi timp sau poti sa il castigi – depinde pur si simplu din ce perspectiva privesti. (Am facut si eu anul trecut naveta Pl-Buc si stiu cum e.) Anul trecut, in tren, am citit o multime de carti – ceea ce ma face oarecum nostalgic :))

    Exista abonamente lunare CFR pentru accelerat – 197 RON (pentru rapid si IC trebuie platit supliment), dar posesorul nu are si loc (prinde ce ramane).

Comments are closed.