mai 14

Mobile Marketing Conference 2010 – Pareri si impresii

mobile_marketing_conference

In primul rând ţin sa ii mulţumesc lui Manafu pentru ca m-a invitat. Mi-a plăcut, am învăţat sau am aflat o groaza de lucruri noi, m-a făcut sa-mi dau seama ca deşi părea, ca mobisite-urile nu mai contează asa mult (în accepţiunea mea), sunt şi vor fi tot mai importante în viitor.

Din lucrurile care mi-au rămas în cap şi le consider foarte importante chiar dacă sunt ştiute de toată lumea este faptul ca într-adevăr mobilul îl ai în permanenta cu tine şi este un instrument de comunicare tot mai folosit. Mi-am dat seama ca deşi am avut tot felul de smartphone-uri la viata mea, le-am folosit prea putin pentru comunicarea extra voice.

De asemenea am înţeles ca telefoanele mobile pot fi un instrument foarte bun de comunicare cu clientul şi ca marketingul prin canalele de genul sms, coduri 2d, etc da rezultate foarte bune. Am înţeles din studiul de caz de la PETROM ca totuşi este un canal de comunicare cu clienţii destul de scump.

Am mai înţeles ca totuşi, deşi am un laptop foarte portabil şi aproape la fel de omniprezent ca si telefonul in viata mea, ca exista totuşi momente în care laptopul oricât de mic ar fi tot nu poate suplini comunicarea prin mobil. Dacă stau juma de ora in metrou pot sa scot laptopul dar totuşi în cele 5 minute în care aştept metroul tot telefonul rămâne de baza pentru a comunica prin sms/twitter/facebook.

Au fost câteva prezentări de care nu am fost foarte incantat si de unele care m-au incantat mai mult decât ma aşteptam.

Prima prezentare a lui Dragos Stanca mi-a plăcut cel mai mult, de aceea voi reveni cu un articol special dedicat acestei prezentări, iar prezentarea doamnei Carmen Holotescu a fost prea obositoare si prea plina de detalii deşi au fost foarte interesante ideile din ea. Pe scurt ii recomand doamnei Holotescu sa pună pe altcineva din firma sa tina prezentările pe viitor deoarece lucrurile pe care le face firma Timsoft sunt foarte interesante in special clientfidel.net care se poate aplica in enorm de multe domenii de activitate.

Ce nu mi-a plăcut a fost studiul de caz de la Party TV, şi nu atât ca nu era interesanta aplicabilitatea sistemului celor de la Simplus cât modul în care era folosita. Adică nu consider personal ca prezentări despre telechat prin sms îşi au locul la asemenea conferinţe. Dacă am fi avut un canal de sms erotic s-ar fi vorbit şi despre asta la conferinţa? In opoziţie cu campania PartyTv mi s-a părut plina de bun simt campania celor de la Murfatlar aveau oarece jena legate de postul pe care şi-au făcut campania sau care au explicat ca vor sa îşi vândă marfa şi nu sa transforme clientul într-un  alcoolic.

Înfiinţarea unei asociaţii care sa se îngrijească de bunele practici şi mariere în domeniul marketingului prin canalele de comunicare mobile mi se pare o idee foarte buna, dar nu ştiu cât vor reuşi sa impună în fata marilor operatori, pentru ca asa cum am spus şi în timpul conferinţei, pe ei nu ii costa nimic sau aproape nimic, asa ca nu ii interesează dacă eu nu reacţionez niciodată la ele, ei continua sa trimită un asa zis SPAM care nu e SPAM. Dacă în cazul celor de la Petrom au făcut geotarghetare după locaţia benzinăriilor în cazul celor de la Vodafone şi Orange nu ii interesează decât sa dea mesaje cât mai multe poate poate îşi încarcă cineva cartela în urma „superofertelor” lor.

qrcode_haotik_roDeşi pare o porcărie la prima vedere codurile 2d sunt un instrument extraordinar de a măsura rezultatele unor campanii din off-line, dar pentru asta trebuie sa existe şi o piaţa a consumatorilor cu telefoane mobile care sa foloseasca codurile 2d sau sa aibă pe telefon aplicaţia care ştie sa le citească si sa le interpreteze. Deşi exista client în java şi nu trebuie neparat un smartphone pentru ele sunt sigur ca din păcate doar câţiva utilizatori au auzit despre ele sau le folosesc. Aici o campanie cu premii pentru cei care le folosesc ar duce la învăţarea clientului sa se uite după aceste coduri 2D. M-am jucat şi eu puţin cu un generator, şi va las pe voi sa vedeţi ce scrie în imaginea din stânga dacă sunteţi curioşi.

Asa cum s-au plans si altii, foarte multe cifre, foarte greu de retinut, asa ca pentru cei interesati de aceste detalii le recomand cateva din prezentarile expuse in cadrul conferitei: Tendinte in web si Marketing Mobil – Dragos Stanca, Expansiunea mobile marketing-ului prin canale alternative de comunicare – Andrei Tudose, Cat de mobil este marketingul entertainmentului – Alina Constantinescu

Despre eveniment au mai scris si alti (blogerii oficialii si nu numai) si puteti citi aici ce a scris Titus Calpilean, Emil Dragota, Corina Georgescu.

P.S. Urmează zilele viitoare câteva analize si discuţi legate de conferinţa, defapt 2 articole separate una despre prezentarea lui Dragoş Stanca mult mai detaliata şi una despre impactul în social media, poate scriu şi una despre socializarea personala in cadrul conferinţei, adică cu cine m-am băgat în seama şi cu cine am stat la discuţii in pauze.

Ti-a placut acest articol? Sustine-ma pe Patreon!