iul. 11

Concurs: O carte pentru cititori (Gastromonie)

Pentru ca e vara, si sunt destule produse naturale pe piata astfel incat sa putem lasa deoparte mancarurile bazate pe carne si care cad greu la stomac, am decis sa aleg pentru urmatoarele doua saptamani o tema la mare cautare in zilele noastre si anume, aceea a mancatului sanatos. Si cum in libraria online Libris sunt destule carti despre acest subiect, am zis de ce sa nu fie aceasta tema concursului nostru.

In plus am zis ca e timpul sa facem ceva si pentru domnisoarele si doamnele care ma citesc, asa ca concursul acesta este mai mult pentru ele chiar daca se pot baga si domni pasionati de gastronomie si hrana sanatoasa.

Asadar lasa un comentariu cu raspunsul tau la intrebarea: „Cum mancam sanatos?” si la finalul concursului voi alege pe cel care a dat cel mai frumos raspuns, pentru a ii da o carte de Gastronomie, la alegere, daca pretul acesteia este sub 50 de ron, si daca bineinteles se gaste in rafturile librariei Libris.

Dupa cum v-ati obisnuit deja, concursul dureaza doua saptamani si duminica inaintea unei noi editii primiti rezultatul concursului si se anunta castigatorul.

  1. Mancare sanatoasa? Nici gand! Gandeste-te la toate chestiile pe care fermierii le dau animalelor pentru a creste mai repede, gandeste-te la toata poluarea din atmosfera, a carei reziduuri se afla pe mancarea noastra.
    Cu toate astea, exista o cale de mijloc: se numeste bunul simt. Bunul simt spune asa:
    1. putem manca orice, atat timp cat nu depasim limitele;
    2. de preferat, ultima masa din zi pentru cei care nu au o activitate fizica intensa, sa fie pana in ora 6 seara.
    3. alimentele predominante sa fie carne slaba si legume, dar si ceva grasimi, pentru a proteja inima si alte organe;
    4. carnea, in loc sa fie prajita in tigaie, poate fi prajta pe un grill sau preparata la abur, tocmai pentru a nu mai acumula ulei.
    5. painea nu e un aliment interzis, insa e o sursa de carbohidrati lenti, drept pt care nu e recomandat sa fie inclusa in masa de seara;

    In principiu, acestea sunt regulile de baza pentru a manca cat mai sanatos.

  2. Trebuie sa-ti impui tu singur o alimentatie sanatoasa, corecta si rationala, fara constrangeri, dar si fara abuzuri, Hrana ta, adica mancarea si bauturile pe care le consumi de cateva ori pe zi, e bine sa fie echilibrata: nici excesiva, nici saraca in substante nutritive.
    Pentru a creste armonios si a avea un trup suplu, puternic, frumos, trebuie sa consumi alimente variate cate putin din fiecare. Daca mananci dupa instinctul nesatios al poftei si consumi, de pilda, multe ciocolate, prajituri sau inghetate, s-ar putea ca, mai tarziu, sa regreti amarnic.

  3. Inca o chestie, stiati ca grasimile depuse pe corp datorate consumului de margarina, nu mai pot fi arse decat extrem-extrem de greu?

  4. Mâncarea sănătoasă… E povestea vieţi mele. Natura m-a dotat prinţe altele cu o boală autoimună de piele care îmi solicită creativitatea la maxim datorită faptului că pentru a o controla am nevoie de cantităţi foarte mari de antioxidanţi şi în acelaşi timp nu sunt de acord cu medicamentele care „ar rezolva problema asta” pentru că sunt, culmea, dăunătoare sănătăţii.
    Astfel că întotdeauna am fost interesată să găsesc reţete cât mai sănătoase şi cu multe legume.
    Zilele acestea mă gândeam la ce salată îmi mai pot face, căutam pe net diverse combinaţii când am realizat că toată viaţa am mâncat practic acelaşi lucru, cu foarte mici variaţii şi am decis să încerc în limita alimentaţiei sănătoase pe care am adoptat-o reţete din bucătăriile lumii. La birou deja am ajuns a fi cunoscută supă cremă verde (de broccoli sau dovleci) şi pentru combinaţiile ieşite din comun ale salatelor.
    Săptămânal îmi fac meniuri care să conţină aproximativ tot ce este posibil să am o alimentaţie organizată şi bogată. Însă pe listă am întotdeauna salată de legume crude (de obicei în funcţie de sezon – pentru că sunt mai bogate în nutrienţi şi mai gustoase) la care alternez cu brânzeturi (cât mai puţin procesate şi cu termen de valabilitate scurt, carne slabă de pui, vită, peşte sa fructe de mare sau chiar paste din faină integrală (care îmi plac foarte mult).
    Ouăle încerc să le iau de la ţară sau în cazul în care le cumpăr din magazin măcar să provină de la găini crescute la sol. Limita mea este de un ou pe zi pe care îl prepar la teflon (fără ulei) sau fiert.
    Fructele le iau în cantităţi mici şi foarte mici pe cele cu cantitate mare de zahăr. Dulciurile mi le prepar singură, iar de cele mai multe ori sunt făcute fără creme complicate şi / sau trecute prin diverse procese de preparare.
    Carnea o aleg astfel încât să respecte principiul diversităţii (câteva zile de peşte, câteva zile de carne de pui sau curcan, vită). Înainte de preparare o curăţ de grăsime şi de piele şi o fierb sau o gătesc la cuptor sau fie pe grătar.
    Când mă refer la carne aici nu sunt incluse mezelurile şi nici pateurile, excepţie fac cele pregătite în casă de mama (şi care nu sunt de porc).
    Însă după fiecare perioadă se carne am grijă să fac şi o detoxifiere a organismului, perioadă în care mănânc numai legume crude şi lapte bătut.
    Să nu mă înţelegeţi greşit, încerc să îmi organizez mesele aşa tocmai pentru că sunt o mare pofticioasă şi o mare gurmandă – lucru foarte dăunător pentru o fată J.
    După toate acestea ţi să menţionez că tenul meu arată extraordinar, pielea şi părul sunt strălucitoare, unghiile tari, iar răcelile stau departe de mine. Astfel că dintr-un copil bolnăvicios şi alb că o telemea am devenit mai sănătoasă şi mai rezistentă la boli decât oricare alte persoane pe care le cunosc. Iar acest lucru se simte şi este extraordinar.

  5. fara prajeli… fara prea multi carbohitrati… de preferat alimentele nemodificate termic adica cum se gasesc in natura

  6. O alimentatie sanatoasa inseamna un organism sanatos. Atat timp cat produsele sunt proaspete si stii sursa lor de provenieta poti considera ca esti „la adapost”. Carnea, la fel ca si legumele e in regula din acest punct de vedere. Nu conteaza cum prepari mancarea in masura in care nu ai probleme cu bila sau ficatul. De preferat evitarea produselor fast food, care nu contin elementele necesare functionarii normale a organismului. Eu nu mai mananc de ani buni asa ceva si prefer sa imi prepar singura mancarea. Sa fiu sigura :))

Comentariile sunt inchise.