Decat sa faceti liste, mai bine incercati Google Calendar

Posted by

Aud des vorbindu-se despre liste de obiective, liste cu task-uri, liste si iarasi liste. Si probabil nu e rau sa faci liste uneori, dar eu prefer de cele mai multe ori sa folosesc Google Calendar. In felul acesta nu exista o lista interminabila de task-uri si exista si un termen pana cand, cel putin in teorie, task-urile alea trebuie finalizate. Astfel, un lucru pe care il am de facut primeste si un termen de finalizare.

Desigur, acum sa nu ma credeti usa de biserica; mi se intampla de multe ori sa mut task-uri de pe o zi pe alta, cand in perioadele de timp aglomerate nu apuc sa fac tot ceea ce mi-am propus, mai ales ca uneori imi propun 12-14 ore pe zi si reusesc doar 8-10, sau apar si lucruri neprevazute. Task-urile importante le aman doar 2-3 zile, iar daca un task ajunge sa fie mutat de-a lungul mai multor saptamani (cam doua), atunci imi asum faptul ca cel mai probabil nu voi avea niciodata timp de task-ul respectiv si, decat sa-l car cu mine „in spate”, prefer sa imi asum faptul ca nu-l voi face si il sterg.

De asemenea cand sosesc task-uri noi, inainte de a accepta o noua colaborare sau chiar si de a da unora o mana de ajutor, ma uit in calendar, daca e deja prea plin calendarul, raspund cu NU si nu mi-e frica sa fac asta. In felul asta reusesc de cele mai multe ori sa fiu foarte precis in privinta milestone-urilor si a deadline-urilor pe care le dau.

O alta lectie pe care am invatat-o cu multi ani in urma si care ma ajuta in managementul timpului este aceea de a nu prelua stresul altora. Daca cineva vine la mine cu ceva urgent de facut, are toate sansele sa primeasca un raspuns negativ daca agenda mea este deja incarcata.

Revenind la titlul articolului, incercati sa folositi instrumente asemanatoare cu Google Calendar (sunt si alte instrumente de project management foarte utile) si incercati sa evitati listele, pentru ca de cele mai multe ori nu va ajuta.

Si totusi si eu fac liste, dar cand fac asta, o fac doar ca sa imi ofere un overview cat mai precis asupra a ceea ce mai am de munca. De exemplu, zilele trecute aveam de lucru la 6 site-uri web, asa ca am pus frumos pe o lista fiecare proiect in parte, dupa care, langa fiecare am pus un procent din cat apreciam eu ca e finalizat din proiectul respectiv. Unele erau in proportie de 80-90%, altele la doar 10%. In felul acesta am putut sa prioritizez anumite task-uri din calendar si sa imi dau seama mai clar de volumul de munca pe care trebuie sa-l depun.