Ian 4

Decizii nebunesti in cadrul companiei

Decizii nebunesti in cadrul companiei

Ati luat vreodata o decizie in cadrul firmei, care sa fie absolut nebuneasca? Va intreb pentru ca eu mai fac astfel de lucruri, iar ultima a fost in zilele mai libere, de sarbatori, cand am decis ca site-ul unui client de-al nostru arata invechit (incerc sa fiu elegant, ca nu mi-a placut site-ul ala inca de la inceput) si sa il schimb cu unul nou-nout. Clientul nostru era plecat in vacanta si am zis ca nu va observa cele 2-3 zile in care site-ul sufera modificari drastice (am un prost obicei de a face development in production), asa ca am dat jos vechiul site si m-am apucat de unul nou-nout. Ceea ce face si mai nebuneasca decizia, este faptul ca respectivul client ne plateste pentru cu totul alte servicii decat cele de proiectare/administrare ale unui site web, dar intamplator am primit la un moment dat si parola de la cpanel, asa ca aveam tot ce ne trebuie ca sa ne facem de cap.

Desi intentia era buna, increderea ca pot face ceva de 100 de ori mai bun era si ea foarte solida, totusi am avut mari emotii. De ce? Un Audi e clar mai bun decat un Trabant. Dar ce te faci daca clientul e un membru in clubul trabantistilor si un mare fan al Trabantului? Cam asa si cu site-ul, m-am gandit de 100 de ori dupa ce mi-am terminat treaba la faptul ca, clientul ar fi putut fi foarte incantat de site-ul lui si multumit cu „Trabantul” sau.

Cand s-a intors din vacanta, am stat 2 ore gandindu-ma cum sa ii spun despre „mica” noastra surpriza. Mai ales ca ii povestisem unui prieten ce am facut si a zis ca sunt nebun, ca nu poti sa schimbi asa, pur si simplu, site-ul clientului. In cele din urma, l-am sunat si l-am intrebat daca are laptopul in fata, pentru ca am o surpriza pentru el. Era prin oras, asa ca l-am rugat sa revina peste cateva ore, cand ajunge in fata laptopului. L-am rugat sa intre pe site (ii spusesem inca de la telefon ca surpriza e legata de site) si sa imi spuna cum i se pare. Chiar m-a intrebat daca e de bine sau de rau si i-am zis ceva de genul „lasa, ca o sa vezi”.

A intrat pe site si probabil in timp ce butona prin noile sectiuni si analiza atent lucrarea, eu stateam incordat asteptand reactia lui, secunde care pareau minute, minute care pareau ore; dupa 1-2 minute mi-a zis: „E cu totul altceva. Arata foarte bine” si am rasuflat usurat.

Chiar daca din afara pare o decizie nebuneasca, totusi nu a fost chiar asa, am evaluat inca de la inceput riscurile. Cel mai mare risc era sa stricam relatia si sa il pierdem de client. Nu ar fi fost deloc bine, dar nu ar fi fost nici primul si foarte probabil nici ultimul client de care ne despartim. Pe de alta parte, am pus in balanta si posibilitatea ca totul sa iasa bine sau foarte bine. Asta insemna recomandari noi catre alti posibili clienti, un client mai mult decat multumit si mai ales (cred ca asta a cantarit cel mai mult in luarea deciziei) satisfactia muncii bine facute si a unui noi proiect in portofoliul companiei.

Cu ce te diferentiezi de concurenta?

E o intrebare pe care o aud des in jurul meu. De multe ori, raspunsul se reduce la un set de puncte la care esti mai bun sau mai slab decat concurenta ta. Dar in realitate, diferenta o faci atunci cand esti dispus sa iti asumi riscuri si sa faci lucrurile intr-un mod total diferit de ce se intampla in jur. Mi-am dat seama ca decizia nebuneasca de acum cateva saptamani este unul din factorii care ne definesc, suntem dispusi sa ne asumam riscuri alaturi de clientii nostri, astfel incat la final sa fie bine pentru toti: si pentru noi, si pentru ei.

Cand lucram in multinationala, era un coleg din Germania care imi spunea mereu ca e bine sa fii in „safe side„; cu alte cuvinte, daca ceva merge prost, sa fii acoperit si sa nu fie din cauza ta, sa fie altul care a luat decizia si tu doar ai executat. Este unul dintre lucrurile care nu mi-au placut acolo. Imi place sa imi asum riscuri; acesta este si motivul pentru care sunt atat de pasionat de antreprenoriat (pentru ca sunt riscuri calculate, nu ca la jocurile de noroc) si pentru ca nu vreau sa stau in „safe side”. Cred ca asta este o diferenta majora fata de alti concurenti de-ai mei si asta poate face masiv diferenta.

  1. Sa nu faci vreodata greseala asta pentru un site caruia i se face seo pentru ceva cuvinte cheie, il cam dai peste cap.

    Raspunde
    • Dragos Schiopu 04/01/2017, 9:11 pm

      Da, stiu, nu e cazul aici, din contra, noua versiune ajuta mult si la acest capitol si deja am vazut ceva rezultate.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.