ian. 29

Dezvoltarea unui magazin virtual

Dezvoltarea unui magazin virtual

V-am vorbit zilele trecute despre faptul ca vreau sa extind portofoliul de proiecte al firmei si o mica parte dintre voi stiti ca m-am orientat spre zona de eCommerce. Cu alte cuvinte, urmeaza sa deschid in curand un magazin virtual, drept urmare am inceput sa vad cam ce exista pe piata, atat legat de partea tehnica, platformele din spatele magazinelor, cat si ce idei s-au concretizat in afaceri profitabile in aceasta zona. Si o sa vedeti mai jos, intr-un exemplu, cat de diversificata poate sa fie piata.

Ce nisa sa aleg?

Pe partea de electronice si electrocasnice, e plin de magazine online. Au fost si cele care s-au dezvoltat cel mai mult inca de la aparitia platformelor eCommerce in Romania si, daca te uiti la giganti precum eMAG si evoMAG, parca nu prea iti mai vine sa te bagi pe o asemenea nisa, ce pare mult prea aglomerata. Nici pe partea de fashion lucrurile nu stau rau, desi acolo lucrurile sunt si mai complicate pentru mine, care sunt total paralel cu acest domeniu.

Asa ca am zis sa arunc un ochi spre alte nise, mai putin cunoscute si unde probabil e loc de extindere si se poate face performanta, una din principalele idei fiind cea legata de bijuterii si ceasuri, pentru ca mai am antecedente in zona asta, dar si spre alte directii. Ideea legata de un magazin de ceasuri ramane inca pe lista, dar sa vedem daca peste 2-3 luni se concretizeaza ceva in zona aceasta.

Cautand idei noi, am gasit la un moment dat un magazin de produse agrofarm, o idee care mi se pare excelenta si pentru care vreau sa-i felicit pe cei care s-au gandit la ea. Ma intreb cum le-a venit ideea de a vinde asemenea produse online. Oricum, un astfel de magazin este dovada perfecta ca se poate vinde orice online, trebuie doar sa vii cu o platforma care arata bine (si magazinul de mai sus arata), sa ai preturi bune si sa dai dovada de seriozitate, ca in orice afacere de altfel.

Revenind la ideea magazinului, cum spuneam si mai sus, mi se pare a fi o idee faina, bine realizata si care are mari sanse de succes, fiind o nisa care cu siguranta nu e acoperita si care concureaza in mod direct cu lanturile de magazine de bricolaj pe partea de casa si gradina.

Bineinteles ca in cazul meu, selectia niselor se face si pe baza altor parametri. Unul dintre acesti parametri, foarte important de altfel, este numarul de furnizori pe care ii ai la indemana pentru a putea vinde o anumita categorie de produse.

Ce platforma sa aleg?

Asta a fost a doua intrebare cu care m-am confruntat. Si desi expertiza mea este pe wordpress si chiar daca am tot lucrat pentru diversi clienti cu wooCommerce, am fost tentat sa aleg o alta platforma pentru propriul magazin virtual. Initial am ales OpenCart, care parea destul de usor de manevrat si mai ales ca ii gasisem si o tema care sa-l faca sa arate excelent, dar cand m-am uitat dupa module de optimizare seo si alte lucruri care trebuie bine optimizate la un site, m-am lovit de preturi inacceptabile pentru mine, asa ca am renuntat repede la idee si am trecut pe wooCommerce. Mai ales ca am vazut cateva studii care arata ca este destul de folosita la nivel mondial, asta fiind si elementul cheie care m-a facut sa-mi revizuiesc decizia initiala.

Pentru mine, unul din punctele importante in alegerea facuta o reprezinta modulele de SEO, iar wordpress-ul sta din fericire foarte bine la acest capitol. Intr-adevar, imi da deja alte batai de cap, stiu ca o sa am foarte mult de munca pana magazinul va putea fi cu adevarat functional si inca multa munca dupa aceea pe partea de promovare, dar sunt optimist si am planuri mari in aceasta directie.

De ce fac asta?

E o intrebare de care cu siguranta ma voi impiedica des. Raspunsul este simplu. Afilierea este un job si nu un business, oricine vine cu contra-argumente la afirmatia mea e bine sa se gandeasca de 2-3 ori daca am sau nu dreptate. Partea de publishing nu e un business foarte profitabil. Cred ca la asta suntem cu totii de acord. Si apoi, daca am competentele si parghiile necesare promovarii afacerilor online, de ce sa nu imi promovez si propriile magazine? Da, ati inteles bine, magazine, pentru ca daca primul merge bine, am de gand sa ma extind la inca 2-3. Stiu, o sa ziceti ca trebuie sa fiu nebun sa ma gandesc ca am timp sa ma ocup de 2-3 magazine, asa este; doar ca am de gand sa imi gasesc parteneri de incredere care sa ma ajute, deoarece cu siguranta nu pot sa fac totul singur.

Concluzie

Nu e nici simplu, nici ieftin sa iti dezvolti propriul tau magazin virtual. Dar daca intentionezi sa deschizi unul, te astept sa discutam si poate facem ceva impreuna. Eu ma ocup de partea de SEO, Marketing, Publicitate Online, Suport Tehnic, tu te poti ocupa de vanzari, stocuri, comenzi, facturi etc. In felul acesta, avem amandoi de castigat.

Ti-a placut acest articol? Sustine-ma pe Patreon!
  1. Nu este aproape nici o diferenta intre mai multe magazine pe nise diferite sau un magazin cu mai multe categorii de produse desigur pe nise foarte apropiate, deci stai linistit.

    Oricum, nisa home & deco, bricolaj si gradina necesita anumite cunostinte, so be carefull. 😀

    • Dragos Schiopu 29/01/2016, 1:25 pm

      Nu am de gand sa ma bag pe home and deco desi imi place ideea, daca as avea si o gradina, sau o mica ferma, sau…. ehe ce vise 😀

Comentariile sunt inchise.