Din autobuz: controlorii RATB dotati cu Nexus

Posted by

 Astazi, in cadrul unui control RATB, am avut parte de o surpriza placuta. I-am dat cardul meu controlorului si am constatat cu uimire ca, in loc sa il puna la aparat cum facea de obicei, l-a pus sub telefon.

Am facut imediat legatura cu tehnologia NFC si mi-am dat seama ca, cardul meu este verificat cu un telefon Nexus, probabil prin intermediul unui soft special.

Desi colegul de munca cu care ma intalnesc dimineata la autobuz nu era deloc incantat de asta, considerand ca era mult mai bine ca din banii respectivi sa se doteze ceva autobuze cu aer conditionat (doar 300 din cele 800 de autobuze Mercedes sunt dotate cu aer conditionat), eu unul am fost mult mai incantat sa vad ca tehnologia evolueaza si da posibilitatea de noi si noi aplicatii.

Ma gandesc ca softul de verificare ar putea da si avertismente. E ok, prima oara nu ai stiut cum sa folosesti cardul, nu te-ai descurcat, iti da un avertisment si il baga in sistem ca ti s-a facut instructajul de catre unul din controlori. Cateva ore mai tarziu, sau cateva saptamani mai tarziu cand vii cu aceeasi placa cum ca nu ai stiut, iti arata frumos in aplicatie ca ai deja un avertisment pentru asta si trebuie sa platesti amenda.

In afara de asta, un controlor cu un telefon de ultima generatie imi creeaza un sentiment de respect pentru el si nu strica deloc o imbunatatire a imaginii lor, mai ales dupa ce o stric eu cu filmarile mele cand nu-si fac treaba.

De asemenea, m-am tot contrazis cu colegul in legatura cu numarul de controlori care actioneaza pe raza capitalei. Discutia a plecat de la faptul ca un aer conditionat de autobuz e mult mai scump decat 30 de Nexus-uri, iar el sustinea ca sunt mult mai multi controlori pe alte trasee.

Eu ii cam cunosc pe toti, daca merg asa des cu autobuzul sau tramvaiul prin Bucuresti si am zis ca stiu cam 15 controlori. Mergand pe premisa ca sunt si unii pe care poate nu i-am intalnit niciodata, am extrapolat la 30 de persoane angajate sa presteze aceasta munca. Colegul o tinea pe a lui ca Bucurestiul este un oras foarte mare si sunt mult mai multi.

Asa ca am vin cu intrebarea: Stie cineva cati controlori sunt pe statul de plata al RATB? Exista undeva date oficiale despre asta? Eu as zice ca-s undeva la 30 (maxim 35),  dar chiar sunt curios daca am dreptate sau ma insel.

21 comments

  1. Daca in #oradea sint mai mult de 3o,extrapoleaza la #bucuresti 🙂 Parerea mea e ca sint mai multi .Fa o cerere&intrebare la #ratb 🙂

  2. Cum astfel de jucari tehnologice iti este si drag sa te duci la munca.
    Eu am un sony, am ramas socat sa vad cate pot face cu un telefon, practic pot transforma telefonul meu in telecomanda.

    Este un telefon ceva mai inchit(nu are touch), nici android, ma gandesc ca un telefon ceva mai performant face adevarata minuni tehnologice…

  3. sunt exact 237 in bucuresti pe 4 sectoare de control 1-alexandria 2-bucuresti-noi 3-victoria 4-dudesti 4-nitu vasile

  4. sunt civili de la bucuresti-noi cam20/10 victoria/15 alexandria/8 nitu v
    cei mai rai sunt cei de la buc-noi din batalion/780 asa zisi expresisti astia rup cate amenzi dau.

  5. Multumesc de informatii, intrebasem si eu azi un controlor si mi-a explicat ca sunt undeva la 30 pe un schimb si sunt 4 autobaze asa ca ajunsesem la un numar aproximativ de 300 de oameni.

    Oricum cei de mi-au cerut in seara asta cardul nu aveau Nexus. Ma intreb daca doar unii dintre controlori au Nexus sau respectivul avea prorpiul Nexus cu un soft de citea cardul RATB.

  6. personal sunt de parere ca aerul conditionat ar mult mai de respect pentru munca lor… cat si pentru cei ca utilizeaza mijloacele publice de transport

  7. Daca un sistem de aer conditionat la masina mica e 1000-2000 de euro, ala de e pe autobuze s-ar putea sa fie „putin” mai scump de atat. Deci cu banii de pe un singur aer conditionat iei toate nexusurile pentru controlori.

    La 500 de autobuze fara aer din 800, crezi ca conteaza unu in plus in minus?

  8. Chestia cu investitiile e cu dute-vino. De fapt, mai exact, este un cerc vicios. Multi nu vor sa-si ia bilet, motivand lipsa banilor si/sau lipsa de conditii din mijloacele de transport. Din aceasta cauza, nu sunt bani pentru reparatii, upgrade-uri, etc. Fara ele, nu da lumea bani.
    Ca in RATB sunt niste salarii de zile mari, asta e alta mancare de peste (vorbesc la nivel de conducere, nu plebii). Daca un ștab ar lua mediu pe economie timp de un an, cred ca ar fi destui bani pentru a lua Nexus la intreaga echipa de controlori.

  9. Hmm… am citit si eu stirea asta cu telefonale. Sincer, nu mi se pare normal ca un controlor de RATB sa:

    1. aiba in buzunar un telefon scump, dar sa nu poarte o uniforma.
    2. imi ceara biletul atata timp cat conditiile de transport din BUC sunt precare.
    3. imi ceara biletul doar mie si langa mine un homles sa faca traseul ala la nesfarsit doar ca sa se incalzeasca.
    4. imi ceara mie sa platesc calatoria atata timp cat sunt niste analfabeti si nu stiu sa se adreseze politicos unui calator.
    5. imi ceara cardul, desi este gol deoarece, deoarece nu ai unde sa il incarci cardul, iar cand vine controlul sa le explici asta si sa nu ii intereseze si sa zica ca nu este problema lor..
    6.. si as putea continua…

    Atata timp cat nu mai sunt de stat (parca asa este nu? ) ar putea sa faca investiiti in modernizarea masinilor si a unui sistem eficient de taxare si validare, nu ce este acum, unul merge fara bilet si altul plateste amenda 😉

    Dar mai este mult pana acolo…

  10. Pai bine mai din toate commenturile nu se invrediceste nimeni sa se puna pe exploatat sistemul!

    Deci e vorba de telefoane Nexus, care ruleaza fie o aplicatie fie un sistem de operare custom. E posibil sa fie un sistem de operare. Cand am fost eu prins erau 3 si faceau un schimb de baterii intre 2 device-uri, si cand a bootat parca intra direct cu RATB, nu am vazut homescreen-ul uzual. Parca.

    In fine, cert e ca dupa ce m-au amendat mi-au dat o cartela rosie de Nemernic Blatist pe care au programat-o prin NFC.

    Eu merg de obicei cu bicicleta si in cazurile extreme cand am nevoie de RATB (conduceam niste straini prin oras) ma prinde fara bilet. Ar prinde bine pentru cazurile astea sa iti programezi cartela si sa te dai gratis. Si in general prinde bine sa grabesti decaderea tarii intr-o stare de criza si mai profunda de unde se pot rezolva probleme la un nivel mai serios, mai radical. Asa daca sifonam toti bani intr-un sistem sortit esecului…
    Daca stai sa te gandesti, urbanismul bucurestean in sine anuleaza orice sansa de transport comun de incredere si la timp. Sa nu mai zic de echitabilitate, mizerie, coruptie.

    Deci ce trebuie inginerit ca sa echilibram jocul un pic? Intr-o vreme se putea phreakui si Romtelecomul. Hacking inside Romania, what happened?

  11. Aia cu cartelele Romtelecom e mit. Cipul din interiolul ei era un cip EEPROPM, asta insemna ca putea fi sters dar nu rescris.

    Cartela care ti-au dat-o tie are un ID pe ea, nu sunt banii pe ea. Cu alte cuvinte daca 5 oameni au aceasi card clonat de cate ori cineva il foloseste scade banii de pe toate 5 simultan pentru ca sunt in baza de date a RATB-ului.

    Nu se mai intampla ca pe vremuri pentru ca convorbirile telefonice sunt foarte ieftine deci nu mai e nevoie de phreakeri si doi pentru ca sistemele au devenit inteligente si interconectate intre ele prin internet.

    Nu e un sistem de operare custom, e un android normal pe ele, mi-au aratat baietii intr-o zi aplicatia dar nu mi-au dat voie sa fac poze la ea.

  12. 250 in 5 sectoare de activitate (dudesti, nitu vasile, victoriei, alexandria, buc. noi)

  13. telefonul este samsung neus cu aplicatie nfc skype.ro si in clipa de fata sunt 319 controlori 78-bucurestii noi 98-alexandria 51-victoria 42-dudesti 50-berceni-nitu vasile ccei mai rai sunt cei din bucuresti noi din batalion

  14. Ntz. intreaba fiecare coordonator de la fiecare sector si-ti vor da maxim adunati 250. Sau intreaba-l pe Tanasescu daca ai ocazia. salut.

Comments are closed.