Ieri a avut loc o noua editie a celei mai mari conferinte din online-ul romanesc, Webstock 2015, un eveniment la care am mers an de an, indiferent de cat de incarcat aveam programul si la care imi place sa particip, mai ales ca ma leaga de el multe amintiri placute.
Prima impresie de anul acesta a fost aceea ca piata s-a mai maturizat, ca oamenii erau mult mai seriosi si mai deschisi unor afaceri serioase, decat glumelor si barfelor. Sau poate doar mindset-ul meu s-a modificat si observ lucrurile dintr-o alta perspectiva. Cert e ca o mare parte din cei care erau mici bloggeri, in urma cu 3-4 ani, acum dezvolta propriile afaceri sau proiecte faine impreuna cu diverse companii.
Mi-a facut mare placere sa ma revad cu prieteni vechi, dar am observat si faptul ca exista un nou val de bloggeri, iar astfel de evenimente le sunt de foarte mare ajutor, atat pentru conexiunile pe care le pot face, dar mai ales pentru lucrurile pe care le pot invata in cadrul prezentarilor si workshop-urilor care au loc in cadrul acestui eveniment. Chiar si eu am invatat cateva lucuri noi, care nu stiam ca se pot face pe partea de remarketing si retargeting si probabil in curand voi da drumul la o noua campanie de genul acesta la unul din proiectele mele.
De asemenea, in cadrul sesiunii de debate, mi-a placut foarte mult tot ce a zis Buhnici. A vorbit extraordinar de frumos despre munca lui in online si despre cum ajungi sa faci bani din online. As fi vrut sa pun o intrebare Ioanei Macoveiciuc: „Unde se duc campaniile cand se duc?” Pentru ca am inteles de la ea ca refuza saptamanal 4-5 campanii, pentru ca nu i se potrivesc. Asa ca am ramas putin nelamurit, daca bloggerii din A-list refuza asa de multe campanii, pentru ca nu li se potrivesc, unde se duc acestea, ca pe la bloggerii mai mici nu ajung, asa ca o sa trag concluzia ca agentiile nu mai fac acele campanii? Si apropo, draga Ioana, se zice prin blogosfera ca sunt cel mai agramat blogger, dar ma jur ca, oricate greseli as face eu, nu am scris niciodata „sînt” (se scrie „sunt”) sau „cîte” (se scrie „câte”) sau „cînd” (se scrie „când”).
Desi m-am intors acasa rupt de oboseala, eram plin de energie si de idei noi. Am chiar o idee de articol in care vreau sa dezbat o tema interesanta si, de asemenea, am decis sa sterg de pe blog cateva articole foarte vechi si care consider eu ca incalca formatul din prezent al blogului. Sau poate o sa le reformulez, nu stiu inca. Imi vin in minte 3 articole, dar daca voi credeti ca sunt si altele, va astept sa mi le sugerati fara niciun fel de suparare.
P.S. Nicio editie fara HP Romania si, bineinteles, poza speciala de la standul lor. A iesit o poza extraordinara. Ma rog, ce vedeti acuma e poza la poza primita si facut un mic crop.
Referitor la scrierea cu î din i, pe care mulţi au păstrat-o, citeşte asta: http://www.pruteanu.ro/103deceidini.htm
Daca citesc un articol fara diacritice, aproape ca nu observ, dar toata lumea se da cu fundul de pamant cand vine vorba de subiectul asta, ca nu e, domnule, corect romaneste! Cand am citit un articol la domnisoara, pana si eu am observat cuvintele scrise aiurea si m-au deranjat vizual; si eu in general nu observ greseli, sau alte lucruri de genul acesta.
Acum, sa inteleg ca exista o scuza „legala” pentru cei care sunt incapabili sa se adapteze noilor reglementari (bune sau proaste) ale limbii romane? Si tot legat de doamna de mai sus (i-as zice domnisoara, dar daca e mamica, presupun ca e totusi doamna), nu inteleg de ce totusi in titlul cartii pe care proaspat a scris-o, apare „cât” chiar in titlu. Sa inteleg ca atunci cand e vorba de o carte, nu mai are aceleasi principii ca pe blog?
Buna, Dragos,
Ca sa iti raspund la intrebarea legata de campanii, eu obisnuiesc sa recomand agentiilor sau clientilor alte bloguri din aceeasi nisa, bloguri mai mari sau mai mici ca al meu si care mi se pare ca se potrivesc campaniei cu pricina. Daca ele intra sau nu in campanie, nu stiu, nu urmaresc de fiecare data tot ce se intampla.
Iar despre scrierea cu î din i, ea nu este o greseala de gramatica, este doar o optiune ortografica, o alegere personala pe care am facut-o acum multi ani, bazata pe faptul ca ortografia limbii romane se bazeaza pe principiul fonetic, de altfel aceeasi alegere au facut-o multi scriitori, publisheri, chiar si citeva edituri. Consider ca motivele pentru care Academia a modificat aceasta regula nu sint justificate. Uite, gasesti aici o argumentatie buna, la care subscriu. http://www.romlit.ro/de_ce_scriu_i_susin_scrierea_cu__din_i
Titlul cartii mele respecta grafia cu â pentru ca aceasta este politica editurii. Daca scoteam cartea la Polirom, de exemplu, as fi putut folosi grafia cu î.
In alta ordine de idei, iti recomand sa ai o atitudine ceva mai relaxata si mai deschisa, nu cred ca ajuta la ceva sa fii atit de abraziv. Numai bine!
Eu personal nu cred ca sunt atat de multe campanii in piata astfel incat sa primesti 6-7 propuneri saptamanal, inseamna 20-30 de campanii mari pe luna si nu cred ca se intampla asa ceva. Ma refer la campanii cu blogeri de top nu la advertoriale seo de 10 euro bucata, ca la alea de obicei nici nu ma obosesc sa dau reply la mail.
Limba romana si gramatica ei se supune unor legi, reguli, cum vrei sa le zici. Ce se intampla daca maine vine unul si considera ca decizia luata la 1900 toamna de a folosi caracterele latine in scrierea limbii romane este proasta si scriem folosind caracterele chirilice, ca primele manuscrise in limba romana asa erau scrise. Letopisetul si alte cateva (nu prea am trecut eu pe la orele de Limba si Literatura Romana si mi-e lene sa caut pe net). Ne apucam toti sa scriem cu caractere slavone? https://ro.wikipedia.org/wiki/Alfabetul_chirilic_rom%C3%A2n
P.S. Sa nu crezi ca am ceva personal cu tine. Doar ca nu pe mine ma deranjeaza mai tare, ca cititor, scrierea cu î decat lipsa diacriticelor.
Bai penis, tu scrii fara diacritice dar le reprosezi altora ca nu respecta grafia oficiala?
WTF? Nu pot sa cred ca exista cineva atat de prost ca tine…